zx6r rycker.......

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Stuvsta, Huddinge.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
har problem med min 98a ninja. när man håller jämn gas så rycker den....smårycker.......stiften vet jag inte hur länge sen dom e bytta men jag bytte bränslefiltret och luft filtret idag....de vart ingen skillnad.
Har kvitto på att den är förgasarjusterad för typ 500-700 mil sen dock tre år sen......kan de va de som behöver göras igen?

Eller är de stiften?
Den går skitbra när man vrider på.......men ryýcker som sagt vid jämn gas....
 
Har den alltid gått så under tiden du haft cyklen ?

Orginaldämpare sitter på ?

Om inte, bestyckningsfråga.
 
Har den alltid gått så under tiden du haft cyklen ?

Orginaldämpare sitter på ?

Om inte, bestyckningsfråga.

den har alltid gått så.......jag va väll lite dålig på att känna efter vad som va fel osv vid provkörningen. men ja den har alltid varit så.....nu sitter det en kapad och rensad orginalburk på och denb rycker.....den rycker även med micron sliponet......ryckandet är mellan 4-7500 varv typ.....mellanregistret....

Bestyckningsfråga?! vartgör man de? bra och kunniga innom stockholm?!
 
Prova att ge den lite mer soppa på tomgång/låga varv, altså skruva ut tomgångsblandningsskruvorna ett varv eller två.
Std. brukar ligga kring 1-1,5 varv ut men går mycket bättre med 2,5-3,0 varv ut, ibland även 3,5 varv t.o.m. Alla skruvor bör helst vara cirka lika mycket utskruvade.
Inte nog med att den kommer sluta smårycka, den kommer att bli rappare på gasen också.
Sen kanske en synkning inte skulle skada efter justeringen.
Frostie.
 
Sitter det ORGINAL luftfilter i burken??

Om INTE , Köp ett sådant

En sväng i bänken ger annars besked om hur det står till
 
Jag hade en zx6r förut som betedde sig som din.
Det var ett membran i förgasaren som inte höll tätt,
samt att 3st nålar var felmonterade.
Den hade varit på verkstad och blivit avstrypt av nån klåpare som monterade tillbaks lite slarvigt.
Ägaren innan mig hade kört så i 600 mil..
Efter korrekt montering gick hojen jämt och fint och hade mer effekt.
 
Jag hade en zx6r förut som betedde sig som din.
Det var ett membran i förgasaren som inte höll tätt,
samt att 3st nålar var felmonterade.
Den hade varit på verkstad och blivit avstrypt av nån klåpare som monterade tillbaks lite slarvigt.
Ägaren innan mig hade kört så i 600 mil..
Efter korrekt montering gick hojen jämt och fint och hade mer effekt.

knöligt att byta membranen?

Ställskruvarna stog på 1,5 varv....provade alla på 2,5-3,0-3,5......rycker iaf...
men inbillar mej att den gick bättre på 3 varv....men nu står den iaf på 2,5 varv och rycker ändå......

har åkt 750 och 900 och 1000cc radfyror förut....alla har gjort en bra bit över 220 km/h....men denna 600 gör typ MAX 220 km/H dock har jag inga kåpor på så de kanske tar lite mer vind eller borde den gå bättre?

Sitter det ORGINAL luftfilter i burken??

Om INTE , Köp ett sådant

En sväng i bänken ger annars besked om hur det står till

allt e orginal bortsätt från en kortad orginalljuddämpare.

2,5 varv brukar väl va standard?

min stog iaf på 1,5 varv
 
Last edited:
Ser nu att du kör utan kåpor.
Ryckandet kan ju bero på att du kör utan Ramair insugsrören också.
 
Ser nu att du kör utan kåpor.
Ryckandet kan ju bero på att du kör utan Ramair insugsrören också.
tror knappast dom åstakommer dessa ryckningar.....haft tre st andra streetfighters med liknande rör in i ramen....ingetproblem med nån av dom..
hojjen betede sej likadant med kåporna på (vad de gäller ryckningarna iaf, toppfart vet jag ej då jag inte provade med kåporna på)

Har lossat membranen nu.....inget va trasigt....men de sitter oringar i anslutning till membranet.....tre av dom va förstora och en passa som den skulle.....vilket resulterar i att membranet inte passar 100% på dom med förstor oring.............kan detta va lösningen på mitt problem?

Skall beställa nya membran och oringar.......på måndag.
Nån som vet vad membranen kostar?
 
tror knappast dom åstakommer dessa ryckningar.....haft tre st andra streetfighters med liknande rör in i ramen....ingetproblem med nån av dom..
hojjen betede sej likadant med kåporna på (vad de gäller ryckningarna iaf, toppfart vet jag ej då jag inte provade med kåporna på)

Har lossat membranen nu.....inget va trasigt....men de sitter oringar i anslutning till membranet.....tre av dom va förstora och en passa som den skulle.....vilket resulterar i att membranet inte passar 100% på dom med förstor oring.............kan detta va lösningen på mitt problem?

Skall beställa nya membran och oringar.......på måndag.
Nån som vet vad membranen kostar?


MASSOR AV PENGAR = inte lönt

Lägg lite fett i förgasaren där membranet ska passa ( blir som klister)

På så sätt kan man få dit förstorade membran

Tvivlade själv först men har blivit lärd av en expert:tummenupp
 
provade...och de funkar men hittar inga så små oringar .........ava mc ska ha en vecka på sej att få hem.......mekonomen har inte meca har inte el och diesel i högdfalen har ej, örby mc nej och FAG i hagsätra har inte....nån som vet nån bra på oringar i stockholm?
 
bytt oringarna........kollat membranen dom såg fina ut och jag tvättade av dom med brekleen sen monterade jag tillbaka allt.......och skiten rycker iaf!

Ingen annan som har nått förslag som kan hjälpa mej?=) nån som bor i stockholm trakten som e duktig på hojjar som har lust att provköra !? och "dömma ut skiten"
 
Ingen annan som har nått förslag som kan hjälpa mej?=) nån som bor i stockholm trakten som e duktig på hojjar som har lust att provköra !? och "dömma ut skiten"

Som tidigare skrivet i tråden; prova att synka förgasarna.
 
bytt oringarna........kollat membranen dom såg fina ut och jag tvättade av dom med brekleen sen monterade jag tillbaka allt.......och skiten rycker iaf!

Ingen annan som har nått förslag som kan hjälpa mej?=) nån som bor i stockholm trakten som e duktig på hojjar som har lust att provköra !? och "dömma ut skiten"

Hade samma problem med min zx6r som har ett annat bolt-on, kn filter och dynojet kit. Drog till besiktningen o fick koppla upp mej mot deras avgasmätare och såg att den gick lite magert. Tycker du ska testa sänka flotör höjden med 1mm (altså från förgasar kanten så att bränsle nivån ökar). Har för mej att den ska ligga på 13mm +-2mm så ligger den på 13 nu kan du sänka den till 12 och fortfarande ligga innom tolleransen.
 
Min gamla kawa ryckte också vid de varvtalen. Den var helt omoddad. På verkstan sa de att det inte var ngt att göra åt saken.
 
körde min zx6r till verkstad förra veckan utan kåpor.. då höll den på och ryckte precis som du beskriver. Höll jag för ena luftintaget så slutade den.. antog att den fick för mkt luft..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top