ZX10 -09, för och nackdelar ?

add3

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2010
Hoj
Husaberg 450 motard -06
Hej !

Är lite grön på marknaden av just den här typen av hoj. Men har erfarenhet och kunskaper av SM hojar. Men Jag var nyss på AVAMC och tittade på en ZX10 -09 så jag är väldigt sugen på att köpa. Men just den vita modellen värkar vara sällsynt, och enl han på AVA så sa han att de just va så. Va säger ni här inne, är de svårt att hitta en vit zx10 ?

Mina funderingar är ska man köpa nu eller vänta till våren ? Vågar man ha så pass mkt is i magen att man väntar och köper en vit till våren ?

Och till topic, ni erfarna åker här av den här typen av hoj lr liknade av annan modell var är just fördelarna med en zx10 och vad är nackdelarna ?

Tack på förhand / Andreas

Ny uppdaterad modell kommer nästa år, det är nog MYCKET stor fördel att vänta:)

hösten/vintern är köparens marknad.

våren/sommaren säljarens.. måste du inte ut och brassa helvetet på en gång skulle jag väntat i din sits.

Jag skulle ha väntat till nästa säsong och köpt en 2011:a. Tänker du ändå köpa från en handlare så är ju prisskillnaden i sammanhanget marginellt. När man ändå köper nytt är några tusenlappar hit eller dit inga stora pengar. :)

Är det en begagnad eller helt ny hoj?

Vänta tills nya modellen kommer ut och slå till på den gamla eller ännu bättre om du har cashen - slå till på en 2011. Är säkerligen en bättre hoj :) Och snyggare verkar den vara.

en -09 hos handlare såhär i slutet av säsongen -10 bör inte vara så dyr. Dessutom att vänta för att räkna med att det ska skilja några tusingar är nog lite väl entusiastiskt, prisskillnaden mellan en 09 och en -11 lär vara rätt stor även om bägge är nya hos handlare.

Men ontopic.

Kawan är grymt stabil. Snabb och stark som tusan och har ett helt ok traction controll system även i standard (även om kit systemet är mycket bättre).
Utöver det är den i mitt tycke skitsnygg :)

En stor nackdel kommer av att den är stabil som få, den blir tungstyrd om man jämför med t,ex Firebladen (inte mycket men det känns skillnad när man jämför dom rakt av en bandag)
En annan nackdel kan vara avsaknaden av ABS även om jag aldrig saknat det.

En av de starkaste hojjarna på marknaden i liter segmentet vilket defacto är/kan vara en nackdel ibland. Det finns med andra ord mer lättkörda hojar där ute men fasen vet om det finns en grymmare pre 2010.

Är du ute efter en hoj och inte vill betala för en helt ny utan komma billigare undan och dessutom redan har siktet på en ZX-10R då tycker jag absolut att du ska ha den vita om du hittar en, snygg färg, ovanlig färg och en riktigt grym hoj.

en -09 hos handlare såhär i slutet av säsongen -10 bör inte vara så dyr. Dessutom att vänta för att räkna med att det ska skilja några tusingar är nog lite väl entusiastiskt, prisskillnaden mellan en 09 och en -11 lär vara rätt stor även om bägge är nya hos handlare.

Men ontopic.

Kawan är grymt stabil. Snabb och stark som tusan och har ett helt ok traction controll system även i standard (även om kit systemet är mycket bättre).
Utöver det är den i mitt tycke skitsnygg :)

En stor nackdel kommer av att den är stabil som få, den blir tungstyrd om man jämför med t,ex Firebladen (inte mycket men det känns skillnad när man jämför dom rakt av en bandag)
En annan nackdel kan vara avsaknaden av ABS även om jag aldrig saknat det.

En av de starkaste hojjarna på marknaden i liter segmentet vilket defacto är/kan vara en nackdel ibland. Det finns med andra ord mer lättkörda hojar där ute men fasen vet om det finns en grymmare pre 2010.

Är du ute efter en hoj och inte vill betala för en helt ny utan komma billigare undan och dessutom redan har siktet på en ZX-10R då tycker jag absolut att du ska ha den vita om du hittar en, snygg färg, ovanlig färg och en riktigt grym hoj.

Tack för de svaret :) Jag blev ju inte mindre sugen nu. Såklart så har jag lite fina grejer som ska monteras på den så de blir lite mer pulver osv. Men de är en vit jag är ute efter, hittar jag ingen bra blir de en svart . Ha de fint / Andreas

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka