zx6r-03

DallasDahlin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Aprilia Rs 125
Tjabba! Har några frågor om zx6r 03:va .

- Är det sant att den är den värsta av alla 600or även zx6r modellerna efter 03an? Är den snabbare än vissa nya 1000cc sport hojar?
- Hur är den att köra som en 06a eller känner man att den har några år på nacken?
- Är den billigare i försäkring för den har 3 snart 4 år på nacken?
- Vad kostar försäkringen ?
- Vad kostar hojen? Vad är den värd? Är det ett bra köp?
// Joahan

läste i en annan tråd här någonstans där han sa att det va på det sättet jag förklarade här.. När man kom upp över 200 känndes det som om r1orna stog still, sa en annan kille det.

DallasDahlin skrev:
2553764 Tjabba! Har några frågor om zx6r 03:va .

- Är det sant att den är den värsta av alla 600or även zx6r modellerna efter 03an? Är den snabbare än vissa nya 1000cc sport hojar?
- Hur är den att köra som en 06a eller känner man att den har några år på nacken?
- Är den billigare i försäkring för den har 3 snart 4 år på nacken?
- Vad kostar försäkringen ?
- Vad kostar hojen? Vad är den värd? Är det ett bra köp?
// Joahan

-Kan inte svara på det första.
-Tvivlar på att den är snabbare än egentligen någon 1000cc
-Man brukar inte känna så mycket. Det beror lite på hur välskött/välnött den är med lager m.m. Sen om du är en sån människa som känner efter hur mycket handtagsgummit är nött så... :D Jag har en -03 själv och den känns som ny. :)

-Den borde vara lite billigare i försäkring. Lättast är att leta reda på ett regnummer på en 636'a från -03 och kolla själv med olika bolag.
-Se ovan
-Kolla annonser och jämför själv.. tänk på utrustning och sånt också.
Vet inte om den är ett bra köp tyvärr. Jag sitter som en påse nötter på en sådan iallafall. Min vän har en sån där som börjat läcka olja iallafall men det kanske var ett måndagsexemplar. :tummenupp

Har dåligt att göra....erkänner att jag inte har en aning hur 636 - R1 är i gemförelse
Men en sak är säker dom går som f*n båda :tummenupp

Haha... Nej, vad fel ni har! Det känns som att R1:orna börjar att backa efter 200km/h...

YZF R6 skrev:
2553792 Det är dynga! köp en R6 och kör om alla på banan ist! :arsele

Tycker R6an är en av de fulaste sporthojarna som gjorts. zx6an är nog den motorcyklen med coolast bakdel som gjorts! Och man kommer inte få se så mkt mer än bakdelen på min :tungan :D

Hmm...

ZX6R-03 är en skitbra hoj på alla punkter utom kvalitet. De racklar sönder på ett sätt som Honda inte gör. Men håller du efter den noga så går det säkert bra. Köp en. Nyss.

DallasDahlin skrev:
2553803 läste i en annan tråd här någonstans där han sa att det va på det sättet jag förklarade här.. När man kom upp över 200 känndes det som om r1orna stog still, sa en annan kille det.

Lägg gärna upp den länken här...

Det är varken utsendet eller hojen som gör det!
det är han/hon som kör, tänk på det :7peta

Lobo Gixxer skrev:
2553847 Lägg gärna upp den länken här...
okej ska bara hitta den igen..

YZF R6 skrev:
2553853 Det är varken utsendet eller hojen som gör det!
det är han/hon som kör, tänk på det :7peta
Jaa men sen är det väll inte så kul om alla tycker likadant och alla kör med samma hoj?

Last edited:
Om man köper hoj efter vad vissa yrkesmän klarar av att prestera med dem, ska man kanske ta och tänka en gång till.
Köp en raket om du vill vara snabbast rak fram. En centrifug om du gillar när det svänger. Eller- köp en hoj som du sitter bra på, som är vettig att äga utifrån servicekostnader, försäkring och drift i övrigt.

För att göra dig besviken så kommer du aldig att vara snabbare än mig när det blir tight, eller i accelerationen med din 636:a. I alla fall inte på 60 -140, sexans växel. (måste ju gardera mig).
Varför- jag fågar varför - måste allt gå så jävla fort nuförtiden.

Jag skanar fortfarande min FZ6:a, just på grund av komforten. Jag bytte för lågvarvsegenskaperna plus estetiken. Den e ju gul.

Jag har själv suttit och kollat siffror i Bike på slutet av åtttiotalet. Nu blev det inte den fetaste 125:an, men jävlar va roligt jag hade mid min Sukka RG 125.

Prova om igen

DallasDahlin skrev:
2553896 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=109657&highlight=zx6r
kolla T-quicks inlägg vet inte om jag tolkade det fel men jag tolkade det som zxen drog r1orna osv.

Jag tolkar det som precis tvärtom. Dvs över 200 försvinner r1:an. Kör själv zx6r, dock en -00. Upp till 200-210 går det bra. 230 kommer halvsakta. Däröver hinner man dricka kaffe innan ett nytt 10km/h-intervall börjar. Dock så ökar det sakta men säkert förbi 250-260. (På mätaren då...) Allt utprovat på autobahn upp mellan garmich partenkirchen - münchen...

Tycker själv att det är en bra hoj. Tror dock att alla 600:orna går ungefär lika bra per årskull. Mest utseende/tillgång/smak som styr.

/O

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...