ZX-6R-tråden

Last edited:
Ninja zx6r

Ville bara skicka ut en förfrågan, jag har en zx6r 1998 i mkt fint skick till salu så om ngn känner ngn som vill köpa en fin trevlig hoj så hör av er till mig med eventuella frågor. Hojjen säljes för 39000kr.
Har precis satt på nya miniblinkers ny ruta nytt framdrev samt nytt bakdäck.
Hojen finns i skövde.

Säljer den enbart för att det står en zx12R och väntar på mig....

jag har en fråga... vet någon var jag kan få tag i en ram till min figther...
en zx6r -95
den gammla gav vika i godset :(

Har funderat ett tag nu på o skaffa mig en hoj, har sneglat lite på zx6r o tycker det är en snygg hoj men funderar lite om den är för liten, om man tröttnar för fort kanske....kanske man skulle satsa på en zx9r direkt istället....eller vad tycker ni som har eller haft såna hojar? pris runt 30-35000 ca hade jag tänkt...blir väl kanske -96-98 eller nåt sånt...

Har funderat ett tag nu på o skaffa mig en hoj, har sneglat lite på zx6r o tycker det är en snygg hoj men funderar lite om den är för liten, om man tröttnar för fort kanske....kanske man skulle satsa på en zx9r direkt istället....eller vad tycker ni som har eller haft såna hojar? pris runt 30-35000 ca hade jag tänkt...blir väl kanske -96-98 eller nåt sånt...

Skall du köpa en 6a så SKALL du köpa en från -98 och frammåt. Helt ny hoj, nästan, gämfört med de tidigare. Jag har haft min i ett par år nu och trivs fortfarande på den.

Skall du köpa en 6a så SKALL du köpa en från -98 och frammåt. Helt ny hoj, nästan, gämfört med de tidigare. Jag har haft min i ett par år nu och trivs fortfarande på den.

Ja ok...tackar för den infon..gäller detta endast 6:orna eller även 9:orna från dom årsmodellerna?
Är det en ok hoj även att sitta ett par timmar på eller är den lite för mycket sporthoj för att vara skön även på en lite längre tur....?

Ja ok...tackar för den infon..gäller detta endast 6:orna eller även 9:orna från dom årsmodellerna?
Är det en ok hoj även att sitta ett par timmar på eller är den lite för mycket sporthoj för att vara skön även på en lite längre tur....?

När jag köpte min (en -98) och skulle köra hem den (första gången jag satt på en sporthoj) hade jag en hemväg på 2 timmar framför mig. Sendrag i benet några gånger samt väldigt ont i axlar dagen efter. Tränad, oh yeah! hrm..

Nu dock efter en sommars åkning går då längre turer bra. Bara man får stanna ibland och sträcka på benen lite så.

Gjorde ett depåstöd i helgen till hojen. Om någon skulle vara intresserad av CAD-ritning på depåstöd bak till ZX-6R så skicka iväg ett PM.

Last edited:
Trim

Halloj,
Är det någon som har installerat en Power Commander, KN filter & Yoshimura slip-on på sin zx6r 03-04?? Och sedan mappat den??

Last edited:
Har en ninja från 02, så tänkte skaffa ett slip on till den, någon som har några erfarenheter vad man ska köpa för slip on till den om det är någon skillnad på hur den går ,bättre eller sämre med vilket man köper?

Halloj,
Är det någon som har installerat en Power Commander, KN filter & Yoshimura slip-on på sin zx6r 03-04?? Och sedan mappat den??

Japp!

Dock inte ett Yoshimura, men väl ett slipon med db-killer.

KentW

Varför inte ett Yoshimura,vad har du för erfarenheter av det?

Har ingen erfarenhet alls av Yosi...men det jag satte på var i en helt annan
division....pengamässigt sett. DB-killern ett måste för att få åka på Midlanda.

KentW

Tja.
Jag har en ZX6 -98 och en ZX9 -01.Helt suveräna båda två.Dom går mycket
bra att åka långt på. Jag har varit ner till södra Tyskland med båda.
Med 9an hade jag skjuts.Funkade kanon bra.
Man sitter bra och avspännt för att vara sporthoj.

Skillnaden är bla. att med 6an får man växla mer för att ha bra drag medans
9an bara morrar iväg.
Åker du däremot på mindre vägar eller på bana känns 6an syveränt lätt och smidig.
9an varvar mindre = skönt om du tex skall åka långt men det är inga problem
med 6an heller.
/ T. :tummenupp

Tjena tänkte höra hör med. Vet någon eller kan kicka på vad för flotörnivå det ska vara på en zx6r 97a? Läs min tråd om ni vill, läs det sista inlägget jag gjort för det är det rätta.

Tack på förhand all hjälp är viktig Mvh Tomas Trevlig helg:)

Jag funderar på att köpa en zx 6r -00 är det något särskilt man ska ha extra koll på?

zx636rr som banhoj?

Hur går kawas 636:a -03a på bana? Är det en schysst hoj som lämpar sig för detsamma, orginal ska jag väl tillägga då. Själv fick jag rådet av en återförsäljare på MC-huset i Malmö om att köpa en 600rr eller r6:a om ja ville köra bana och att 636an lämpar sig mer för inspirerande landsvägskörning med mer komfortkrav.

Stämmer ni in på detta? Har ni fått tillfälle att jämföra mot en r6:a respektive 600rr av samtida årsmodeller?

Sålde f.ö. min zx7r idag till förmån för banhoj. :)

Mvh. Jens

Har inte lagt märke till det innan, har mer antagit att zx6rr var en finputsad zx6r med mer krut och godis på men jag verkar uppenbarligen ha haft fetefel.

zx6rr = snikmodell?

Mvh. Jens

Back