ZX12R startar ej.....

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
då är det ju något som inte enbart rör bränsle tillförseln. Då har du 2 alternativ kvar, Luft eller gnista. Då låter det kanske som cdi-boxen.. Har du en likadan hoj som funkar så skulle jag testa att byta box...
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Lite dåliga bilder, hoppas de duger...

Verkar sitta under sadeln.
 

Bifogat

  • 15-007.jpg
    15-007.jpg
    242.7 KB · Visningar: 83
  • 15-030.jpg
    15-030.jpg
    240.5 KB · Visningar: 70

SComfort

Medlem
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Fredrika
Hoj
Kawasaki ZZR1400
Ja, det sitter en PC där...

Tror du att den kan ställa till bekymmer?

//Janne

Absolut.
Det har jag varit med om på två av mina tolvor. Koppla ur den och se om det blir någon skillnad. Den är ju insatt mellan två kontaktstycken så det är bara att ta loss båda kablarna från den och sätta ihop originalstyckena. Kontaktstyckena sitter under tanken så du måste bort med plasten som föreställer tanken, och sen vika upp tanken för att komma åt. (Om jag kommer ihåg rätt, det är ett par år sedan...)
 

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
Absolut.
Det har jag varit med om på två av mina tolvor. Koppla ur den och se om det blir någon skillnad. Den är ju insatt mellan två kontaktstycken så det är bara att ta loss båda kablarna från den och sätta ihop originalstyckena. Kontaktstyckena sitter under tanken så du måste bort med plasten som föreställer tanken, och sen vika upp tanken för att komma åt. (Om jag kommer ihåg rätt, det är ett par år sedan...)


Varför frågade inte du om PC tidigare:mad:
Skojade bara:D, gick och kopplade bort PC:n och halleluja, den sprang igång direkt :tungan

Tack till er alla som kommit med förslag på vad det kunnat vara för fel :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

//Janne
 

SComfort

Medlem
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Fredrika
Hoj
Kawasaki ZZR1400
Varför frågade inte du om PC tidigare:mad:
Skojade bara:D, gick och kopplade bort PC:n och halleluja, den sprang igång direkt :tungan

Tack till er alla som kommit med förslag på vad det kunnat vara för fel :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

//Janne


Kul att det fungerade!
En av mina havererade mitt ute i de mörka skogarna här i lappland och jag hade alla verktyg förutom den insexnyckel som behövdes för att få loss plåten runt tanklocket. Med tanke på att det kom ungefär en bil i timmen och att det första jag stoppade inte hade en sådan så var det rätt frustrerande. Så jag har hunnit med att begrunda Power Commanderns existensberättigande ett par gånger. (Men dom är kul när dom fungerar)
Men i övrigt så är det en härlig hoj du har. Jag saknar faktiskt mina en aning och funderar skarpt på att köpa en som extrahoj bara för att dom är så råa i karaktären...
 

Strul

Respect All-Fear None
Gick med
12 May 2005
Ort
Tierp "där kråkorna flyger uppochner"
Hoj
Speed Triple 955i -03
Kul att det fungerade!
En av mina havererade mitt ute i de mörka skogarna här i lappland och jag hade alla verktyg förutom den insexnyckel som behövdes för att få loss plåten runt tanklocket. Med tanke på att det kom ungefär en bil i timmen och att det första jag stoppade inte hade en sådan så var det rätt frustrerande. Så jag har hunnit med att begrunda Power Commanderns existensberättigande ett par gånger. (Men dom är kul när dom fungerar)
Men i övrigt så är det en härlig hoj du har. Jag saknar faktiskt mina en aning och funderar skarpt på att köpa en som extrahoj bara för att dom är så råa i karaktären...

Du har helt rätt i att det är en härlig hoj, går att åka på både rakt fram och när det svänger, åka långt går ju också bra på en sådan här :)

Det som är lite tråkigt nu när det var PC:n som ställde till det är att tomgången blir så oootroligt nervös utan den....

Sitter ett Muzzy helsystem på den, vill inte sätta dit orginalsystemet heller.

Ride Safe/Janne
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Så här såg det ut efter ihopsättning av ZX12:an och tvätt av de andra två idag :)

Ha en bra sommar!

Nu blir man ju avis! Har ju bara en 12:a ju......

Tänkte bara fråga hur Muzzy helsystemet låter? Går det att köra utan att grannarna kastar sten efter dig?:rolleyes:
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top