zx10r 2008 effektökning!

Trimningslagen gäller även för ZX10R, ca tusen kronor per hästkraft. Att komma över 200 sugmotorhästar på slangen kostar ca 40k svenska pesetas.
 
Ja då är vi på samma linje. Skulle vilja ha 1 eller helst 2 kugg mer framme och 1 eller 2 kugg mindre bak på min Suzuki.
Men var handlar man sådant? Har du nått tips så tar jag tacksamt emot.

Finns färdiga drevningskit på ebay.
http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GS...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1e883ef0e9http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GSX1300R-Hayabusa-X-K7-99-07-AFAM-Sprint-Sprocket-Kit-/131134845161?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1e883ef0e9

Varför skall du dreva upp? Du skall ha mindre drev fram och större bak om du vill ha bättre acc.
 

Nu var det inte acc utan hk jag söker. Jag vill inte ligga på 14000rpm 6ans växel i 130km/h. Bara intresserad av hastighet!:tummenupp
 


Mer än nöjd med accet vill minska varvet, Accet kommer vara OK för mig.
Tack hittade tack vare dina länkar
http://www.ebay.co.uk/itm/RENTHAL-R...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item5417f18a3d
Nu gäller det fram på Busan, önskat 19 eller 20 tänder ! Var ?
 
Mer än nöjd med accet vill minska varvet, Accet kommer vara OK för mig.
Tack hittade tack vare dina länkar
http://www.ebay.co.uk/itm/RENTHAL-R...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item5417f18a3d
Nu gäller det fram på Busan, önskat 19 eller 20 tänder ! Var ?

http://m.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw...28.l1313.TR0.TRC0.Xhayabusa+front+sprocket+19

Inte jättemånga träffar, men en räcker väl. Vill du ha 20 tänder är det bara att ändra siffrorna och söka om.
 
Last edited:
Jag kapar tråden lite, :banana Är nämligen så att jag kollar efter slipon till min zx10, blir förmodligen ett mgp growler då priset känns rätt, Men det jag undrar över är det såkallade avgasservo, vad har det för funktion egentligen? Öppnar det o stänger vid vissa varvtal? Enligt manualen kan motorn ta skada om man justerar vajrarna själv, men nu ska jag ju plocka bort det, hur blir det då? Har set att man kan få felkoder, men det åtgärdas med en servo buddy. Tacksam för svar! :D
 
Last edited:
Tanken med avgasventil är att man ska få bättre låg/mellanvarvs register samt sänka ljudnivån. Jag tror min öppnar fullt vid 6000 rpm. Alltså ovanför bullermätningsnivån.
 
Tanken med avgasventil är att man ska få bättre låg/mellanvarvs register samt sänka ljudnivån. Jag tror min öppnar fullt vid 6000 rpm. Alltså ovanför bullermätningsnivån.

Ok, men hur blir det då när man tar bort den? Får man ett dåligt mellan register då? Eller skiter hojjen fullständigt i det?
 
Ok, men hur blir det då när man tar bort den? Får man ett dåligt mellan register då? Eller skiter hojjen fullständigt i det?

Många hojar tappar ngt i mellanregistret när avgasventilen tas bort, jag har dock ingen kunskap hur det brukar bli på just ZX10R. Det går nog att hitta info om det på märkesspecifika internationella forum. Eller försöka få info från ngn sporthojserfaren bänkkille, Tex AnderssonTurbo.
 
Last edited:
Många hojar tappar ngt i mellanregistret när avgasventilen tas bort, jag har dock ingen kunskap hur det brukar bli på just ZX10R. Det går nog att hitta info om det på märkesspecifika internationella forum. Eller försöka få info från ngn sporthojserfaren bänkkille, Tex AnderssonTurbo.

Ok tack Jörgen, Effekten lär ju räcka till ett par bruna kallingar endå, tänker mest så man inte skadar motorn på nått sätt.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top