Zx6R-fighter. Lite vinterfix.

Mr. America :D
Hade inte R&G några som passa? Annars kan man ju göra egna med hjälp av vanliga borrade skateboardhjul och en lagom lång stång med gängor i båda ändar, borde finnas på valfri järnhandel. Nästan gratis ju!

Men ta ett skjutmått & mät vad du har för avstånd mellan båda yttersidorna på svingen (utsida mutter). Jag har ett par extra till Hertigen liggandes du kan få om dom passar rent längdmässigt. Gnugga bort KTM-loggorna så är dom perfekta :tummenupp

Mr America...givetvis! :tummenupp Vissa köper posergrejer till hojen, andra tar sitt ansvar och åker till USA och boostar deras ekonomi genom att shoppa och äta gott ett par veckor. :yoparty

Tack för erbjudandet, ska mäta ASAP. :pannkyss

//d

Wtf?!?

img_4705_21799818.jpg

Chill, är bara jag som ska byta bakljus. :)

img_4707_21799884.jpg

img_4711_21799910.jpg

Måste säga att jag blev riktigt nöjd. Fick en betydligt mer modern feeling för hojens bak.

Passade även på att pilla dit kraschpucken på ena sidan.

img_4706_21799803.jpg

Sen tog orken slut, tur att det är långt till våren. :D

EDIT: Anledningen till att man inte kan köpa lika mycket balla prylar som Poser #1 är denna.

img_3797_21799994.jpg

img_4311_21800056.jpg

img_4242_21800085.jpg

Last edited:
Fasen du har råd med lite prylar för att du gottat dig med semester....jag har råd med lite prylar för att CSN....ja.

Någon som vill köpa:
Snowboard
Biljardbord (saknar vit kula)
En halvdrucken flaska Famous
En sjungande fisk
En pinnsvets från Netto för 500kr (Ska bara dit å handla den för 399 först :tuttar )

Ibland e livet svårt...

Tack så mycket. Hoppas den blir ännu bättre om ett tag. Är så lite pengar i en hoj som denna så att om man inte pajar den återfinns den nog i min ägo en bra bit framöver. :)

fin sykkel,prikken over i en hadde vært å satt på en r1 hekk feks.
keep up the good work man:)

mvh

Tack!
Hekk feks? Menar du en bakdel från Yamaha R1? Jo det vore nog snyggt, det enda jag har emot det är att hojen då utger sig för att vara något den inte är. Lite grann som att sätta BMW M3-märke på en BMW 316i.

Är det någon som sitter inne med ett hett tips på vart man får tag på lampor som dessa?

2007_Triumph_Speed-Triple_2.jpg

Galet snygga! :D

//d

Last edited:
Last edited:
Tack så mycket. Hoppas den blir ännu bättre om ett tag. Är så lite pengar i en hoj som denna så att om man inte pajar den återfinns den nog i min ägo en bra bit framöver. :) //d

Jag förstår att du är riktigt nöjd med den. Jag har mina egna funderingar på att bygga om min nu under vintern, får se hur jag gör. Tycker även den är snygg som orginal :)

Vafan... Det analoga mätarhuset visar ju bara hastighet upp till 160!
Det känns som att det kommer uppmuntra till laglig körning. (är det meningen?)

Hehe, det analoga mätarhuset på bild är inte det som ska på. Bara en bild på ett likadant jag hittade på google. Kan garantera att mitt mätarhus visar på bra mycket högre farter, givetvis kommer nålen aldrig passera än 110 km/H... :hoppskrat

Har jag frågat hur det ser ut med kopplingen till det digitala mätarhuset du har nu? Är det en kontakt som passar rakt i orginalkontakten eller är det hemmapulat?
Om det är kontakt, kan någon isåfall svara på om det är samma kontakt till årsmodell 2000?

Hehe, det analoga mätarhuset på bild är inte det som ska på. Bara en bild på ett likadant jag hittade på google. Kan garantera att mitt mätarhus visar på bra mycket högre farter, givetvis kommer nålen aldrig passera än 110 km/H... :hoppskrat

Apapapapapapapapap... Vi får köra i 120 helt lagligt nuförtiden. Du vill väl inte bli kallad för bromskloss på motorvägen!! :mad:

MPH :tummenupp

Den mätaren på bilden visar alltså ca 256 Km/h:tummenupp

Har jag frågat hur det ser ut med kopplingen till det digitala mätarhuset du har nu? Är det en kontakt som passar rakt i orginalkontakten eller är det hemmapulat?
Om det är kontakt, kan någon isåfall svara på om det är samma kontakt till årsmodell 2000?

Det var kontakt inkopplat i originalkablaget. Jag trodde att det skulle vara betydligt mer bekymmersamt men en elektrikervän plockade bara loss digitalmätaren och skickade in originalhuset, et voilá, varvräknare, temp och alla andra lampor funkade. Har inte hunnit kolla hastighetsmätaren ännu men eftersom digitala funkade och vi kopplat på samma kontakter borde original funka med.

Det kanske någon kan svara på förresten. Är det en digital analog mätare original på ZX6R -96?

Helgen har förflutit på utan några större mekanikerbragder. Har dock med lite tur lockat in ytterligare en Ninja-åkare i fighter-träsket. Hans fru sa till min sambo medan vi var nere i garaget att hon hoppades att jag inte skulle ge Johan några dumma idéer... As if I would do something like that! :cdevil

Beställde kolfiberskärm och hugger i helgen men får tyvärr vänta till mitten av januari innan leverans. :( Jag vill ju skruva dit de nu ju...

För övrigt letar jag efter en hastighetsgivarkabel till originalinstrumenten. Är det någon som har något liggandes skräpandes är det bara att hojta till! :)

Apapapapapapapapap... Vi får köra i 120 helt lagligt nuförtiden. Du vill väl inte bli kallad för bromskloss på motorvägen!! :mad:

Just ja, glömde bort den där 120 km/h-grejen. :D
Men hur är det, hastighetsgränsen gäller väl inte när man tävlar va? Det har i alla fall Janne "Loffe" Carlsson sagt i "Göta Kanal". :yoparty

Du som är Örebroare. Finns det någon som skruvar Kawa i stan? Skulle behöva justera ventilerna till våren men har inte någon större lust att åka till Västerås för en sån sak.

//d

Last edited:
Cudos till
nav2_r1_c1.jpg
.

Det medföljande expansionskärlet till mina kraschpuckar var inte medföljande upon delivery. :huvet
Mailade R&G om detta i lördags och nu på förmiddagen kom det ett snabbt svar.

"The expansion tank was sent from a different depot, but should have
reached you by now? I will re ship the bottle for you today under
reference *****.":2cool

Snabbt och korrekt bemötande, precis som det ska vara. Eftersom väldigt många på forum är snabba med att halshugga företag när det inte går snabbt och smidigt tänkte jag att jag skulle hylla när det går smidigt.

//d

... Du som är Örebroare. Finns det någon som skruvar Kawa i stan? Skulle behöva justera ventilerna till våren men har inte någon större lust att åka till Västerås för en sån sak.

//d

Jag skickar ett PM ikväll eller imorgon, har en kille med några skramlazaki som jag kan höra med. Han borde veta ngn som kan fixa det. :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka