ZX7r dog på motorvägen

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Z
Tjena.!
Var ute och övningskörde idag. Körde ca 2 timmar blandad 50 / 70 / 90 / 110 väg. Hade sammanlagt 15min rast mellan. När jag väl var på väg hem på motorvägen körde jag i 110 och plötsligt började accelerationen sacka. Hände inte mycket när jag gasa. Hann till en avfart och när jag väl drog in kopplingen och skulle växla ner dog hojjen.
Försökte starta upp den ett flertal gånger utan att lyckas och kolla igenom de sladdar jag kunde efter sladdfel.
Hojjen fick ingen tändning bara stog och schirra. Efter 20 min testa jag igen om då verka den vilja starta men inte fullt ut, fast då med full choke på. Drog över bensinratten till Reserv och plötsligt gick den igång..
Någon som vet vad det kan bero på? Någon som varit med om det tidigare? Nu vågar man inte ut o köra om det skulle hända igen.
:confused:
HELP ME

Hade en zxr 750 en gång med samma problem fast tvärtom, reserven fungerade inte. Tog isär soppakran och blåste rent sen fungerade det igen.

ok, Så av me tanken och blåsa rent kran =)

sitter kranen inte separat som min gammla zxr750?
isf behövs ji ngen tank av..
sitter den direkt i tanken finns ju därinne ett filter..

säker de inte ska va så.. tro reserven på min kommer ganska tidigt :)

Jag vetifan =( Hur tömmer man tanken på soppa? Fan att ingen har öppet nu, Jag ar uppkörning på tisdag och MÅSTE blir klar med den innan. Ingen snäll prick som har lust att komma till malmö till helgen? =)

Jag vetifan =( Hur tömmer man tanken på soppa? Fan att ingen har öppet nu, Jag ar uppkörning på tisdag och MÅSTE blir klar med den innan. Ingen snäll prick som har lust att komma till malmö till helgen? =)

Har du vakumstyrd kran på den där så kolla att (den smala) vakumslangen sitter på ordentligt både vid kranen och nere vid förgasarna, samt att den är hel. En läcka där kan göra att det inte kommer fullt bensinflöde ur kranen.

Du kan oxå testa att lossa bensinslangen från förgasarbryggan och ställa bensinkranen på "on". Sug sedan i vakumslangen och se om bensinen rinner som den ska ur bensinslangen

Hör med ebos, de brukar vara snabba o sympatiska

idag gjorde jag följande.
Tömde tanken på soppa, Montera av soppakranen och rengjorde den. Av med slangen mellan kranen och bränslefiltret. och även slangen mellan filtret och den andra burken där =) (vetifan va det är)
Kolla slangarna och dom var ok. Flödet ut från kranen är oxå ok. Teststarta den och den gick igång direkt, några sek bara innan bränslet gått igenom slangarna.
Har dock inte provat köra eftersom jag ej har kortet än och ingen kunde ställa upp o köra bakom. Hoppas fan det räcker.

Vad är det eg som sitter efter bränslefiltret?

Sen undrar jag om någon vet hur mycket den hojjen dricker /mil? det är en 97:a

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...