ZX12r vettig hoj?

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
tja har hittat en 03ans zx12r kawa som e streeetfigter. går det att montera kåporna från en 01a på den?
några kända fel på dom?
dom måste gå bra..
 
jag har en hel zx12r årsm 2000 grå/silver med låga mil mkt ovanlig färg 50 lax vill jag ha...och en sak säger jag den går för bra för min del hihi mkt snabb busa killer.
 
Vettig och vettig...... Jag trivs väldigt bra med min iaf.

Köpte den när jag blev återfallsknutte, och det hade hänt lite sedan jag körde FJ1200 på -90-talet... Tänkte först skaffa en Retta, men det är ju bara 1000cc.......

Tror du tjänar på att slänga på kåpor, vet dock inte om -01:ans passar rakt av på en 03:a. Du lär få gorilla-armar om använder 12:an som den är tänkt utan kåpor.
 
gör dom rackarna 300 orginal eller e de bara snack?

några kända problem med hojanra typ lådor eller så?
 
Bra går de:tummenuppVettig är den om den uppfyller DINA hojkriterier:)Så lyssna inte för mycket på åsikterna här:D Följ ditt hjärta och hjärna:)
 
Bra går de:tummenuppVettig är den om den uppfyller DINA hojkriterier:)Så lyssna inte för mycket på åsikterna här:D Följ ditt hjärta och hjärna:)

Den är ca 30% billigare i försäkring än en Supersport.
Den drar mycket soppa. Mellan 0,8-1 liter/milen.
Service är troligen dyrare än andra hojar då saker och ting sitter lite knepigt, har jag hört.
Den är lite tungstyrd jämfört med Supersport.
Känns väldigt stabil i höga farter. Mätarhastigheter på 250+ känns lite för lättkört.
Bakdäck håller troligen kort tid om du har en tung högerhand.
Jag servade vid 1200 mil i somras. Den skall vara den dyra, men den gick endast på strax över 3500 kr.
Den tenderar att gå relativt varm om man kör mycket i stan.
Man sitter bra på den även om man är relativt lång som jag (190cm).
Rätt ovanlig, så man är tämligen ensam att ha den.
Finns inte extremt mycket tillbehör till den då den inte tillverkas längre.
Troligen är färre 12:or sönderkörda jämfört med Supersport hojar då 12:an oftast ägs av äldre personer (jag är 40).

Annars hittar du mycket matnyttigt på denna sida:
http://kawasakiworld.com/zx-12r/
 
Last edited:
Den är ca 30% billigare i försäkring än en Supersport.
Den drar mycket soppa. Mellan 0,8-1 liter/milen.
Service är troligen dyrare än andra hojar då saker och ting sitter lite knepigt, har jag hört.
Den är lite tungstyrd jämfört med Supersport.
Känns väldigt stabil i höga farter. Mätarhastigheter på 250+ känns lite för lättkört.
Bakdäck håller troligen kort tid om du har en tung högerhand.
Jag servade vid 1200 mil i somras. Den skall vara den dyra, men den gick endast på strax över 3500 kr.
Den tenderar att gå relativt varm om man kör mycket i stan.
Man sitter bra på den även om man är relativt lång som jag (190cm).
Rätt ovanlig, så man är tämligen ensam att ha den.
Finns inte extremt mycket tillbehör till den då den inte tillverkas längre.

Man förbrukar 2 bakdäck på 600 mil utan problem (testat :) ).
Stora servicen som är dyr kommer vid 2400 mil.
 
aaa varför inte får jag 50 lax så e den såld till nån lycklig där ute...:)

money talks....:tummenupp
 
elgarto: vad kostar den servisen?

Bytte in min precis innan det blev aktuellt men kollade runt o den skulle hamna på mellan 5-7000:-
Den höga kostnaden beror bl a på arbetskostnaden för att hänga ner motorn så man kommer åt ventilerna. Enligt vissa SKA det gå att komma åt ändå men jag hittade ingen som var villig att försöka.
Det bästa ät väl att hitta en som gått 2400 mil med dokumentation på att ventilkoll är gjord, då kan du köra 2400 mil till innan problemet dyker upp igen. Lite trist att pynta 7000:- och få tillbaka hojjen med orden "ventilerna stod ok, fanns inget att justera" :näsblod
 
Last edited:
provkörde en i början 2000 talet då jag ägde en zx9:a och jag blev inte direkt imponerad av den, riktigt stor o tung och motorn blev jag besviken på då jag strax innan provkört en busa som i mitt tycke går hur mkt bättre som helst
 
Bytte in min precis innan det blev aktuellt men kollade runt o den skulle hamna på mellan 5-7000:-
Den höga kostnaden beror bl a på arbetskostnaden för att hänga ner motorn så man kommer åt ventilerna. Enligt vissa SKA det gå att komma åt ändå men jag hittade ingen som var villig att försöka.
Det bästa ät väl att hitta en som gått 2400 mil med dokumentation på att ventilkoll är gjord, då kan du köra 2400 mil till innan problemet dyker upp igen. Lite trist att pynta 7000:- och få tillbaka hojjen med orden "ventilerna stod ok, fanns inget att justera" :näsblod

Om jag inte har fel så görs detta även på 1200 mils servicen.
Min 1200 kostade endast 3500 kr, och isåfall slapp de hänga ner motorn.
 
Har en sjysst röd 12a -01a till salu, hör av dig om du är intresserad..
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top