ZX-9R 2001 med akrapovic bolt on... 136 bakhjulshästar???

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
136 hästar sa han idag.. och sen säger han:

marcussen, "men den går för snålt, vi ska nog ställa om så du får lite mera vid 5 tusen varv.."
alex "okey, men jag vill ha hästarna vid 6-7 tusen istället, går det? för du kan väl ställa in lite hur du vill?"
marcussen "ja det kan jag. "
alex :skrämd

vi får se vad det blir sen. jag ska hämta den i eftermiddag, scannar väl en bild och lägger upp här ikväll...
men helt orginal bara med en bolt-on så fick den 136 hästar på bakhjulet. :rock jag såg diagrammet själv, den går riktigt snålt.. han sa också att om jag ska köra som snabbast så ska jag växla vid 10.500 varv för då hamnar den på moment-toppen vid 9000 varv... :D

jag säger bara :bow

rår inte på R1an för det ;) Skojjar! .. schyst sprut umh.. i den hojjen för att vara en ZX9r.

nu funderar man stenhårt på att trimma den ännu mer... iome att man har ett "bra" ex... eller är det kanske en glädje-bänk??

såg en zx-12 i går?? Fan, den ska det finnas riktigt möcke ös i, ryktades om 170hk!! Har aldrig sett en sån tidigare, små vinkar nertill på kåpan :confused: Vad är en Bolt-on?

bolt-on = någon slags ljuddämpare. bara ljuddämparen enligt mig, slip-on har ett extra "rör"... säkert många som kan förklara detta bättre än mig..

Pappsen skrev:
såg en zx-12 i går?? Fan, den ska det finnas riktigt möcke ös i, ryktades om 170hk!! Har aldrig sett en sån tidigare, små vinkar nertill på kåpan :confused: Vad är en Bolt-on?
jepp det är 170 friska kusar i en x 12:a orginal, "vinkarna" är nog sk down force tror jag....

R1 yoshamura -01= förgasare!!

151 hk!!! på slangen!! :fakta

Ja va inne på kawasakihuset lr va de heter o en kille som jobbade där sa att de var 181 kusar i den...
:eek:

red_ninja skrev:
det är 178 hk för :tummenupp att vara exakt=)

Jepp, skulle precis säga detsamma.

Jag vill ha en sådan.
En Kawagrön. :kär :kär :kär

Fast jag vågar inte köpa en. :rodnar

(inte för att jag skulle ha råd att försäkra den heller, men det är en annan historia...)

det e lugnt! Det är ju VIKT/effect förhållandena som gäller
240 kilo eller vad väger den? :D :D :D

jag har två bilder nu på dyno-kurvor, men jag kan inte ladda upp dem för de är i helt fel format... någon annan får gärna konvertera dem och lägga upp dem i den här tråden... min icq är 145628809, msn: raveharder@hotmail.com

KawaZX9R skrev:
Slip-on, fast med bultar att fästa den med.
Vanligast tre stycken bultar.

Öh, for det inte lite fel nu va :confused:

Slip-on = dämparen svetsad i röret som man trär på röret som kommer från grenrören... (mycket rör där) :D

Bolt on = Endast dämparen skruvas fast med (vanligen 3 bultar) i ändan på röret, eftersom röret sluter med ett finfint fäste för detta! :tummenupp

Bara så vi är överens... :fakta :D

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...