ZX7r -96 FWR 236 stulen i hägersten

• Thread starter Thread starter kal_erixon
  • Start date Start date

kal_erixon

Guest
Hej!

Jag fick min gröna kawasaki ZX7r från -96 stulen på stenkilsgatan i Örnsberg i natt (natten till 3 okt). Motorcykeln är oförsäkrad!

Last edited:
här är två bilder på min hoj

Bifogat

• DSC00443.jpg
    DSC00443.jpg
    236.9 KB · Visningar: 453
  • Zx7r .jpg
    Zx7r .jpg
    241.9 KB · Visningar: 360
Jobbigt.

Inte för att det nog är till någon hjälp. Men såg den (troligen med dig på isåfall) eller annan grön ZX, för några dagar sedan, åkandes ifrån ica aspudden bort mot Hövdingagatan.

Jobbigt.

Inte för att det nog är till någon hjälp. Men såg den (troligen med dig på isåfall) eller annan grön ZX, för några dagar sedan, åkandes ifrån ica aspudden bort mot Hövdingagatan.

Morsning

Om det var några dagar sen var det troligen inte jag. jag har ett rött alpinestar skinnställ och en röd arai hjälm. Däremot vet jag att de bor någon med en av de gröna på örnbacken ovanför mig. Kan de vara någon på forumet tro?

För alla hoj-ägare i söderort kan jag meddela att om någon ser en skurkliknande yngling i blå audi avant stryka omkring i området och lyfta på skynken till hojar så är det bara jag :P

Hur går det? Några framsteg?

Nej inte hört ett smack. snurrat dryga 40 mil med bilen i söderort och glott på gator och under skynken vilket inte gett någonting.

TEORI
Tändningslåset var sönderbrutet och lämnat på plats vilket gör att jag tror att nån hyffsat orutinerad stal hojen (inte normalt tillvägagångssätt vad jag vet?). Dessutom hörde jag nått som brölade iväg av bara den natten den blev stulen (misstänkt likt en hoj). Inte heller direkt jätteproffsigt.

Sen stod hojen på en gata man inte har vägarna förbi om man inte bor i området. så jag tror helt enkelt att de är någon local orutinerad som knyckt den.

Däremot stack dom ju iväg vilket kanske tyder på att den står någon annanstans =/

Bifogat

• tändningslås crop.jpg
    tändningslås crop.jpg
    185.3 KB · Visningar: 118
  • Stenkilsgatan.JPG
    Stenkilsgatan.JPG
    67.9 KB · Visningar: 135
Last edited:
Någon som har erfarenhet och vill tipsa lite om hur och var man ska fokusera sitt letande?

De kanske finns välkända tjyvisar i området som man kan hålla ett extra öga på?
(det mesta som har stått i tidigare trådar har jag redan uppmärksammat)

( Det kommer bli svårt att få ut några pengar av försäkringsbolaget. Bakgrunden till att hojen är oförsäkrad är att Trygg Hansa ville genomföra en egen kontroll av motorcykeln innan dom kunde halvförsäkra den. vilket dom inte hann göra innan någon var fram och tjuva den. )

Hägersten e väl ok (bor själv i området)! ;D Men att ha en hoj på gatan är väl dessvärre inte särskillt säkert nånstans i Sthlm. Jävligt trist i af - jag lider med dig! Dessutom oförsäkrat - auch!!!

Lycka till! Hoppas att du får tillbaka den i helt skick med hjälp av lösensumman.

Har du hållit utkik på t ex blocket under hösten? Finns ju en möjlighet att man gjort sig av med den genom att sälja den i delar.

Bor själv i hägersten. Ska kolla under runt idag på joggingrundan.
Kom och tänka på den där idioten som snodde hojar i hägerstensområdet.
Va nån merca inblandad. Kommer faan inte på hans namn. Minns att det finns nån tråd om denne man.

Ahh såg att tråden inte va färsk. Hur går det för dig?

Last edited:
Bor själv i hägersten. Ska kolla under runt idag på joggingrundan.
Kom och tänka på den där idioten som snodde hojar i hägerstensområdet.
Va nån merca inblandad. Kommer faan inte på hans namn. Minns att det finns nån tråd om denne man.

Ahh såg att tråden inte va färsk. Hur går det för dig?

De är lite trögt med tipsen minst sagt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...