zx7r -98 låter inte bra

ristarpen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
utan för tillfället.. tidigare ktm525 xr650 gsxr750
hej min kompis zx7r -98 låter inte så bra det låter som att den knackar eller rasslar när den står på tomgång ljudet kom när vi starta den senast och vi våga inte köra med den. det blir ingen skillnad när man kopplar (tänkte om det kom från kopplingen) det låter mer på högersida kan det vara kamkjedjesträckaren som e slut eller vad kan det vara hoppas på svar för att vi vill gasa hoj... mvh hans o erik :(

Tjena! Jag ger mig f-n på att det är just kamkedjesträckaren. De låter förr eller senare på alla 7-or oc de kan väsnas ganska bra. Gör så här; av med tank och förgasare så att du kommer åt sträckaren som sitter på höger sida och är lite pillig att få ut. Lossa de två skruvar som håller den och ta ut den helt (detta är ett MÅSTE) Lossa det bakre locket och dra ut fjädern. Sträck gärna till den lite så att den kan trycka till lite bättre sen. Tryck nu till på den spärr som håller själva tryckaren i läge och för tillbks tryckaren helt. Montera nu tillbaks den, tryck i den sträckta fjädern (eller stick in en lämpligpinne och tryck till först) och pilla tillbaks den bakersta skruven. Det är lite pilligt men om det nu var kamsträckare som kommer cykeln att gå tyst och fint sen.
Jag gjorde detta på min 96-a och den är sen dess knäpptyst iaf vad gäller kamkedjan.
Lycka tll.....................Per.........:squid

per7 skrev:
2168989 Tjena! Jag ger mig f-n på att det är just kamkedjesträckaren. De låter förr eller senare på alla 7-or oc de kan väsnas ganska bra. Gör så här; av med tank och förgasare så att du kommer åt sträckaren som sitter på höger sida och är lite pillig att få ut. Lossa de två skruvar som håller den och ta ut den helt (detta är ett MÅSTE) Lossa det bakre locket och dra ut fjädern. Sträck gärna till den lite så att den kan trycka till lite bättre sen. Tryck nu till på den spärr som håller själva tryckaren i läge och för tillbks tryckaren helt. Montera nu tillbaks den, tryck i den sträckta fjädern (eller stick in en lämpligpinne och tryck till först) och pilla tillbaks den bakersta skruven. Det är lite pilligt men om det nu var kamsträckare som kommer cykeln att gå tyst och fint sen.
Jag gjorde detta på min 96-a och den är sen dess knäpptyst iaf vad gäller kamkedjan.
Lycka tll.....................Per.........:squid
okej tack så mycket jag ska kolla detta...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg