ZX10R, hur är den att köra?

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
Tjo, kanske köper en zx10:a till veckan men jag får inte provköra den först :4skrika så jag undrar om någon kan på något sätt "förklara" hur den beter sig?
jag har kört TLS -99, GSX-R -96 och ZX9 -02 som referens..
Blir nojig av hojköp..

edit: det är en ny -05:a så den är inte ens startad än och dom har ingen beggad att låna ut för provkörning..

Corbalin skrev:
2107669 Tjo, kanske köper en zx10:a till veckan men jag får inte provköra den först :4skrika så jag undrar om någon kan på något sätt "förklara" hur den beter sig?
jag har kört TLS -99, GSX-R -96 och ZX9 -02 som referens..
Blir nojig av hojköp..

edit: det är en ny -05:a så den är inte ens startad än och dom har ingen beggad att låna ut för provkörning..

Är det en hojbutik och du får inte provköra den? Personligen tycker jag att du inte ska betala dom ett öre för något alls! Välj någon annan butik att stödja som går att ha och göra med!

Corbalin skrev:
2107677 antar att dom inte vill riskera att jag inte köper den när den väl är uppstartad och det får man väl respektera :gnissla

Dom tror alltså att du inte köper om du får prova :confused:

Då e väl nått fel på hojen................ :rolleyes:

Muppi skrev:
2107679 Är det en hojbutik och du får inte provköra den? Personligen tycker jag att du inte ska betala dom ett öre för något alls! Välj någon annan butik att stödja som går att ha och göra med!

har funderat på det, men jag vill inte ha -06:an.. ser ful ut tycker jag..
och jag har inte hittat nån ny 05:a i götet.. kan iofs åka till Bike...
det är väl fan att alla handlare ska behandla en som skit tills man viftar med tusenlappar...

har man provkört en zx10r hos en handlare, tror jag inte handlaren är rädd för att man tycker den är för tråkig & inte vill köpa den.
Klart du ska få provköra en innan..annars vänd dig till en annann handlare..

Titta här..
http://www.blocket.se/vi/6923960.htm?ca=23_8_s

Last edited:
Muppi skrev:
2107679 Är det en hojbutik och du får inte provköra den? Personligen tycker jag att du inte ska betala dom ett öre för något alls! Välj någon annan butik att stödja som går att ha och göra med!

Helt min tanke också! Vill de sälja hojjar får de fasen se till att ha demohojjar!!

Sjukt att man skall behöva köpa grisen i säcken! Alla som köpt en ny bil vet att man får testa innan, varför skall hojjhandlare vara olika??

Köp en demohoj för fasen om ni säljer hojjar!! :gnissla

E22 skrev:
2107691 har man provkört en zx10r hos en handlare, tror jag inte handlaren är rädd för att man tycker den är för tråkig & inte vill köpa den.
Klart du ska få provköra en innan..annars vänd dig till en annann handlare..
menar väl det..
den ska väl ändå startas upp nångång eller?? varför inte nu..
grejen är att jag skulle få med lite slipon (Leo Vinci) å ryggskydd
så dealen är inte för farlig om man ser till priset..

Inte riktigt lik någon av de hojar du nämner.
Hård, rå, oförlåtande men svinaktigt rolig.

Sålänge du sitter OK på den blir du inte missnöjd.
Saknar min...

Corbalin skrev:
2107688 har funderat på det, men jag vill inte ha -06:an.. ser ful ut tycker jag..
och jag har inte hittat nån ny 05:a i götet.. kan iofs åka till Bike...
det är väl fan att alla handlare ska behandla en som skit tills man viftar med tusenlappar...

du ska se att du hittar en värdig handlare tillslut.. köpte min nuvarande hos en handlare (iofs begg) när jag upptäckte att några skruvar var runddragna till nedersta kåpan så skickade dom nya utan att ens ifrågasätta något alls! Det är sånna handlare man vill hitta :)

tala vackert om för denne handlare sanningen.. du är intresserad. kanske visa honnom pengarna. sen bara tala om att du köper inte om du inte fått provköra och känna på.

majtii skrev:
2107701 Inte riktigt lik någon av de hojar du nämner.
Hård, rå, oförlåtande men svinaktigt rolig.

Sålänge du sitter OK på den blir du inte missnöjd.
Saknar min...

Det är bara det jag oroar mig för.. sittställningen alltså..
är den ok, och jag får ok från banken så är det grönt...

Ingen i götet som har en 05:a zx10 som vill låna ut den för en "provasittställningstur"? :Bugar

Last edited:
Den är fantastiskt festlig. Jag är 1.85 och man sitter riktigt bra på den. Inga konstigheter. Snacket om att den är nervös är överdrivet men en investering i en styrdämpare är ändå lämpligt.
Kan inte inbilla mig att du skulle bli besviken på den.
Är det 05an som står hos Johans eller?

Don Quixote skrev:
2107717 Den är fantastiskt festlig. Jag är 1.85 och man sitter riktigt bra på den. Inga konstigheter. Snacket om att den är nervös är överdrivet men en investering i en styrdämpare är ändå lämpligt.
Kan inte inbilla mig att du skulle bli besviken på den.
Är det 05an som står hos Johans eller?
Precis.. reserverad å klar :tummenupp

Jag e 1,75 lång.. är det till det bättre eller sämre tror du?

Det är den modellen som lägger sig ner på höger sida vid första inbromsningen på hala däck. Vid andra inbromsingen lägger den sig på vänster sida. :tomten

Corbalin skrev:
undrar om någon kan på något sätt "förklara" hur den beter sig?

Nästa helg är det bike dagarna då kan du provköra blir väl iofs en 06 isf men det är kanske bättre än inget?

Corbalin skrev:
Jag e 1,75 lång.. är det till det bättre eller sämre tror du?
Jag är 178 och körde 1600 mil med min på två säsonger, 800 mil fördelat på tre semesterturer, ett par hundra mil bana och resten fikaturer. I fjol åkte jag "nonstop" 140 mil från Nürburgring till Linköping, längsta tiden av hojen var 45 minuter på färjan och det gick bra. Vem fan behöver en Gold Wing? :D

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back