ZX10R, hur är den att köra?

Corbalin skrev:
2107688 har funderat på det, men jag vill inte ha -06:an.. ser ful ut tycker jag..
och jag har inte hittat nån ny 05:a i götet.. kan iofs åka till Bike...
det är väl fan att alla handlare ska behandla en som skit tills man viftar med tusenlappar...

Du har väl koll antar jag, men BIKE har en grön -05, för 109 '
Den har stått sen...-05 minst !! ,så det går kanske att göra något på pris eller utrustning :3freak

I övrigt en underbar hoj, framförallt motorkaraktären.

Är det bara sittställningen du är orolig för, så är det väl oftast så att den hojjen man vill ha, den trivs man också bra / bäst på :4skrika

/ Micke

Corbalin skrev:
2107669 Tjo, kanske köper en zx10:a till veckan men jag får inte provköra den först :4skrika så jag undrar om någon kan på något sätt "förklara" hur den beter sig?
jag har kört TLS -99, GSX-R -96 och ZX9 -02 som referens..
Blir nojig av hojköp..

edit: det är en ny -05:a så den är inte ens startad än och dom har ingen beggad att låna ut för provkörning..
hej jag har haft en zx10-04 den har den grymmaste motorn av alla orginalhojar smidig och lätt. går bra att köra på bahjulet i 260 skulle haft kvar min om jag inte skotat den. bara att köpa. :tummenupp :D

Corbalin skrev:
2107669 Tjo, kanske köper en zx10:a till veckan men jag får inte provköra den först :4skrika så jag undrar om någon kan på något sätt "förklara" hur den beter sig?
jag har kört TLS -99, GSX-R -96 och ZX9 -02 som referens..
Blir nojig av hojköp..

edit: det är en ny -05:a så den är inte ens startad än och dom har ingen beggad att låna ut för provkörning..

Tja, alldaglig och lite vardagstråkig kanske... Lite som en blå 245:a.

ja.. det är väl bara att handla och hoppas på det bästa,
jag brukar lägga rätt många touringmil under säsongerna och i år kan
det bli lite bana med..
Det ordnar sig nog, som någon sa:
Vill man ha en viss hoj så lär man sig att rida den!

Tack för alla svar

Smaken är som baken

Jag körde en Honda CBR XXX Black Bird innan jag bytte till en Kawasaki ZX-10R -2005 (den blev snodd) och i år kör jag en ZX-10R -2006. Jag är 194cm i strumpläster men kör hellre en ZX-10R än Black Birden. Sittställningen på Kawasakin passar mig.

Sedan om du väljer en Kawasaki ZX-10R -2005/2006, Suzuki GSX1000R K5 eller K6, Honda CBR 1000RR -2006 eller Yamaha YZF R1 -2006, spelar nog inte så stor roll utan är mera en subjektiv känsla. Samtliga hojar i den här kategorin är så välbyggda, effektstarka, roliga, så ingen av dom kommer att svika dig. Så om du inte har ett förhandsval så är det bara att jaga pris.

Men kör försiktigt, och fram för allt med huvudet.

/// Lyck till :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back