ZX-6R-tråden

Skulle du kunna förklara vad du menar med att 96:ans var som smör? :gnissla
Växlarna gick in som en varm kniv i smör. Mao fantastiskt mjukt o snyggt. Hur bra som helst. Det är så man skulle tro att låddan kom ifrån en Suzuki :D

Jag har aldrig haft någon och har ingen koll på de tidiga hojarna. Jag tror att "smörigheten" som påtalades tidigare är en högst subjektiv åsikt. Men jag kan inte svära på det.
Så länge du inte hittar ett sätt att mäta växellådors smörighet så lär åsikten vara väldigt subjektiv... :pannkyss
 
Last edited:
Växlarna gick in som en varm kniv i smör. Mao fantastiskt mjukt o snyggt. Hur bra som helst. Det är så man skulle tro att låddan kom ifrån en Suzuki :D


Så länge du inte hittar ett sätt att mäta växellådors smörighet så lär åsikten vara väldigt subjektiv... :pannkyss

Tjaaaa, min är mera som en betongblandare.... :mad:
 
Växlarna gick in som en varm kniv i smör. Mao fantastiskt mjukt o snyggt. Hur bra som helst. Det är så man skulle tro att låddan kom ifrån en Suzuki :D


Så länge du inte hittar ett sätt att mäta växellådors smörighet så lär åsikten vara väldigt subjektiv... :pannkyss


Hehe, det låter ju kanon det! Blev lite orolig där ett tag :)
 
nån som har tredjepartstillverkad tändstiftsnyckel att rekommendera? original går ju också bra om ni kan hänvisa vart man får tag i dom :)
grävde mig fram och tänkte kika i vilket skick stiften var på min hoj men dom satt lite djupare än väntat... och då hålen är så pass nära ramen så vettefan vad man ska köpa som passar att få ner

kanske är likadant på alla hojar, jag vet inte bättre, men börjar att höra efter i modelltråden :)
 
Tjena, är inne på att köpa R6, Zx6r eller gsxr 600 och har börjat fundera på ninjan. Jag har dock hört att det är problem med växellådan på dessa. (har kollat på årsm. -00 till -03) Hur vanligt är det? Vågar man köpa en ninja?
Samma här, står i valet mellan zx6r -03 och R6 -03. Båda i fint skick och med runt 1000 mil på mätaren. Liknande prisbild. Någon som kan övertyga mig åt den grönas håll? :D hur är den att köra lite längre med? Bromsar och dämpning?
 
Samma här, står i valet mellan zx6r -03 och R6 -03. Båda i fint skick och med runt 1000 mil på mätaren. Liknande prisbild. Någon som kan övertyga mig åt den grönas håll? :D hur är den att köra lite längre med? Bromsar och dämpning?

Räcker väl med att titta på hojarna för att inse att Kawan är det ballare valet. :D

Kawan är race. Hård dämpning, rejält bra bromsar, du sitter högt, styret är lågt. Precis som en hoj ska vara mao:)

Klart grabben ska ha en Kawa! Är urnöjd med min o skulle inte byta den mot nån R6a i världen (okej då, möjligen en 06a men den är ju mkt nyare...).
 
Låter fint. :)

Inga kända problem? Vibrationer? Ventiler?

Vet ju att det är en racer, men vill ändå kunna bränna av en 20-30 mil på en dag? :)
 
Zx-6r 2007

w544h408_0000034049BE1331.jpg

Känner mig sugen på en zx6r 2007:a, nått att tänka på?
 
Det är en SJuuukt bra hoj :) Tävlar med den nästan original förutom powercommander och lite slipon och Hojjen är grymt konkurrenskraftig!
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top