zx10r radialpump till Brembo bromsok.

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Jag har monterat Brembo radialbromsar från en BMW s1000rr på min z750, men nu verkar det som orginal bromspump inte räcker till. Kan ev få tag i en radialpump från en zx10r 2008. Kan denna räcka till. Vill inte köpa en Brembopump för flera tusen.
Funkar inte detta så är plan B en nissin pump från en speed triple 2010, vem är bäst.

Där finns 2 viktiga parametrar på bromspumpar borrning och hävarm och det brukar uttryckas ex 18x20. Detta bör matchas till vad som ursprungligen var tänkt till oken.

Där finns 2 viktiga parametrar på bromspumpar borrning och hävarm och det brukar uttryckas ex 18x20. Detta bör matchas till vad som ursprungligen var tänkt till oken.

Sorry att jag lånar tråden men tror denna info kan vara nyttigt i ditt val också :)

Nyfiken fråga, hur pass fel det kan bli eller hur stora skillnader ifall man byter pump som tillhört en 4kolv ok till en annan.
Varför jag frågar är för jag har cbr1000rr 2009 monoblock ok på min K5:a banhoj med en bromspump från en ducati 1098 2008 med stålombundna slangar direkt från varje ok till pumpen. Inte testat kombinationen än då jag ej hunnit provköra hojen med detta. Men bromsarna är luftade noggrant och jag har stummare och bättre känsla än polarens K8 med original ok och brembo 19x20 pump.
Förstår att jag kommer kunna få stopp på hojen, men hur pass mycket kan det skilja sig?
Många byter ju just till 19x20 eller 19x18 pumpar från brembo och har bara förväntningar på att det ska bli bättre.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back