Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du blir snabbast med den bågen du har råd att köra flest bankörningar med...RobertNinja skrev:synd att jag inte tänkte på det när jag köpte zx-9, tyckte då att 10 va för snabb och farlig för mig , Tillåter ekonomin så byter jag till 10!
Så sant, så sant. Man undrar ju om förarna utvecklas på samma sätt.Poacher skrev:Det kommer alltid nån ny hoj, snart har vi sånna här trådar där folk gnäller om hur den gamla zx10r inte är nåt vidare och att den nya modellen är det man ska ha för lite bankörning på skoj.
wol skrev:det går att köra RICKTIGT fort på 9:an men körglädien är enorm på 10:an
det bara sprudlar i kroppen när jag kör den (eller den mig)
man blir helt enkelt RICKTIGT glad utav att köra 10:an
Du hade så rätt!!!! den är helt enkelt Underbar...Lugn skrev:Nar jag slapper av pa gasen eller kor med minsta mojliga belastning pa de forsta vaxlarna i omradet kring 4k rpm sa hor jag ett knackande, nastan skrammlande ljud fran motor/vaxellada. Hor ni andra samma sak?
Den har rullat ca 35 mil.
Tankte byta olja och filter imorn och sen borja kora lite rejalare.
Har tagit det ganska lungt med hojen, men de sista milen innan oljebytet nu sa varvade jag igenom mellanregistret och motorbromsade ganska hart.
Vad tror ni?
wol skrev:det går att köra RICKTIGT fort på 9:an men körglädien är enorm på 10:an
det bara sprudlar i kroppen när jag kör den (eller den mig)
man blir helt enkelt RICKTIGT glad utav att köra 10:an
Lugn skrev:Nar jag slapper av pa gasen eller kor med minsta mojliga belastning pa de forsta vaxlarna i omradet kring 4k rpm sa hor jag ett knackande, nastan skrammlande ljud fran motor/vaxellada. Hor ni andra samma sak?
Den har rullat ca 35 mil.
Tankte byta olja och filter imorn och sen borja kora lite rejalare.
Har tagit det ganska lungt med hojen, men de sista milen innan oljebytet nu sa varvade jag igenom mellanregistret och motorbromsade ganska hart.
Vad tror ni?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär