zx-7rr?

• Thread starter Thread starter Daniel
  • Start date Start date

Daniel

Guest
Jag börjar bli lite sugen på att byta hoj till nästa sesong... , jag är grymt intresserad av en zx-7rr tills jag får reda på att den har en torrvikt på 200 kg.
ändå lyckades denna hojen prestera bra i en massa klasser.
Så dessa hojjar kan inte vara orginal direkt på 200 kg... Så vad jag undrar är vad som krävs att förfandla denna 200 kg bly klump till en mer modern sporthoj? Rent ekonomiskt och finns delar att tillgå(som tillexempel superbike svingen?).

Tacksam för svar/Daniel

så här ska det se ut (eller i mycket mindre skala)

Bifogat

• ZX7R96.jpg
    ZX7R96.jpg
    31.3 KB · Visningar: 100
Allt går att utföra med mycket pengar, visst är en ZX7RR fullracekittad fortfarande rätt cool men det är som att kasta pengarna i sjön....
Jag har själv haft en ZXR750R-93 med superbikekittad motor mm som jag åkte bana med.

Bättre att köpa en modernare hoj typ GSXR1000 m.fl som redan i utgångsläget är betydligt bättre på alla punkter.

Daniel skrev:
Jag börjar bli lite sugen på att byta hoj till nästa sesong... , jag är grymt intresserad av en zx-7rr tills jag får reda på att den har en torrvikt på 200 kg.
ändå lyckades denna hojen prestera bra i en massa klasser.
Så dessa hojjar kan inte vara orginal direkt på 200 kg... Så vad jag undrar är vad som krävs att förfandla denna 200 kg bly klump till en mer modern sporthoj? Rent ekonomiskt och finns delar att tillgå(som tillexempel superbike svingen?).

Tacksam för svar/Daniel

så här ska det se ut (eller i mycket mindre skala)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN