Zx6r som gått 3500Mil? HJÄLP!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Tjoho!!! Finns en Zx6r för 39000:- som har gått 3500Mil som jag är sugen på. Är det någon idé att köpa sporthoj som gått så långt? Är den värt sitt pris?

Måste fan köpa hoj snart innan jag blir gälen!!!

Kurt-Olsson skrev:
Tjoho!!! Finns en Zx6r för 39000:- som har gått 3500Mil som jag är sugen på. Är det någon idé att köpa sporthoj som gått så långt? Är den värt sitt pris?

Min zx9:a har gått 8200mil.
Går som tåget. :yoparty

// Viper

Grytm!!! Det är ju ingenting om man jämför med en bil, men det är klart... den är körd som en sporthoj också! =)

Kurt-Olsson skrev:

Ja för fan, det är lugnt! Förutom det vanliga, kolla stötdämpare och svinglager och slitdelar som har lite längre livslängd och alltså inte byts så ofta.

.

Kurt-Olsson skrev:

Det är svår att säga när jag inte har sett den.

Men rent generellt så skulle jag inte vara rädd för att köpa en sporthoj som har gått 3500, om den är servad enligt bok.
Det viktigaste är att den är fullservad och välskött..

Min gamla Zx6a passerade 5000 mil i min ägo o den tuffar fortfarande. Det var dock modellen innan.

Säkert ingen fara. Japanska radfyror tar man inte död på i första taget.

Min går som en klocka... 4000 mil plus.. E servad o så!
Har börjat göra det själv nu så man vet vad som blir gjort åt den!
Då jag har dåliga erfarenheter utav service...

Det har ju gjorts åtskilliga tester på hojar vid 5-10000 mil och de brukar inte visa något oroande slitage alls. Bike gjorde väl nyligen ett test av just en ZX-6R vid 5-6000 mil har jag för mig, försök få tag på det numret.

Sedan kommer jag ihåg en brittisk tidning som försöker ta död på en ZX-6R genom att köra utan olja och vatten och den höll ändå!

Något för mätarmyglarna att ta till sig kanske. En hoj är inte slut vid 3000 mil, det är bara början.

Det är nog inga problem så länge hojen är servad rätt, men däremot kan det bli svårt o få den såld senare då det uppenbart finns en skepsis mot hojar som gått långt. Speciellt när det gäller sporthojar. Det i sig är ju skäl nog att kanske undvika långmilare..

Många bläddrar nog förbi annonser där hojar gått mer än 3000-4000 mil. ..tror jag iaf. :va

Kurt-Olsson skrev:

Finns ju för f-n mopeder som gått längre, köp om den är bra! Vad folk hakar upp sig på milen....

Ninjaboy skrev:
Det har ju gjorts åtskilliga tester på hojar vid 5-10000 mil och de brukar inte visa något oroande slitage alls. Bike gjorde väl nyligen ett test av just en ZX-6R vid 5-6000 mil har jag för mig, försök få tag på det numret.

Sedan kommer jag ihåg en brittisk tidning som försöker ta död på en ZX-6R genom att köra utan olja och vatten och den höll ändå!

Något för mätarmyglarna att ta till sig kanske. En hoj är inte slut vid 3000 mil, det är bara början.

Äntligen en som förstår!!!

Min ZXR har gått 8500, och jag har inte hittat nåt dyrt som är utslitet. Iofs har motorn bara rullat 4000, så den kan man ju inte riktigt räkna med.
Vet att hjullagren byttes ganska nyss men annars tror jag att dessa hojar kan gå rätt långt utan stora problem.

PacMan skrev:
Min ZXR har gått 8500, och jag har inte hittat nåt dyrt som är utslitet. Iofs har motorn bara rullat 4000, så den kan man ju inte riktigt räkna med.
Vet att hjullagren byttes ganska nyss men annars tror jag att dessa hojar kan gå rätt långt utan stora problem.

Och varför har motorn bara gått 4000 mil? Vad hände med den förra motorn?

Zee skrev:
Och varför har motorn bara gått 4000 mil? Vad hände med den förra motorn?

Ja, det hade ju vart kul att veta, men jag har ingen aning faktiskt.
När jag köpte hojen fick jag i alla fall med ett kvitto från RN MC-service här i Gbg, på att dom har bytt motor på hojen. 10000 spänn kostade kalaset.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park