Zx6R-fighter. Lite vinterfix.

Sådär. Efter femtielva svordomar och arga blickar på hojen blev den så äntligen klar, hyfsat i alla fall.
Det som ställde till det mest var helt klart inkopplingen av Koso-mätaren men när det var klart kändes det värt mödan.

Är fortfarande lite skrämd av effekten runt 10 000 rpm men för min egen säkerhet och andras är jag nästan glad för det. Trivs med att fisa runt och låta lite mest. ;)

[youtube-id]HL_sRFUY0Ms[/youtube-id]
Ljudet är lite osynkat på filmen. I verkligheten finns fördröjningen inte alls.

Känner mig nu nästan klar, förutom ett par små detaljer, för denna säsong. Till vintern blir det nog lite mer utseendeinriktade förändringar. Målet denna säsong har varit funktion och att lära mig hantera hojen.

Ses på vägarna runt Örebro. :banana

//d

Den där mätaren är jä... snygg. Blir kanske en sån på min Yamma.
Om du åker neråt Östergötland så hör av dej vet ja. Så kan du ju komma förbi o kika på din gamla acewellmätare.....
Annars kanske man åker norrut nån dag på Bastarden.

Mvh Håkan

Den där mätaren är jä... snygg. Blir kanske en sån på min Yamma.
Om du åker neråt Östergötland så hör av dej vet ja. Så kan du ju komma förbi o kika på din gamla acewellmätare.....
Annars kanske man åker norrut nån dag på Bastarden.

Mvh Håkan

Hej Håkan, kul att se dig här!
Jo jag blev riktigt nöjd med mätaren till slut även om den verkligen inte ingick i min ursprungsplan. Men hur ofta blir det som man tänkt sig egentligen? :yoparty

Ska verkligen höra av mig när jag har vägarna förbi, ditt Katana-bygge går inte av för hackor inte. Kunde jag göra hälften av vad du gjort så hade jag varit överlycklig. :)
Hur mycket har du kvar innan Katanan är körbar?

Den är i stort klar men när jag hade luftat bromsar o det så läckte det ena o det rann ut över det nylackade så det vart som snor. Så nu är oken på lack igen
vart allihop pga att den gula färgen var slut, så det blir vitt istället på dom.
Här har du en bild på den för ett tag sen.

Bifogat

• IMG_2358_copy1.JPG
    IMG_2358_copy1.JPG
    228.9 KB · Visningar: 71
Sådär. Då är projektet avslutat för denna säsong.
Var ute på en nätt 110-milatur i helgen och allt lirar precis som det ska. =)
Ska in på packboxbyte nästa vecka men sen är det bara köra resten av säsongen.

Till vintern finns planer på lite annan lack och småpyssel men inget är skrivet i sten. Tycker det Kawa-gröna växer på mig mer och mer för var dag som går.

dsc00751x.jpg

Just ja. Har en framruta från en Yama Bulldog liggande som kanske kanske åker på redan i år, om jag orkar. ;)

Last edited:
Hmm, lite bidrag från PS-pojkarna.
Vet inte riktigt vad jag tycker. På något sätt har jag vant mig vid utseendet jag har nu.

dsc00755y.jpg

Henrik, vart är du? Need help. :)

*/ ?>
Back