ZX12 vs Hayabusa

Lancer

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Kawasaki Z1000-14
Hallo

Skall byta till en nyare hoj nu och har bestämt mig för att sälja min ZX12a och köpa en Hayabusa. Vad blir det för skillnad tror ni??:tummenupp

Hallo

Skall byta till en nyare hoj nu och har bestämt mig för att sälja min ZX12a och köpa en Hayabusa. Vad blir det för skillnad tror ni??:tummenupp

Busan uppfattas väl ngt mindre tror jag..

Kåpor och sånt på busan är väl ngt tajtare...

Har ägt en Busa och provkört en ZX12:a.
ZX12:an är motor, MYCKET motor, lite sämre chassimässigt.
Busa är lite mindre motor men bättre chassiemässigt, jagade folk i snabba gruppen på bandagar med den. :tummenupp

Hayabusa

Ja då var det gjort. Har precis köpt en svart Busa 06a med 350 mil på mätaren, akrapovic helsystem, mappad, tonat kåpglas, ska bli spännande att prova den när vädret tillåter.
Nu gäller det att få min ZX12a 00a såld. någon som är sugen hör av er.:yoparty

Ja då var det gjort. Har precis köpt en svart Busa 06a med 350 mil på mätaren, akrapovic helsystem, mappad, tonat kåpglas, ska bli spännande att prova den när vädret tillåter.

Hmm skulle vara trevligt med en touringhoj...:D

Vad ska du ha ??

Grattis!!! Hoppas du trivs med hojen:) Fan...skaffa ny hoj är ju jävlar lika spännande som o komma hem till bingen med en ny tjej.........huhuhuhu!!!!!!!

ojoj, har du en zx12r -00 till salu.. dom är ju ostrypta vad jag vet och attans! den lär ju va värd miljoner :D du är kung som har en !!:Bugar

Btw, kan jag få en av bultarna på vänstersidan till passagerar fotpinnen?? :D fattas på min

Last edited:
Grattis!!! Hoppas du trivs med hojen:) Fan...skaffa ny hoj är ju jävlar lika spännande som o komma hem till bingen med en ny tjej.........huhuhuhu!!!!!!!

Fan heller, med tjejen vet man ju alltid vad som väntar.
Hojen kan ju komma med överraskningar. :D :D

Vilket nerköp...:tungan

Jag valde själv mellan en Busa och ZX12R i höstas, det blev en ZX12R pga bättre körställning, roligare motorkaraktär och så ser den ut som en sporthoj.

Vore kul att höra vad du tycker om skillnaderna mellan dessa grymma hojar.
Funderade du inte på ZZR1400?

Just det, GRATTIS!:tummenupp

Vad kul att att du skall byta! Det verkar emellertid som att byta mellan två olika nyanser av samma färg, men vad fan det viktigaste är väl att man byter ofta!
Jag tycker att du byter ner dig i alla avseenden utom möjligen fullgasacceleration på högsta växeln, med det kanske är det du vill åt. Testa en BMW K1200S oxå, du kan bli positivt överraskad.
ZZR 1400 är för övrigt ganska grym den också.

Hej på er ska svara på en del frågor.
Jepp den är ej toppfartstrypt=300 km/h och lite till.
Pris 50000 kr prutat o klart.
Varför byter man då, jo vill ha en nyare, hittade ingen lämplig zx12a, men framför allt så är busan bättre vid långkörning, bättre att skjutsa på jaja ja vet men tanten måste få följa med ibland sen hade jag min raceigaste tid för ca 20 år sen med en motospeed preppad 1100R och vi raceade ute vid Kista om nätterna det var tider det mycket hojar och en o annan polis hehe. Visst ZZR 1400 är en fin cyckel men tycker nog Busan hamnar mittemellan zxan och busan lagom sportig med bra komfort ( fan lät nästan lite gubbigt). Hur som helst det känns jävligt bra och ska bli skitkul. Sen spelar några tiondelar på axxet eller någon km i toppfart ingen roll för mig utan helheten är viktig. Är den slö får man väl ringa Marklund så ordnar det sig nog!!:yoparty
P.S Länk till mina hojar på blocket Zx12 an och fruns Zx6

http://www.blocket.se/vi/10786662.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/11010184.htm?ca=11_s

Last edited:
GRATTIS Busan kommer inte att göra dig besviken. Dom som har negativa åsikter om hur Busan är att köra har aldrig ägt någon.

Roliga är att i ett engelst test (FastBikes) så stekte GSXR1000 ZZR1400 I både acc och toppfart uppmätt...

Roliga är att i ett engelst test (FastBikes) så stekte GSXR1000 ZZR1400 I både acc och toppfart uppmätt...

Ännu roligare är ju att i ett annat nummer av Fast Bikes så fick de fram:
0-150 mph
Hayabusa: 14.35
ZX-12R: 12.26
CBR1100XX: 15.43
K1200S: 14.35

Skumt det där att alla "vet" att Hayabusa är snabbare än ZX-12R i allt, eftersom det står i någon annan tidning, ändå går den inte snabbare än en tung tysk med kardan...

0-60 mph är BMW:n 0.5 sekunder snabbare än Busan... :D För att inte tala om 60-140 mph på 6:an eller 1/4 mile... Toppfart däremot så ligger BMW:n efter Hayabusa med 8mph. Och 10 mph efter ZX-12R

Dom där testerna kan man ju imponera mopedister med. De varierar för mycket för att det ska kännas relevant.

Nu ska jag steka några ägg o göra nattmackor.

Ännu roligare är ju att i ett annat nummer av Fast Bikes så fick de fram:
0-150 mph
Hayabusa: 14.35
ZX-12R: 12.26
CBR1100XX: 15.43
K1200S: 14.35

Skumt det där att alla "vet" att Hayabusa är snabbare än ZX-12R i allt, eftersom det står i någon annan tidning, ändå går den inte snabbare än en tung tysk med kardan...

0-60 mph är BMW:n 0.5 sekunder snabbare än Busan... :D För att inte tala om 60-140 mph på 6:an eller 1/4 mile... Toppfart däremot så ligger BMW:n efter Hayabusa med 8mph. Och 10 mph efter ZX-12R

Dom där testerna kan man ju imponera mopedister med. De varierar för mycket för att det ska kännas relevant.

Nu ska jag steka några ägg o göra nattmackor.

Hmmm - bra test :D - så Kawa 12.. har högre toppfart än Busan :va . Kommer Kawan över 300 km/h ärlig/riktig fart? Ser ut som test åkarna rökt på eller tagit ett glas för mycket :yoparty .//R

ähhh, skit i allt snack och siffror. grattis till ett bra val av hoj. :tummenupp

kawan måste de demontera speglarna på för och komma över 300km/h

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...