ZX6R begränsad/strypt i trottelhuset

chrillan82

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Hoj
1996, Kawasaki zx6r
kör en zx6r -96 som är strypt i trottelhuset sitter två små hål under gummit (se bild)
är det någon som har en bra ide hur man kan sätta igen detta hål?

bild1.jpg

har försökt med kemisk metall från PP och den fäster inget bra, blir liksom förtunnt och kemiska metallen ramlar ur hålen.

//Christian

Last edited:
Vad är det för godstjocklek vid hålen? Jag skulle nog gänga dom å sen fylla med epoxi om det inte är för tunnt gods då.

Tjo lånar din tråd lite har en ZX6R 98 som är strypt 43KW, står att begränsningen är i Förgasaren på reg.pappret..
menar dom då Brickor som sitter i insuget eller?
har inga brickor och ser inget borrade hål i trotteln förutom ett brevid nålen men det är väl orginal ?
har helt öppet gasspjäll vid gaspådrag.
tycker den ej går som 106 hk... tycker de borde röra sig mer borde ju göra mätaren ut.. känns som man får
pina upp den till 230 km/h..

nån som har nå förslag och ideer?
Mvh :)

Känns det inte rimligare att köpa en beg förgasarbygga som är ostrypt på EBAY? Du slipper hålla på och kladda med något som riskerar att falla ur och ge hänggas eller sväljas av motorn och dansa runt i förbränningsrummet.

Vill du tvunget täppa igen hålen hade jag nog dragit dit silikon, det skall ju inte klara av någon belastning utan bara hålla tätt.

Beroende på pris så går det nog att köpa ostrypta hus via en kawameck (jag gjorde det till min gamla GPZ, dock så var det lock).

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul