zx-9r fighterbygge

HenkeJ

MCverkstan i Kungsör
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
GSXR 750 -04
Håller på med mitt första fighterbygge. En zx-9r som köptes som stunthoj i något sämre skick. Fick delarna från lacken nyss och har plockat ihop den.
Lite småpyssel kvar.
Den som gissar rätt på lyse/kåpa vinner en promenad i omgivningen.
Kom gärna med förslag och idéer till förbättringar.

DSC00679.JPG

DSC00681.JPG

DSC00682.JPG

DSC00683.JPG

DSC00686.JPG

nu vill jag inte verka taskig och jag menar inget illa.. Men jag tycker verkligen inte att hojjen är snygg med det där framlyset :död

Det sitter mer riktat framåt än vad det skall göra. Bara testmonterat det. Det skall riktas ner en del. Kanske blir lite snyggare. Annars har jag ett vanligt endurolyse med kåpa men det känns ju som alla har det..
Men tack för ärlig kritik, det kan jag ta. :)

Är ju en jävla tur att det finns människor som fixar till istället för bara wheela sönder grejorna - bra jobbat HenkeJ :tummenupp

Får nog hålla med om att den lampan inte va vacker :gnissla

Min framlampa som jag kämpat så med... Snyft..
Får väl slänga dit a´la endurolyse som alla andra då. Faaaasst jag tror ändå den blir snygg när den får rätt stuk och mindre lik en anknäbb. Får lägga upp nya bilder när den är rätt monterad. Vad tror ni om att skippa skärmen ovanför lampan? Bättre, sämre eller lika jävligt??

Som sagt, bättre, sämre eller "kasta skiten och gör om/gör rätt".
DSC00687.JPG

DSC00688.JPG

DSC00689.JPG

såg bättre ut iaf.

de e bara fantasin som sätter begränsning hur ett lyse ska se ut. det har du redan bevisat men du behöver ju inte använda "vanligt" endurolyse. fundera lite o kika runt så kommer du nog på nåt. :tummenupp vi lovar o ställa upp o säga om vi tycker de e fult :D

Det var precis min första tanke. Kalle Anka Hojen ...
Nej, den är inte heldig, den lampa

Ja, roligare finns ju än " Kolla, killen med kalle anka-hojjen" :blah

Heldig?? :confused:

såg bättre ut iaf.

de e bara fantasin som sätter begränsning hur ett lyse ska se ut. det har du redan bevisat men du behöver ju inte använda "vanligt" endurolyse. fundera lite o kika runt så kommer du nog på nåt. :tummenupp vi lovar o ställa upp o säga om vi tycker de e fult :D

Ok, jag tar det som att det fortfarande inte var särskilt snyggt..
Oki, får väl tänka om lite då på lys-fronten. Det här var grejjer jag hittade i garaget och tänke att det går att använda men men..
Har 2st projektorlysen liggande oxå.. Kanske kan trixa dit dom istället.

Last edited:
Ja, roligare finns ju än " Kolla, killen med kalle anka-hojjen" :blah

Heldig?? :confused:

Ok, jag tar det som att det fortfarande inte var särskilt snyggt..
Oki, får väl tänka om lite då på lys-fronten. Det här var grejjer jag hittade i garaget och tänke att det går att använda men men..
Har 2st projektorlysen liggande oxå.. Kanske kan trixa dit dom istället.

2 såna höjdledes e ganska coolt om dom inte sticker ut för mycket..
kanske en crossplatta helt enkelt och sen sätter en sån lampa mellan gaffelbenen (under undre kronan).. ingen anning hur de skulle se ut men man får ju fundera :)

tänk o gjuta in ett hus ovanpå framskärmen för en sån lampa. tänk att bara göra de för såna där 12v spottar som i endurolysena som man köper på ikea. skulle knappt synas innan man drar på lyset..

Last edited:
Är det en sån här? Det är alltid svårt att smälta den typen av nytänkande, om ett par år kanske alla vill ha hackspetts-looken:D och då kommer du ses som pionjär eftersom du var först med att frivilligt sätta ett sånt lyse på hojen:yoparty

Kör hårt!

Edit: vid närmare kik så var det nog ingen sån, men lite samma vibbar, åtminstone på de första bilderna du postade...

Bifogat

• KTM_690_SMR.jpg
    KTM_690_SMR.jpg
    115.6 KB · Visningar: 38
Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...