ZX-6R-tråden

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Ngn som har koll på vad fel medelande F1 betyder? Zx6r 08

Står det bara FI? Har du inget nr också? Typ (#35)....

Har du bytt slipon eller till helsystem brukar det till 90% vara servot till butterflyventilen eller lambdasonderna som visar felkod...
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Står det bara FI? Har du inget nr också? Typ (#35)....

Har du bytt slipon eller till helsystem brukar det till 90% vara servot till butterflyventilen eller lambdasonderna som visar felkod...

Du har ju järn koll på det här Daffa : )!! Nä vad jag ser så står det bara F1, men jag ska dubbelkolla det! Är det ngt man fixar själv? ( svårt ? )
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Du har ju järn koll på det här Daffa : )!! Nä vad jag ser så står det bara F1, men jag ska dubbelkolla det! Är det ngt man fixar själv? ( svårt ? )

Står det FI eller F1? (borde blinka FI)

Slå på tändningen, tryck på "mode" knappen tills den visar odometern (om du har immobilizer)
Sedan håller du in modeknappen 2 sekunder och du bör få upp en felkod i siffror där...

Återkom om du för fram on siffra där eller inte:)
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Står det FI eller F1? (borde blinka FI)

Slå på tändningen, tryck på "mode" knappen tills den visar odometern (om du har immobilizer)
Sedan håller du in modeknappen 2 sekunder och du bör få upp en felkod i siffror där...

Återkom om du för fram on siffra där eller inte:)

Kollar på lör!!
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Testar igen. Saker man bör se upp med? Känna extra på innan chöp? Serviceintervaller med mera? Det kommer bli en 03-04 636a. MVH
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Så lördag blev tydligen måndag ist, men när jag trycker på mode knappen så kommer nr 4347 upp?? Säger det ngt

Enligt "boken" ska den visa felkoderna i ordning från lägsta och uppåt om det är flera du har, så kan det vara så att du får 43 och sen 47? De finns iof ändå inte med i listan jag har ;/

felkoder.jpg
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Har nu haft hojjen på verkstad för att kolla upp fel meddelandena. Dock verkar det sitta en race ECU i, som tydligen är helt omöjlig att koppla upp sig på..., alltså ingen möjlighet att felsöka, Suck
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Har nu haft hojjen på verkstad för att kolla upp fel meddelandena. Dock verkar det sitta en race ECU i, som tydligen är helt omöjlig att koppla upp sig på..., alltså ingen möjlighet att felsöka, Suck

Det råkar inte vara så att den sitter i serviceläge på något sätt?
Finns en switch någonstans som man med en typ ett gem kan switcha om så den visar felkoderna på olika sätt också men detta låter konstigt...

Der finns två lägen: ett för "privat bruk" då man läser koderna själv och ett system för en service dator hos kawasaki.

Google lite på amerikanska zxr forumen så kommer du hitta hur man byter läge...
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Vad är det för serviceintervall på zx6r 2009 ? :)

Btw, vart kan man få tag på en snorgrön cuts till den som inte kostar massor med flis?
 

V-twin

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Kawasaki Zx6r 2013
Har precis köpt en ZX6R -05,tycker att temperaturen på kylvätskan är låg om jag jämför med andra motorcyklar jag haft.Nu är det ju inte så varmt i luften, runt 15 grader och
jag har kört ganska lugnt men tempen låg runt 70 grader enligt mätaren.
Är det normalt,vad hamnar er temp på vid normal körning?
Eller är det jag som får jag byta termostat?
När jag ändå håller på,vad ligger ni på för varvtal vid 110/120 km på ett ungefär?
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Vad det gäller temperaturen, så beror det också på hur mycket stilla du stått eller om du legat på motorväg och kört konstant...

Min ligger mellan 73-101 grader C beror på om jag kör i city eller på landet med mycket fartvind.
Nu är dessutom luften ganska kall också... Tror inte du behöver vara orolig!

Har precis köpt en ZX6R -05,tycker att temperaturen på kylvätskan är låg om jag jämför med andra motorcyklar jag haft.Nu är det ju inte så varmt i luften, runt 15 grader och
jag har kört ganska lugnt men tempen låg runt 70 grader enligt mätaren.
Är det normalt,vad hamnar er temp på vid normal körning?
Eller är det jag som får jag byta termostat?
När jag ändå håller på,vad ligger ni på för varvtal vid 110/120 km på ett ungefär?
 

zx6rinorr

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Ort
Vuollerim
Hoj
-2004 Kawasaki ZX6R
Tjena,

Har precis införskaffat en zx6r -04 och är på jakt efter ett nytt framlyse.
Ingen här som har ett liggande som de inte har någon användning för?
 

Atwa

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Norrland
Hoj
KTM Duke II
Har en zx-6r -08 som gått 1000 mil, slipon, absolut nyskick, nytt fram och bakdäck som rullat 0 mil till salu för 49500 men ingen köper, tycker det känns jättekonstigt. Jag begär mellan 10 000 - 15 000 mindre än alla andra på blocket. Är det verkligen så stendött att sälja nu för alla?
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Det beror ju lite på hur du kör men tror att serviceintervallerna är var 600:e mil...

Kör du bana eller kör hårt så byt oftare:)
:yoparty
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Däck

Dags för nytt framdäck, någon som testat Michelin Power Pure på sin kawa?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top