zx6r 03-04 vs zx6r 05-06

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
Någon som kört dom båda och kan berätta lite?

Frunderar på att byta upp mig till en 05.a
då jag kört en sommar med min zx6r03

Finns det någon sida med
recensioner/fakta över hojar på nätet?

Det är säkert skillnad men frågan är ju om den är så stor så att det är värt pengarna? 03:an är ju jävligt najs men varför inte byta till 1000cc isåfall?

$noop skrev:
Det är säkert skillnad men frågan är ju om den är så stor så att det är värt pengarna? 03:an är ju jävligt najs men varför inte byta till 1000cc isåfall?
ja är så jävla nöjd med min nuvarande hoj tycker effekten räcker till ..tror det eller ej. chassit är helt underbart likaså bromsarna..

t-quick skrev:
ja är så jävla nöjd med min nuvarande hoj tycker effekten räcker till ..tror det eller ej. chassit är helt underbart likaså bromsarna..

Då tycker jag det låter som om du inte ska byta än. :tummenupp

t-quick skrev:

har inte sj kört nån av dem men dock e ju 05-06 så jädra mycke snyggare än alla andra hojar :tummenupp

håller med snoop tycker inte du ska byta förens du känner att du måste annars e de trist!

dock så har zenit också rätt. den e sjuukt snygg!

//Limpan

Nä nu är det dags att byta upp sig, hojen är på väg ut på blocket och jakten efter en ny zx636r 05.a har börjat, någon som kört zx6r 03-04 och 05-06 modellen?

t-quick skrev:
Nä nu är det dags att byta upp sig, hojen är på väg ut på blocket och jakten efter en ny zx636r 05.a har börjat, någon som kört zx6r 03-04 och 05-06 modellen?
Jo jag körde din förra året innan du köpte den och så har jag förstås kört runt på min 05:a hela sommaren. Jag kan inte säga att jag känt någon skillnad på hojarna men det är svårt att jämföra om man inte har dem bredvid varandra. Kalas hojar båda två. :tummenupp

brinckis skrev:
Jo jag körde din förra året innan du köpte den och så har jag förstås kört runt på min 05:a hela sommaren. Jag kan inte säga att jag känt någon skillnad på hojarna men det är svårt att jämföra om man inte har dem bredvid varandra. Kalas hojar båda två. :tummenupp

hur långt har du kört med din iår?
haft något strul med den?

någon som vet vilken hoj som vann bikes senaste 600cc test?
vad är vikten på 05.an?

ser d står 284km/h på din avatar är d vad den toppar? org?

275Km/h toppar min ..men d visste du väl redan :P

ZX-6r vann sin klass i masterbike 05. Jag kör 04a, helnöjd, enda minus är lite vibrationer i handtagen. Ganska stor skillnad i utseende mellan 04 och 05, ny svart kåpa undertill på den senare, givetvis smaksak. Elekrtronisk startspärr på den senare. Kommer inte heller ihåg skillnader i köregenskaper.

t-quick skrev:
hur långt har du kört med din iår?
haft något strul med den?

någon som vet vilken hoj som vann bikes senaste 600cc test?
vad är vikten på 05.an?
Jag har kört lite över 1000 mil i år och jag har inte haft några problem alls ... den går som ett skott och känns som ny.

Har för mig att kawan vann bikes test .. den kom trea iallafall på masterbike

Den väger 164 kg ... enligt instruktionsboken

t-quick skrev:
ser d står 284km/h på din avatar är d vad den toppar? org?

275Km/h toppar min ..men d visste du väl redan :P
Jag var uppe i 283 på glädjemätaren när jag körde orginal och då drog den fortfarande, var tvungen att slå av pga medtrafikanter.

284 har jag maxat med mitt slipon, övrigt orginal. Jag skall nog ställa in hojen mer optimalt nästa år för att se vad mätaren orkar upp i. :banana

t-quick skrev:
Håller med. Jag ska antagligen byta tillbaka till våren. Köpa en billig ny 05a

uggla skrev:
Grymt fräsh! Svarta och blåa är mina favoriter!

Var nära att köpa en 636a i tyskland jag, billigt!

Det är tjejens kommande kawa.. passade på att fixa en snabb bild när jag provkörde den åt henne bara, måste ju godkänna själv :)
Tycker det var bra vrid i den som fan!
Nu är bara försäkringsfrågan kvar.. 3500 / mån / år för våra hojar är halvkul!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN