ZX6R info

KTMare

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2004
Ort
Jämtland
Hoj
ingen nu
Hej hej hallå.
Har inte hitta någon fakta om kawasaki zx6r 03 här så kan någon berätta lite om den, tex skillnad mot r6, cbr 600rr och liknande. det skulle vara roligt att veta.
 
KTMare skrev:
Hej hej hallå.
Har inte hitta någon fakta om kawasaki zx6r 03 här så kan någon berätta lite om den, tex skillnad mot r6, cbr 600rr och liknande. det skulle vara roligt att veta.

:corn

Köp Bike erl likn så kan du ju läsa själv, då för du ju all info du kan önska dig.

:7peta
 
Långa farbron skrev:
Vänligten själv ser jag :7peta

Hmm nu minns jag dig!, du med ventilerna va :va

Detta inlägg var inte illa menat på ngt sätt, men om killen önskar fakta om resp R-hoj i 600-klassen så är ju det absolut bästa sättet att köpa sig en tidning där dom har dessa hojar för test.

Men jag kanske är ute o simmar :confused:

Ehhh jo jag är faktiskt rätt trevligav mig, på alla sätt :mad: :tungan
 
KTMare skrev:
Hej hej hallå.
Har inte hitta någon fakta om kawasaki zx6r 03 här så kan någon berätta lite om den, tex skillnad mot r6, cbr 600rr och liknande. det skulle vara roligt att veta.
Fanns till 02, 03 heter den zx6r 636, den du menar? Gäller från 03 och frammåt så förmodligen inga ändringar på 04/05..

Enligt tidningen bike:




4 cyl/4 takt
599 kubik
125 hk/13 000rpm
67nm/11 000rpm
1400 mm hjulsbas
850 mm sadelhöjd
18 liters tank
torrvikt 161 kg
0-400 meter= 10,8 sek
toppfart 258 km
begpris 64 000- 82 000 kr
+= Klassens grymmaste bromsar, extremt lättkörd och smidig
-= Lite nervös när den pressas på banan.

Alla fjädringselement fullt justerbara, digitala mätare, starkaste kortet motorn, som svarar kraftfullt vid nästan alla varvtal, omkörning på 6.a i 70-80 inga problem, jämn effektkurva, rödmarkering vid 15 500 varv, väl avstämd insprutning, med bra förarkontroll, kraftfullt insugningsljud som bidrar till undrhållningsvärdet, lite vibrationer mitt i varvtalsregistret, dock som kan verka störande, växellådan trögjobbad, kan vara svårt att hitta friläget.
Styrning neutral o chassit ganska mjukt inställt från fabrik,den låter sig villigt kastas från sida till sida i kruvkombinationer på landsvägen.
Tokíco bromsarna frå stort plus, reagerar direkt o effektivt, annat plus passagerarplatsen.

zx6r van testet om bästa landsvägsegenskaperna i klassen, samt bantestet 2003, komplett maskin som inte lämnar något övrigt att önska.
 
Last edited:
ZXRMANNEN skrev:
:corn

Köp Bike erl likn så kan du ju läsa själv, då för du ju all info du kan önska dig.

:7peta


Hur menar du som, den nya biketidningen innehåller ju fakta från en 05:a frågan gäller en från 2003
 
KTMare skrev:
Hej hej hallå.
Har inte hitta någon fakta om kawasaki zx6r 03 här så kan någon berätta lite om den, tex skillnad mot r6, cbr 600rr och liknande. det skulle vara roligt att veta.


Du kan gå in på bike.com och klicka dig vidare på resenetioner och mc ,,, där hittar du info om de flesta motorcyklarna, vad folk tycker om dem osv....

Personligen gillar jag själv 600rr ,,, har hört att den ska vara riktigt bra ,, men jag har inte själv kört den.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top