ZX-6R-tråden

Peno skrev:
2067517 Är det allt du har att säga, mallgroda?
Jag har använt de på Anderstorp en gång, men jösses vilka chickenstripes det blev. Kloträdslans makt är oerhörd, men i år har jag gett mig f-n på att det får vara slut med noja. Därför, och på grund av den som ironi tolkade :D , är jag tacksam om du utvecklar ditt svar lite.
Det vore skönt att slippa ett vavarejasa när man ligger i lecahavet. :hihi

Tja, det är ju många som kört på 208or utan problem o dessutom kört fort. Jag har testat, men det var längsen o dom funkar bra. Kör ifs en aning fortare nu.

Skillnaden mellan Dunlop och Pirelli som jag har nu tycker jag känns mkt i stommen. Dunloppen känns hårdare på nåt vis. Pirelli/Metzler är väldigt mjuka o sköna att köra på. Känner du dig tveksam så byt dom. Nojjor är svåra att bli av med. Föresten. På mer kraschpuckar på hojfan så kanske du räddar kåporna lite nästa gång =)

Tycker det är konstigt du skulle köra med Chickenstripes så som du öste på med gamla fulkawan. Du har för ny hoj helt enkelt... :tungan
 
Jag är ju som sagt en blivande ZX-6R ägare och skulle vilja ställa en fråga till Er.

Vad tycker ni är bäst på Eran hoj? Vilken är den bästa egenskapen och även den sämsta.

Vad är det som gör Er till en lycklig ägare, förutom utseendet? :tungan
 
Bäst: Motorn, chassit, bromsar.
Sämst: Jag gillar inte LCD-varvräknaren, och instrumenteringen ser billigt plastig ut. Finns det mätarhus i kolfiber?
 
invisible skrev:
2072378 Jag är ju som sagt en blivande ZX-6R ägare och skulle vilja ställa en fråga till Er.

Vad tycker ni är bäst på Eran hoj? Vilken är den bästa egenskapen och även den sämsta.

Vad är det som gör Er till en lycklig ägare, förutom utseendet? :tungan
Har haft en 99a, fanns inget jag inte älskade med den hojen... Men jag ville testa på storebror också ;)
 
CorbenDallas skrev:
2072014 Tja, det är ju många som kört på 208or utan problem o dessutom kört fort. Jag har testat, men det var längsen o dom funkar bra. Kör ifs en aning fortare nu.

Skillnaden mellan Dunlop och Pirelli som jag har nu tycker jag känns mkt i stommen. Dunloppen känns hårdare på nåt vis. Pirelli/Metzler är väldigt mjuka o sköna att köra på. Känner du dig tveksam så byt dom. Nojjor är svåra att bli av med. Föresten. På mer kraschpuckar på hojfan så kanske du räddar kåporna lite nästa gång =)

Tycker det är konstigt du skulle köra med Chickenstripes så som du öste på med gamla fulkawan. Du har för ny hoj helt enkelt... :tungan
OK, då känns det lugnare med avseende på däcken.
Kraschpuckar har jag nog inte, så det skall fixas.
Jag blev själv förvånad över tempot på fulkawwan. Har inte varit i närheten av den farten senare, vare sig på bladen eller finkawwan. Skillnaden beror nog på att det kom en vinter mellan fulkawwan och bladen. Det stora vemodet du vet.
 
Kawa_RR skrev:
2073790 gnäller dem på besiktningen om man reggat hojjen som 25 kw men brickorna ej sitter kvar??

Nej, de kollar inte. Du kan kanske få en liten kommentar "Den går ju bra för att vara strypt..."
 
Hur upplever ni körningen på en kurvig väg?

Är det väldigt mycket växlande upp och ner eller är bottendraget någorlunda bra?

Hörde att maskinen ska vara långsam fram till ca 8000 varv sen kommer allt på en gång.

Skulle hojen vara så tråkig som vissa påstår så skulle ingen äga en 6r.

Man ska nog inte lyssna på allt man hör.
 
Kawa_RR skrev:
2073790 gnäller dem på besiktningen om man reggat hojjen som 25 kw men brickorna ej sitter kvar??

hände en kul grejj med min gamla 125a på besiktningen.. den var strypt.
Besiktningsmannen sa till mig att: man kan fan inte köra runt med en strypt hoj! det är ju ingen annan som gör det!
så mycket brydde sig han!
 
Sol o fint idag så det blev provåka en -00'ans Ninja... kändes precis lagomt, visst kunde det vara mer mellanregister men är man vag att gå från en Africa Twin så tyckte jag det räckte ;)

Någon som vet om det finns seat pipes till zx6'orna ?
 
Två pics på mitt nyförvärv. Fick den äntligen levererad förra veckan.
Snart är det bandax :-)

/Nitrous
 

Bifogat

  • DSC_0007 (Medium).jpg
    DSC_0007 (Medium).jpg
    69.6 KB · Visningar: 131
  • DSC_0002 (Medium).jpg
    DSC_0002 (Medium).jpg
    89.6 KB · Visningar: 123
gluffis skrev:
2077093 Sol o fint idag så det blev provåka en -00'ans Ninja... kändes precis lagomt, visst kunde det vara mer mellanregister men är man vag att gå från en Africa Twin så tyckte jag det räckte ;)

Någon som vet om det finns seat pipes till zx6'orna ?

Har letat som en tok efter highipe och seatpipe men jag har inte hittat något, åtminstone inte till min 99:a.. :(
 
Nitrous skrev:
2077146 Två pics på mitt nyförvärv. Fick den äntligen levererad förra veckan.
Snart är det bandax :-)

/Nitrous
nice nice är det inte cralles gamla?
 
gluffis skrev:
2077093 Sol o fint idag så det blev provåka en -00'ans Ninja... kändes precis lagomt, visst kunde det vara mer mellanregister men är man vag att gå från en Africa Twin så tyckte jag det räckte ;)

Någon som vet om det finns seat pipes till zx6'orna ?

Heh, du somnade i alla fall inte :)

Hur upplevde du hojen i låga farter med hög växel i, fick du växla ner mycket?
 
Marcus74 skrev:
2077217 Har letat som en tok efter highipe och seatpipe men jag har inte hittat något, åtminstone inte till min 99:a.. :(


high pipes finns iaf. en som säljer ett d&d helsystem highpipe här på köp o sälj....
 
invisible skrev:
2078125 Heh, du somnade i alla fall inte :)

Hur upplevde du hojen i låga farter med hög växel i, fick du växla ner mycket?

Den funkade fint, 6'an i 100 var inga problem ;) Tyckte inte det var nått problem med växlingen faktiskt. Min Afrikan så är det ingen ide att lägga i 5'an under 100, varvar för lite :P Jämfört med den gixxer 1000 -05 jag provkörde förra året så kändes den lite tam, men det skiljer 60hk o hyfsat med vrid ;)

Känns som den kommer funka bra som instegs sporthoj ;)
 
Back
Top