ZX6R dör vid gaspådrag

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Min Kawasaki ZX6R -98 har börjat bete sig lustigt :va.

Problemet uppstår oftast på landsväg/motorväg när man ligger i hastigheter runt 100km/h en längre tid, då den helt plötsligt kan börja segna vid gaspådrag.
När felet först uppstår så går det att ge nästan full gas, för att sedan bara kunna gasa mindre och mindre och till slut så är man nere i 50km/h.
(Den har dock aldrig stendött för mig så jag blivit ståendes).

Min spontana tanke är att det är något bränslefel? att den får för lite eller för mkt?

Någon annan som har haft liknande fel och vet vad den skulle kunna vara?
 
Provat att glänta på tanklocket? Hjälper det har Du möjligen råkat klämma evakueringsslangen vid demontering/montering av tanken. Hjälper det inte kan det vara dags att rengöra bränslefilter, kran etc för att säkerställa att Du har tillräckligt soppaflöde till förgasarbryggan.

Det låter alltså som bränslerelaterat problem som påverkar flera cylindrar samtidigt.

Lycka till med felsökningen!
 
Tack för svaret, har haft bort kranen och kollat filtret - hittar inga fel.
Jag har funderat om det är vakuum i tanken, hade tanken borta men såg ingen evakueringsslang?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top