zx-r6 eller gsx-r600?

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Hej alla som vet mer än jag! Måste byta hoj snart annars blir jag galen, håller på att kikar på ovanstående hojar från 98. Tips, råd, rimligt pris, prestanda och dylikt tas tacksamt emot. Fn vad dyrt det ska vara att halvförsäkra en hoj från 98 då, jag är ju över 30 :va

Mvh Capi

Trafikförsäkra o laga skadorna själv.

Köp en ZX-6R -03 - du lär nog inte ångra dig säger mattias

Mavve skrev:
Trafikförsäkra o laga skadorna själv.

Köp en ZX-6R -03 - du lär nog inte ångra dig säger mattias

Har knappast råd med en 03:a....är beredd att betala skador själv, men va fn om den blir stulen......

mja.. suzuki har väl högre kvalité. Själv ska jag köra kawa i sommar, tror starkt på det faktiskt. Så köp en kawa du :tummenupp

ZX-6R blev kraftigt uppdaterad -98 och i Bike´s "Årets sporthoj" test från det året så fick den mycket bra betyg. Den vann 600 klassen och blev trea totalt.

Suzukin har en mycket mer extrem sittställning och känns ganska race inriktad. Finns ett test från -99 här http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/99_600s.html där du kan läsa lite om både ZX-6R och gixxern.
Jag provkörde båda och Kawan passade mig bättre, helt klart en smaksak. Det bästa är om du kan provköra eller i alla fall provsitta båda innan du bestämmer dig.

Gällande pris så gav jag 39k för en ZX-6R -98 uttagen -99. 2000 mil på mätaren, svensksåld och fullservad i kanonskick. Jag är grymt nöjd med hojen och man får verkligen mycket för pengarna.
Och försäkringen suger verkligen men det är ju klass 7 hojar. Jag hamnar på 860kr/mån för halvförsäkring. 80kr/mån när den är avställd.

Lycka till med köpet!

NinjaRob skrev:
ZX-6R blev kraftigt uppdaterad -98 och i Bike´s "Årets sporthoj" test från det året så fick den mycket bra betyg. Den vann 600 klassen och blev trea totalt.

Suzukin har en mycket mer extrem sittställning och känns ganska race inriktad. Finns ett test från -99 här http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/99_600s.html där du kan läsa lite om både ZX-6R och gixxern.
Jag provkörde båda och Kawan passade mig bättre, helt klart en smaksak. Det bästa är om du kan provköra eller i alla fall provsitta båda innan du bestämmer dig.

Gällande pris så gav jag 39k för en ZX-6R -98 uttagen -99. 2000 mil på mätaren, svensksåld och fullservad i kanonskick. Jag är grymt nöjd med hojen och man får verkligen mycket för pengarna.
Och försäkringen suger verkligen men det är ju klass 7 hojar. Jag hamnar på 860kr/mån för halvförsäkring. 80kr/mån när den är avställd.

Lycka till med köpet!

Hehe, jag fick en offert på 50000 / år i halvförsäkring :) tack för den

Mvh Capi

NinjaRob skrev:
Ring IF, dom funkar för mig.
Kan bara hålla med, de var de enda som hade en någorlunda själig premie.

Sen måste jag säga att det var ett mkt bra pris du fick tag på, jag som tyckte det var bra med 45K för min, iofs en´-99 med 1400mil på mätarn, i övrigt samma.
Hur de är att köra kan jag inte säga nåt alls om eftersom jag hittils bara fått torrbrytit på min... :tungan

GOD HJUL :tomten

Gsxr 600 -98 betalar jag 7800 kr/år Halvförsäkring Trygghansa med full bonus.
Kan bara utrycka mig om Suzukin. En jävligt trevlig hoj när det svänger MYCKET så man får jobba. Annars är körställningen som någon annan så väldigt jobbig.
Som sagt det är en rolig hoj, men det är säkert zx-r6:an också. Så prova dig fram och se vad som passar dig bäst.

Vad jag har märkt så går ZX-6R Ninjan (98 och nyare) helt klart bäst av 600’orna även om de inte matchar större superdupersporthojar när det går riktigt fort.

Den ligger, som du redan har märkt, liksom alla andra sporthojar i försäkringsklass 7. Så det kan bli löjligt dyrt med helförsäkring i storstadsområden. Ett alternativ är att köra med trafikförsäkring och sedan satsa på spyball's larm och Abus klass 3-lås/kedjor (ska den stå utomhus ska den ex.vis kunna kedjas fast med något stadigt).

Heeeej!!

Kan nämna en sak som talar för ZX6!

I slutet på sommaren sålda jag min ZX6 och skaffade en ZX9!

Snubben som köpte 6:an hade inte lappen själv varpå hans polare kom på en R6:a för att provköra, tror det va en år mod 02. Kawan var en års mod 96.

När R6-snubben kom tillbaka utryckte han förvånat, jävla hoj att gå!! Den ligger ju som klistrad i böjarna. Man behöver bar tänka sväng så lägger den sig ner. Faan nu blir man ju besviken på R6:an den känns så nevös. Faan kawan är ju bergfast.

Behöver jag nämna att snubben slog till direkt utan att pruta!!

Cya out there!

over and out!

JB

Har precis kollat igenom en test av Bike från 2002, GSX 600 var den bästa hojen i 600 klassen... på banan...

Kawan är betydligt mycket snyggare än GSXR i dom äldre modellerna!
Men jag tror kawan är ändå ett bra val! :tummenupp

Back