Har ett konstig problem med min hoj. Den går inte som den ska på mellanregistret eller på något register. Hojen var innen på verkstan för att de skulle ta bort strypningen, visst gick den lite bättre efteråt men ack inte som den skulle.
Min fråga är om någon vet exakt hur strypningen sitter på en ZX750R svensk såld och en 97a? Har läst lite om att det är lammeler så trottlarna inte kan gå på max men också att det kan sitta hål i trottlarna som förstör vakumspelet???
Snälla hjälp......
syntomen är: Vid stillastående (krypkörning) och om man ger fullt gaspådrag så tänker den efter innan den kommer igång, som en fördröjning. Sen är den extrem trött i mellanregistret. Även om den går ok på toppregistret så känns det ändå inte lika bra som min tidigare hoj en gsxr750 96a.
Help......mina mekaniker är också hjälplösa så jag tänkte som sista utväg kolla med er här som delar samma erfarenhet?
P.S Jag har läst en massa trådar om strypning men detta gälde äldre hojar och modeller. 91 or och 93or....
UPDATE: 2005-09-06
Kommit fram till att hojen är nu ostrypt. men ändå går den inte som den ska....
ska prova med att sätta tillbaka originalsystemet, kanske mitt helsystem inte håller rätt motstånd.
Om inte det fungerar så provar jag med att kolla på munstycken.
förra ägaren sa att man hade på service synkat förgasare samt ventiler....
Vet ni ifall man måste göra om det efter avstrypning????
Ideerna börja ta slut....
Vi ska också prova med att kolla kompressionen...
UPDATE 2: 2005-09-06
Ringde och pratade med en tekniker på KAWA sverige, Anders Johansson mycket trevlig och hjälpsam kille. HAn förklarade att det kan vara att mustyckena är för små i och med att det är helsystem.
För att bekväfta detta så ringde jag förra ägaren och kollade om han hade bestyckat om förgasarna efter att hade monterat helsystemet, svaret var NEJ. Ander sa att för att få rätt effektkurva och att hojen går bra på mellanregistret måste den egentligen bänkas för att se vilka munstyckan man måste ha....
NÅgon av er som känner till en verkstad med bänk som är bra på sånt i sthlm-området????
Min fråga är om någon vet exakt hur strypningen sitter på en ZX750R svensk såld och en 97a? Har läst lite om att det är lammeler så trottlarna inte kan gå på max men också att det kan sitta hål i trottlarna som förstör vakumspelet???
Snälla hjälp......
syntomen är: Vid stillastående (krypkörning) och om man ger fullt gaspådrag så tänker den efter innan den kommer igång, som en fördröjning. Sen är den extrem trött i mellanregistret. Även om den går ok på toppregistret så känns det ändå inte lika bra som min tidigare hoj en gsxr750 96a.
Help......mina mekaniker är också hjälplösa så jag tänkte som sista utväg kolla med er här som delar samma erfarenhet?
P.S Jag har läst en massa trådar om strypning men detta gälde äldre hojar och modeller. 91 or och 93or....
UPDATE: 2005-09-06
Kommit fram till att hojen är nu ostrypt. men ändå går den inte som den ska....
ska prova med att sätta tillbaka originalsystemet, kanske mitt helsystem inte håller rätt motstånd.
Om inte det fungerar så provar jag med att kolla på munstycken.
förra ägaren sa att man hade på service synkat förgasare samt ventiler....
Vet ni ifall man måste göra om det efter avstrypning????
Ideerna börja ta slut....
Vi ska också prova med att kolla kompressionen...
UPDATE 2: 2005-09-06
Ringde och pratade med en tekniker på KAWA sverige, Anders Johansson mycket trevlig och hjälpsam kille. HAn förklarade att det kan vara att mustyckena är för små i och med att det är helsystem.
För att bekväfta detta så ringde jag förra ägaren och kollade om han hade bestyckat om förgasarna efter att hade monterat helsystemet, svaret var NEJ. Ander sa att för att få rätt effektkurva och att hojen går bra på mellanregistret måste den egentligen bänkas för att se vilka munstyckan man måste ha....
NÅgon av er som känner till en verkstad med bänk som är bra på sånt i sthlm-området????
Last edited: