zx6r 2009 stulen i solna 21/6

Rudde123

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2015
Ort
mariehamn
Hoj
kawa a1, a1r, s2, zx6r, zx10r, suzuki rgv250, rg500, yama rd125ypvs, sachs 50/2
Hallå
min åländskregistrerade gröna zx6r har i natt blivit stulen i råsunda, solna. Polisanmäld, någon som ser eller hör något om den (eller någon annan skum mc för all del) vänligen kontakta polisen, eller mig.
Registernummer är Åla 467.

rudolf gustavsson
 
väldigt surt...
den stog på gatan efter att BRF klagat på att den stått inklämd mellan sophuset och cykelstället.

efter att kedjan gick av ca 2 år sedan finns lite skador på höger stag till passagerarfotpinnen och huggern är bytt till en av kolfiber.

R
 
I dag såg jag en ZX6R konstigt parkerad i Vällingby (Vittangigatan 8B).
Den stod med fronten utåt, så jag såg inte reg.numret.
 
Har inte dom modellerna startspärr?

Inte de för den amerikanska marknaden, finns säkerligen flera modeller som inte har det o som skickas omkring fram o tillbaka runt om i världen. Vet man vilka delar man behöver är det dock inte svårt att komma runt startspärren, så att hiva upp den på ett flak o sen byta delar för någon tusenlapp är ett billigt sätt att skaffa sig en hoj utan skruvmejsel i tändningslåset, eller ett enkelt sätt att skaffa sig delar till en stunt/banhoj tills den behöver ett mc-id...
 
Va på awa mc idag runt 17 o såg en grön kawwa med en backspegel. Såg ut som den andra va av. Regskylten satt vinklad inåt under baklampan
 
intressant. jo, den modellen har immobilizer system, så det är inte bara att starta den rakt av. Sannolikt har den blivit inhivad i ett skåp och är nu på väg att plockas i småbitar.

nu kommer den närmaste framtiden att bli spännande med trimmad S2 som brukshoj. tillbaka till livet med tändstift och verktyg i ryggsäcken när man skall köra och handla...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top