zx6r segstartad

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Tjena alla hoj vänner.

Min kawasaki zx6r 97 är otroligt segstartad. Är det jag som inte har lärt mig riktigt än eller är det nå fel? ibland kan det faktisk hoppa igång direkt. Den går hur bra som helst annars. kan tillägga att jag har köpt ett nytt batteri. funderar lite på om den är så för att den har inte gått så mkt på sistone jag har mest startat och åkt 3 km sen åkt in den igen . har inte kort än så uppkörning 23 maj :)

Sen ett litet problem till . Den läckte olja vid ventilkåpspackningen efter en 3 km .Det hade typ sprutat lite på kåpan av fartvinden också. Jag torkade av det sedan körde en sväng till och då va det tort. är det inget att bry sig om eller? funderar om det har stått och runnit ner där under vintern sen sippra ut det lilla som fanns i kanten. jag gjorde en ventillkoll då också så den har varit lös.

Tack tack /Tomas

ja det gör jag helst när den är kall. men jag har in den annars också ibland när den inte startar fast den är lite varm.

Mvh Tomas

Om den inte är lättstartad när den är varm bör du kolla upp det närmare.

Kolla upp oljeläckaget också. Om du inte vet vad du pysslar med så lämna in den på verkstad för en koll.

ja drygt att den är så seg. ja jag får se om det läcker mer. om det gör det så byter jag ventilkåpspackningen .

Tack o hej

mina problem fortsätter:( var ute ikväll och åkte och efter varje 10 min stopp fick man typ stå med starten i ca 10 sek för att den ska starta. det är ju pinsamt ju :huvet

Funderar på att lämna in den så dom får se över den. Hur är det med nålar och sånt i förgasaren kan dom bli slut? Sen funderar jag lite på tändstiften om någon har haft i fel. ös på med funderingar

Tack Hej/T

nåt med vaccumslangar el likn :va =inge soppa

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!