ZX-6R-tråden

jovars det ser bättre ut.. Jag plocka bort hela innerskärmen och skar bort stora delar av den med en liten vinkelslip.. Köpte en Hotbodies undertail. fick med skärinstruktioner med den.. Inte speciellt bra men fick ju iaf ett par ledtrådar hur man skulle skära..

okey!

fixade klart min igår! blev hur fint som helst

Jag kan inte hitta en styrdämpare (jo, till 3495 kr !!!) ....finns der en til salu här på sporthoj ?
Eller, sagt på en anden måde....har du en styrdämpare du vil sälje ???

Bakre blinkers.

Jag funderar på hur jag skall komma åt sladdarna till dom bakre blinkersen enklast utan att slakta lilla Doris. Jag håller på och installerar ett larm men kommer bara att ha själva rörelselarmet somt blinkers anslutet till detta. Tror ni att jag kan komma åt med varsin sladd för varje blinkers genom att bara ta bort den bakre sadeln?

Finns inte så mkt info i kawa-manualen.

mvh

Tjena!
Jag har monterat ny ljuddämpare på hojen och det verkar som om jag behöver bestycka om den för att det skall gå optimalt. Eller skall man skita i det och tycka det är coolt med förgasarsmällar?
Vet någon om det finns färdiga förgasarkitt till hojen?
Eller måste man pröva sig fram?
Hojen är en -98

SÖKES INTE !....

Dom är beställt idag ... 600 spänd !!! ...

Och, allt är lämnet till målaren. 2 sät kåper, stel, bagsving och bagram....

Bundkåben bli'r matsvart, topkåpe och säde orange...

Ram, bagram oh bagsvinger bliver blank-svart, pulverlak :tummenupp

Nogen som har 3 stk av disse bolte ? Det är afstandstykker til motoren. '03-'04.

Bifogat

• motor bolt.JPG
    motor bolt.JPG
    33.7 KB · Visningar: 49
Last edited:
Vart i Sverige har de bäst service och utbud av delar till våra lite äldre Zx6R:or? Jag behöver original hastighetsmätarkabel och lite andra prylar, vart ska man vända sig?

//d

Tjena!
Jag har monterat ny ljuddämpare på hojen och det verkar som om jag behöver bestycka om den för att det skall gå optimalt. Eller skall man skita i det och tycka det är coolt med förgasarsmällar?
Vet någon om det finns färdiga förgasarkitt till hojen?
Eller måste man pröva sig fram?
Hojen är en -98

Om inte hojjen går dåligt så finns det väl ingen jättestor anledning att bestycka om?
Men går den sämre än innan så hjälper det säkert.

Jeg er igang med min ZX6-RR ... jag körte race på den i denna säson och nu skal allt gåes igennom.

Indtil videre är flg. gjort ved hojen

Skilt... I ATOMER !....
Ram, bagsvinger och bagram är hos måleren. Blank-svart pulverlack.
2 sät kåpor är oxå hos målaren. Matsvart bund, resten orange
El nettet är modificeret. Ingen extra alls !. Har köpt en liten röd knap till startknap, en dödmansknap är monteret. Allt annat är väk !. Ingen lås, såklart. Kanske en vipkontakt for fläkten..... dethittar jag ut av senere.

3 nye bolte är bestilt till motor montering (600kr !!!!)
2 dubble bubble (klar) är oxå bestält.

Motoren trimmes i denna eller nästa vecka.

MEN ... Jag kan inte hitta en styrdämpare som går att betale..... noen ideer ?

Bilder kommer senere...

Back