Zx10r miltal, missljud?

DaMalm

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2009
Hoj
2004 Kawasaki zx10r, zx7r
Första gången för mig här, så ursäkta om det är fel..

Är inne på min fjärde zx10r av årsmodell 2004.. Min fråga är i enkelhet, hur många mil går en sådan hoj normalt? Har alltid haft hojar som gått under 1500 mil, men nu kom jag över en som gått 3200 mil.. Jag kör ganska hårt med hojen, höga varv, mycket på bakhjulet.. Får för mig att jag hör ett rasslande ljud från motorn, något jag borde vara orolig för? Bra att veta är att jag gjorde ventil justering vid 3100 mil.

Beror ju på vad det är som rasslar..

Är det nåt rasslande som inte alltid varit där så skulle jag bett någon som har koll lyssna på det..
Biltema har dessutom ett stetoskop för 99:- som man kan använda för att höra var i motorn det rasslar.

När rasslar det? Höga eller låga varv, vid avslag eller när du gasar?

Har du extra mycket olja i den, eller har du byggt om oljepickupen, så du kan slanga utan att motorn går torr?

Har du haft 4 zx10or så vet du väl bättre än dom flesta hur den skal låta! Jag hade en ZX10 med 2300 mil på mätaren och den lät som ett ständigt motorras, fick bike till att kolla biken, inget konstigt, "bara så kawaor låter". man får helt enkelt ligga på lite varv så slipper man ljudet

Jo jag vet att det ska låta lite, men är extremt nojig för missljud pga jag rasa min zx7r då jag körde den torr på bakljulet.. Fick då förklaringen att pumpen satt för långt fram i motorn, men på nyare hojar typ zx10 så sitter pumpen längre bak, då skulle man inte behöva bygga om, men detta kanske inte stämmer? Svårt att säga vart det rasslar, typ slapp kamkedja?

Tjena!
Har själv haft en zx-10r -04. Den hade gått c.a 500 mil och den rasslade från motorn, det var ett metalliskt ljud från motorn som jag aldrig gillade. Växellådan var kass och fick lämnas in för garantiåtgärd.
Framfälgen var kass trots att den hade bytts på garantin. Hojen började att dra åt höger vid farter över 250km/h!
Den var brutal och hysteriskt rolig att köra men jag kände aldrig att jag kunde lita på den hojen.

Precis samma känsla har jag, men ingen hoj är roligare att köra, så jag har valt att hellre sova lite orolig :) att hojen drar lite i högre hastigheter löser man med en öhlinare.. Hade en -08 förra sommaren, grym hoj men inte lika rolig som -04/05

Dra ett finger från styrhuvet och bakåt, längs undersidan
av ramen på bägge sidor, känner du några "vassa kanter"
så kan det vara svaret på ett upplevt kamkedje rassel..

Vassa kanter? Nu hänger jag inte alls med.. Vad har det med kamkedjan att gör?

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back