Zx10r Försäkring????

SMC-försäkringen kan man inte välja som basförsäkring, det är vad jag förstått efter att frågat dem och även läst villkoren.
Alltså, ska man ha ner premien genom att gå kursen hos SMC - då är det upp med plånbken året runt som gäller. Känns skitfett å slanta två lappar i månaden november-mars för en gammal hoj som man ändå glömt. :gnissla

Aha ok då hänger ja med. jag har inte SMC försäkringen endå utan ja kör på bas men trodde man kunde ställa av med SMC med kanske inte går men då skulle jag få betala 8000 per år de blir cirka samma som 2200kr i månaden dom månaderna man kör sen ställa av. Verkar ju inte va smart alls de där då tjänar man ju inget på o ta SMC kursen utom att bli en bättre förare då ;)

SMC-försäkringen kan man inte välja som basförsäkring, det är vad jag förstått efter att frågat dem och även läst villkoren.
Alltså, ska man ha ner premien genom att gå kursen hos SMC - då är det upp med plånbken året runt som gäller.

Inte behöver man gå några kurser hos SMC för att få rabatt på premien. Räcker med att vara medlem, för att få 10%. Visserligen går premien ner om man går kurser och anmäler det till Folksam. Då ändras också självriskerna, till runt 25k för vagnskada, 6k utan kurser. Har en 35+ försäkring, betalar 10 601 hel/hel för en gixxer i premieklass 09

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard