zx6r 00 bra första hoj?

Jepp, jag hade en sån. Dom är verkligen kanon!

ZX-6R är en grym allroundhoj. Den har ju det bästa klippet i motorn strax efter R6an. Väldigt bekväm, snygg och låter underbart med bytt pipa. Mullrar härligt på tomgång och ylar som en jetmotor vid 14.000 rpm. Man arbetar med hela registret, underbart.

Fast framför allt, det är ingen blå/röd yamaha-posörhoj. :)

Fyfan vad nära jag var att köpa en R6 själv för fem år sedan... tack gud den allsmäktige att det inte blev så. Tack tack tack tack tack... tack!

/a

vet inget om ninjorna, förutom att -99 var den sista snygga årsmodellen till år 2004 :arsele

aLcATRAZ skrev:
2511907 ZX-6R är en grym allroundhoj. Den har ju det bästa klippet i motorn strax efter R6an. Väldigt bekväm, snygg och låter underbart med bytt pipa. Mullrar härligt på tomgång och ylar som en jetmotor vid 14.000 rpm. Man arbetar med hela registret, underbart.

Fast framför allt, det är ingen blå/röd yamaha-posörhoj. :)

Fyfan vad nära jag var att köpa en R6 själv för fem år sedan... tack gud den allsmäktige att det inte blev så. Tack tack tack tack tack... tack!

/a

varför dissar du yamaha så? (en del grön på detta!)

Vad tror ni om en zx6r - 98? som första hojj då... verkar va omtyckta hojjar bland dom som kört dom iaf! :)

Min första-hoj blev en sån. Tyvärr har jag inte kört den, hade ingen utrustning med mig och nu är den vinterparkerad.

Men jag återkommer till våren och berättar :tummenupp

Degpekka skrev:
2511945 varför dissar du yamaha så? (en del grön på detta!)

Vad tror ni om en zx6r - 98? som första hojj då... verkar va omtyckta hojjar bland dom som kört dom iaf! :)

Jag köpte mig en sådan:) övningskör nu, den funkar fint tycker jag:tummenupp

invisible skrev:
2512111 Min första-hoj blev en sån. Tyvärr har jag inte kört den, hade ingen utrustning med mig och nu är den vinterparkerad.

Men jag återkommer till våren och berättar :tummenupp
Det skiljer väl ändå lite på 6 årsmodeller:7peta

Degpekka skrev:
2511945 Vad tror ni om en zx6r - 98? som första hojj då...
Var ju helt ny hoj till -98 så den är riktigt bra. Inte riktigt lika stor skillnad mellan -97 och -98 på 6:an som på 9:an men ändå mer pulver och mindre vikt, ser slankare ut med blotta ögat också. Alla Ninjorna är fina och har fantastiskt insugsljud, du förstår vad jag menar när du kör en första gången och drar på runt 6000 rpm. :kär

Hade en zx6r -98 & var nöjd som fan med den!
Bytte upp mig för jag ville ha lite mer pulver från start & inte allt på toppen av registret,

Degpekka skrev:
2511945 varför dissar du yamaha så? (en del grön på detta!)

Jag är rädd att om jag svarar på det så kan det irritera många. Du har pm.

/a

driverinblack skrev:
2512042 om brorsan kan köra på bakhjulet med sin gsxr 600 98. så går det med en zx6r ochså.:yoparty
ja hade en sån hoj förra sommaren går bra att wheela med oxå på 2 an om man vill :tummenupp bara positivt om denn hojen härligt ljud med youshi pipa :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT