zx7r problem..

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
Var och köpte mig en zx7r idag. Var kanon nöjd, i ca 7 mil.. sen började den att hacka o bluddra på låga varv. Allt började med att ja fick soppatorsk (tror jag) så den la av i en backe några hundra meter hemifrån så jag fick vrida över till reserven, Den startade igen på en gång men när jag skulle dra iväg ville den inte riktigt "ge" som den skulle under ca 4 tusen varv. Ger man gas stannar den liksom till o bluddrar nån sekund, efter det springer den på som den ska! Vad ska jag börja med att kolla?
Det började regna lite lätt strax innan den stannade till, kan det ha med saken att köra?
Kom igen nu och ge mig lite tips! vill bara köra nu, inte meka! :tummenupp
/Jimmy

Fel med pumpen,skitigt bransle filter? fyll tanken full och vrid over på huvud tanken!

Arctic#1 skrev:
Fel med pumpen,skitigt bransle filter? fyll tanken full och vrid over på huvud tanken!

Jo jag var borta o tankade o vred över kranen, hjälpte föga.
Ska kolla det andra imorgon, kan det vara något annat?

Kraschpucken skrev:
Var och köpte mig en zx7r idag. Var kanon nöjd, i ca 7 mil.. sen började den att hacka o bluddra på låga varv. Allt började med att ja fick soppatorsk (tror jag) så den la av i en backe några hundra meter hemifrån så jag fick vrida över till reserven, Den startade igen på en gång men när jag skulle dra iväg ville den inte riktigt "ge" som den skulle under ca 4 tusen varv. Ger man gas stannar den liksom till o bluddrar nån sekund, efter det springer den på som den ska! Vad ska jag börja med att kolla?
Det började regna lite lätt strax innan den stannade till, kan det ha med saken att köra?
Kom igen nu och ge mig lite tips! vill bara köra nu, inte meka! :tummenupp
/Jimmy

Det är nog inget fel om den har t. ex slipon å kanske dynojet med, så hinner den inte få tillräckligt med soppa min gjorde också så :)

Så tipset är tanka fullt, gör sedan rent förgasarna kan vara skit i dem..

newbee skrev:
Det är nog inget fel om den har t. ex slipon å kanske dynojet med, så hinner den inte få tillräckligt med soppa min gjorde också så :)

Så tipset är tanka fullt, gör sedan rent förgasarna kan vara skit i dem..

Haha.. det var som att du visste vilken hoj jag köpt, den har både slipon och dynojet. Men jag märkte inte av det här "hackandet" när jag provkörde den och körde hem den i 7 mil.. det bara kom sådär. :gnissla

går det hälla i förgasar rengöring i tanken på hojen? eller kan motorn ta skada av detta? vore kanske en enkel lösning på problemet. :confused:

Kraschpucken skrev:
Haha.. det var som att du visste vilken hoj jag köpt, den har både slipon och dynojet. Men jag märkte inte av det här "hackandet" när jag provkörde den och körde hem den i 7 mil.. det bara kom sådär. :gnissla

lämna tillbaka=?
eller nåt sånt...ring o prata med säljaren, han/hon kanske vet...

Kraschpucken skrev:

Visste ej det men min hade allt det jag skrev å den gick inte att köra på reserven :(

Var gång jag gjorde det så fick jag plocka ner fuggarna :brinnerup :( :4skrika

newbee skrev:
Visste ej det men min hade allt det jag skrev å den gick inte att köra på reserven :(

Var gång jag gjorde det så fick jag plocka ner fuggarna :brinnerup :( :4skrika

Jaså? vad var det som hände då om du körde på reserven? låter ju skumt, men exakt som mitt problem. :huvet

Kraschpucken skrev:
Jaså? vad var det som hände då om du körde på reserven? låter ju skumt, men exakt som mitt problem. :huvet

I mitt fall var det så att det blev ngt tjall med flottörerna och så fick jag en slaggliknande sörja i munstyckena :mad: men ett annat tips e att byta till 98 om du kör på 95 fick mindre problem när jag körde 98:a :tummenupp

tjena! hade liknande problem på min kryss sjua när det begav sej, den bluddrade och gick skumt vid fuktig väderlek, upptäckte då mer eller mindre av en slump när hojen stod på tomgång i garaget på kvällen att det blinkade ett svagt blått sken mellan ramen och tanken.Det visade sej vara en av tändhattarna som hade sprickbildning så det blev överslag mot gods.Vet ej om det gäller för din hoj,men det är värt att kolla.

puttrik skrev:
tjena! hade liknande problem på min kryss sjua när det begav sej, den bluddrade och gick skumt vid fuktig väderlek, upptäckte då mer eller mindre av en slump när hojen stod på tomgång i garaget på kvällen att det blinkade ett svagt blått sken mellan ramen och tanken.Det visade sej vara en av tändhattarna som hade sprickbildning så det blev överslag mot gods.Vet ej om det gäller för din hoj,men det är värt att kolla.

Tack för tipset! detta måste vara Sveriges bästa forum överhuvudtaget! man får alltid hjälp, vad det än gäller
:tummenupp

Idag såg jag över förgasarna, hade nere dom i bitar o kollade allting. Rengjorde dom klinsiskt!
Nåväl. sätter allt på plats igen. Startar, o skiten låter likadant på tomgång.
Men under provkörningen visade det sig att den nu går kasst över hela registret! Ibland hoppar den till o går normalt men sen är det dött igen så fort jag släpper av gas.
Den låter o går nästan lika slött som 500:an med paralleltwin jag körde på trafikskolan!
Nu är jag nästan slut på ideér, kan det vara nåt tändstift som gett upp?
Jag ber på mina slitna knän om tips :)
/Jimmy

...har kollat så att batteri kablarna sitter som de ska? ...inge glappkontakt någonstans?... :yoparty

Har du kollat så att filtret sitter kvar på reservingången i bensinkranen? Eller om det är igensatt av nåt.

Kort sagt, kolla bensinkranen.

hmm Nu har jag kollat igenom hela bränsle systemet. allt verkar ok.
Men nu har det blivit så att den lägger förmodligen av på en cylinder vid 6500rpm
Motorn ändrar ljud o tappar massa effekt, helskumt. kan det vara så enkelt att det är ett (eller 2) tändstift. har inte kunnat kolla dom än eftersom man behövde en hylsa jag inte hade i min ägo...

Tur att jag köpte den billigt...
:hihi

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt