ZX-6R-tråden

Hej alla ZX6R piloter !

Rullade ut en ZX6R -08 för nån vecka sedan o är sjukt nöjd över hojen (bilder kommer inom kort). Har svårt att hålla fingrarna i styr och är sugen på att modda =). Kommer köpa slipon till nästa säsong men har en kort fråga om org avgaset. Har läst att US spec hojarna stryps vid högre varv av avgasventilen som sitter i slutdämparen. Är den någon som laborerat med orginal avgaset o denna ventil ?

Ps: Den blev rå 09:an

Väntar med spänning på svar =)
 
Hmm lite trött tråd =/, får väl slänga in ett inlägg till då =)

Jag testade den beryktade "jumper modden" idag på min ninja.
Det lilla jag kunde testa hojen idag märkte jag ingen skillnad alls.
Är det någon i sverige som gjort jumper modden och har bänk papper på att det funkar på hojen ?
Det verkar som att vi redan har euro spec mappen vilket inte frigår några fler pollar !

Mvh Philip
 
Tjohoo... Så hur grymma är då nyare zx6'or på en skala!? Ett litet bevis på detta:

Har just sålt min "gat" 636a -05 och om någon vecka skall jag hämta en "ban" 6rr -05... Can't wait, next season just started :kär
 
Hmm lite trött tråd =/, får väl slänga in ett inlägg till då =)

Jag testade den beryktade "jumper modden" idag på min ninja.
Det lilla jag kunde testa hojen idag märkte jag ingen skillnad alls.
Är det någon i sverige som gjort jumper modden och har bänk papper på att det funkar på hojen ?
Det verkar som att vi redan har euro spec mappen vilket inte frigår några fler pollar !

Mvh Philip

Är inte den modden bara till USA spec hojar? Har för mig att det va så.

Förresten grattis till hojen, vore det inte bättre att köpa 09an istället när det är så lite kvar tills den blir släppt? Men du kanske fick ett superpris på 08an :yoparty
 
Tjenare! Jag köpte en ZX6 igår, nöjd som fan med den hittils men jag har en rätt så korkad fråga känns det som, finns det någon bensintanksmätare eller måste man hålla reda på det själv? Hojen är från -96 så det är ju inte den nyaste.
 
Tjenare! Jag köpte en ZX6 igår, nöjd som fan med den hittils men jag har en rätt så korkad fråga känns det som, finns det någon bensintanksmätare eller måste man hålla reda på det själv? Hojen är från -96 så det är ju inte den nyaste.

jag har inte hittat ngn än iaf:) använder tripmätaren o tankar när den gått ca 20 mil..lite beroende på hur man kört;)
 
jag har inte hittat ngn än iaf:) använder tripmätaren o tankar när den gått ca 20 mil..lite beroende på hur man kört;)

Aha, störande, det känns som en så basic grej att ha =)
Oh well, man får väl lära sig att räkna igen nu då.
 
Hej !
Jag har en zx-6r -03 . Jag har problem att växla upp. Det är 4,5,6 växeln som strular.. Inga problem med nerväxlingen.. Vet inte om det räcker att smörja upp? Något förslag på va det kan vara?

mange
 
Tjenare! Jag köpte en ZX6 igår, nöjd som fan med den hittils men jag har en rätt så korkad fråga känns det som, finns det någon bensintanksmätare eller måste man hålla reda på det själv? Hojen är från -96 så det är ju inte den nyaste.

bara att tanka när du är tvungen att vrida om till reserven.:tummenupp
 
Tjena, har nyligen shoppat en zx6r-04 och är mestadels jäkligt nöjd :yoparty

Dock tycker jag den går lite kallt, ofta < 70 grader när man får upp lite tempo. Iof är det bara 10 grader ute eller så, men gamla hojen (gsxr750) höll högre temperatur vid motsvarande yttertemp, har därför räknat med att termostatet behöver fixas.

Dock inhandlade jag en Haynes-manual som skriver att termostatet på denna ska börja öppna så smått redan vid 58 grader vilket är betydligt lägre temp än vad gamla hojen låg på, tror det var kring 80 grader där, och skulle kunna förklara denna låga temperatur. Undrar därför med er andra som äger främst 03or och 04or om dom brukar ligga så lågt i temp vid "vanlig" körning eller om ni också tror att termostaten kan ha gjort sitt. Kan förstå att kawa kanske inte riktigt räknar med att man kör när det är så kallt (allt tycker att man ska köra hårdare så hojen blir varmare :D )
 
Tjena, har nyligen shoppat en zx6r-04 och är mestadels jäkligt nöjd :yoparty

Dock tycker jag den går lite kallt, ofta < 70 grader när man får upp lite tempo. Iof är det bara 10 grader ute eller så, men gamla hojen (gsxr750) höll högre temperatur vid motsvarande yttertemp, har därför räknat med att termostatet behöver fixas.

Dock inhandlade jag en Haynes-manual som skriver att termostatet på denna ska börja öppna så smått redan vid 58 grader vilket är betydligt lägre temp än vad gamla hojen låg på, tror det var kring 80 grader där, och skulle kunna förklara denna låga temperatur. Undrar därför med er andra som äger främst 03or och 04or om dom brukar ligga så lågt i temp vid "vanlig" körning eller om ni också tror att termostaten kan ha gjort sitt. Kan förstå att kawa kanske inte riktigt räknar med att man kör när det är så kallt (allt tycker att man ska köra hårdare så hojen blir varmare :D )
Ligger man och pressar mellan 100-150 km/h ligger min ganska konstant på 67 grader! :tummenupp

Tyckte också det verkade lite lågt, men...
 
Hej där...
Jag gjorde ett misstag i helgen och provsatte mig på en ZX6R från 2006. Satt ju som ett smäck på den psyckeln...
Förklara en sak för mig bara... varför skulle den passa min kroppsform så bra?
Vill ju ha någonting smidigare och lite mer ylande att åka på igen och nu har jag ju hittat nåt som passar.
Motivera mig till att inte skaffa en hoj som är 50' dyrare än den jag har nu!!.

Vad finns det för 'sjukdomar' med den hojen?
 
Nu får ni gratulera mig, nybliven ägare till en -00a :)
Kraschad i ett tidigare liv men "ombyggd" till SF. Funderar på att Fixa till lite här i vinter för att få den snyggare.

Provturen innan köp kändes helt livsfarlig, mörkt å blött å kallt å halt men inte mer än 7000 varv så det är väl nästan som att ha köpt den okörd men den lät bra.

Fasen vad glad man känner sig, inte hojlös längre!
 
Någon som har ett startrelä till en 98-99 som ligger och skräpar någon stans?

lägger även upp en bild på min nya ljuddämpare ja köpte förra veckan:yoparty
ix5rom.jpg
 
Last edited:
Är igentligen nöjd med klassiska Kawasaki Hel gröna som e på cykeln idag. Men hur som helst så funderar jag ändå på nått nytt. Det som länge känts lockande e MGP Kawasaki Metallic gröna lacken för nått år sedan.

Men Titta vad jag hittade nu Då! Ställer ju Allt på huvudet för mig, Själv tycker jag d e Skit Snyggt vad tycker Ni ?
 

Bifogat

  • DSC01229.jpg
    DSC01229.jpg
    179.7 KB · Visningar: 95
  • DSC01226.jpg
    DSC01226.jpg
    57.3 KB · Visningar: 87
Är igentligen nöjd med klassiska Kawasaki Hel gröna som e på cykeln idag. Men hur som helst så funderar jag ändå på nått nytt. Det som länge känts lockande e MGP Kawasaki Metallic gröna lacken för nått år sedan.

Men Titta vad jag hittade nu Då! Ställer ju Allt på huvudet för mig, Själv tycker jag d e Skit Snyggt vad tycker Ni ?

Skitsnygg! Fast vit sadel.... jag är tveksam...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top