Det handlar om en Kawasaki ZX7R - 96
Som ni kan höra på filmen har hojen ett kraftigt tickande från högersidan på toppen där kamkedjan går. Det låter lika mycket varm som kall och man kan höra hur ljudet ökar vid avslag. Låter främst på låga varv, på höga vet jag egentligen inte eftersom avgasljudet överröstar.
Jag är ganska säker på att det är spännaren som är kass, men någon får gärna bekräfta det och komma med idéer på vad mer det kan vara. Räcker det att bara byta spännaren eller bör man ta en titt under ventilkåpan? Vill minimera mektiden, men det känns ändå förnuftigt att lyfta kåpan för att se att allt är bra och även kolla ventilspel då den gått 7000 mil.
Kopplingen slirar också när effekten kommer. Ska kolla över och mäta upp lameller och fjädrar, men finns det något mer som kan orsaka detta? Det är ingen luft i kopplingsslangen.
Som ni kan höra på filmen har hojen ett kraftigt tickande från högersidan på toppen där kamkedjan går. Det låter lika mycket varm som kall och man kan höra hur ljudet ökar vid avslag. Låter främst på låga varv, på höga vet jag egentligen inte eftersom avgasljudet överröstar.
Jag är ganska säker på att det är spännaren som är kass, men någon får gärna bekräfta det och komma med idéer på vad mer det kan vara. Räcker det att bara byta spännaren eller bör man ta en titt under ventilkåpan? Vill minimera mektiden, men det känns ändå förnuftigt att lyfta kåpan för att se att allt är bra och även kolla ventilspel då den gått 7000 mil.
Kopplingen slirar också när effekten kommer. Ska kolla över och mäta upp lameller och fjädrar, men finns det något mer som kan orsaka detta? Det är ingen luft i kopplingsslangen.