ZX-6R-tråden

På min 05a var det iaf inte ventiljustering vid 1200. Servicen kostade runt 1300 kr om jag minns rätt. Meken sa att det var ventiljustering vid 2400, men att det förmodligen inte skulle bli så dyrt för att det var inte ofta de behövde justera.

/M

Ungefär vad jag också har fått höra nu i efterhand. Tackar :tummenupp
 
tjena!
Nu joinar jag denna tråden som nybliven ägare av en zx6r årsmodel 96.
Har en fråga angånde kedjan.
Som läget är så rasslar kedjan när jag kör sakta på låga växlar..
funderade på om kedjan är för slak?
vad ska spelet vara på zx6r och vilket läge ska jag mäta spelet?:gnissla
 
tjena!
Nu joinar jag denna tråden som nybliven ägare av en zx6r årsmodel 96.
Har en fråga angånde kedjan.
Som läget är så rasslar kedjan när jag kör sakta på låga växlar..
funderade på om kedjan är för slak?
vad ska spelet vara på zx6r och vilket läge ska jag mäta spelet?:gnissla

Mät mitt mellan dreven. Spelet ska vara ca 2 cm (upp & ner). Smörj _efter_ du varit ute och kört så slipper du kladdigt bakhjul.

Välkommen och lycka till! :tummenupp
 
Mät mitt mellan dreven. Spelet ska vara ca 2 cm (upp & ner). Smörj _efter_ du varit ute och kört så slipper du kladdigt bakhjul.

Välkommen och lycka till! :tummenupp


Okej! två centimeter upp å två ner totalt 4 eller totalt 2?
ska man spänna kedjan i de läget då kedjan är som mest spänd?
 
Hej! jag håller på att byta blinkers på min ZX6R -05 och har stött på lite problem. Originalblinkersen som är 10W fungerar fint, men då jag lägger dit miniblinkersen som är 21W blinkar det inte utan det börjar endast lysa och relät brummar konstant i bakgrunden då man har på blinkers.

Tror ni problemet försvinner om jag byter brännaren i miniblinkersen till 10W? Eller finns det någon annan lösning på problemet?

MVH. Jocke
 
har läst på lite och det verkar som om man måste byta blinkersrelä..? fan asså! snart moddar jag originallamporna så de har rum i miniblinkersen :P snälla hjälp mig.
 
Okej! två centimeter upp å två ner totalt 4 eller totalt 2?
ska man spänna kedjan i de läget då kedjan är som mest spänd?

Njae. Max 2 cm på ett håll. Oftast flexar den 1.5-2cm neråt men mindre uppåt.

Har för mig att man ska mäta när någon sitter på hojen (alltså när hojen är upprätt och något belastad). Ngn som vill bekräfta?
 
Njae. Max 2 cm på ett håll. Oftast flexar den 1.5-2cm neråt men mindre uppåt.

Har för mig att man ska mäta när någon sitter på hojen (alltså när hojen är upprätt och något belastad). Ngn som vill bekräfta?


Jepp då var de fixat..
Gjorde rent och smörjde in och spände kedjan å nu går den som en dröm igen!
tackitack
 
har läst på lite och det verkar som om man måste byta blinkersrelä..? fan asså! snart moddar jag originallamporna så de har rum i miniblinkersen :P snälla hjälp mig.

sätt i 10w lampor först de kostar typ 15kr på ok. Har du LED blire en annan femma.
 
Nån som har några bra tips på slipon till min båge?
Gärna något lite billigare. Hur är nikkos och viper? är de nåt att ha?
 
Nån som har några bra tips på slipon till min båge?
Gärna något lite billigare. Hur är nikkos och viper? är de nåt att ha?

Jag slängde på ett viper på min 6a o tja... det vart bättre ljud på lågvarv, helt klart. Och de är ganska billiga, jag tror jag pröjsade 1500:- nytt.

Fast med byte av filter åxå så går motorn inte helt bra.... lite justering av fuggarna krävs.
 
Törstig ninja

Köpte mig för några dagar sedan en Zx-6r -97a med 2500 mil på mätaren.
Allt är nästan frid och fröjd. Förutom att den drar nästan 1liter /mil.

Var precis ute på en 7mila tur och tankade.. 6.9 liter fick jag i.
Har bytt tändstift och kollat luftfiltret..
Den "blöddrar" inget och verkar gå rent..
Orginaldämparen sitter på och blir riktigt het efter bara några minuters körning.
Funderar på om det kan vara den som är boven i dramat?

Bör jag kika efter ett slipon/bolton kanske?
Några andra övergripande tips?

edit: Är det någon som vill sälja ett slipon/bolton så får ni gärna skicka ett PM.
 
Last edited:
Köpte mig för några dagar sedan en Zx-6r -97a med 2500 mil på mätaren.
Allt är nästan frid och fröjd. Förutom att den drar nästan 1liter /mil.

Var precis ute på en 7mila tur och tankade.. 6.9 liter fick jag i.
Har bytt tändstift och kollat luftfiltret..
Den "blöddrar" inget och verkar gå rent..
Orginaldämparen sitter på och blir riktigt het efter bara några minuters körning.
Funderar på om det kan vara den som är boven i dramat?

Bör jag kika efter ett slipon/bolton kanske?
Några andra övergripande tips?

edit: Är det någon som vill sälja ett slipon/bolton så får ni gärna skicka ett PM.


Öh... hål i tanken? Verkar mysko. Är den svag i motorn, såsom om den jobbar mot för högt mottryck tex?
 
Öh... hål i tanken? Verkar mysko. Är den svag i motorn, såsom om den jobbar mot för högt mottryck tex?

När vi (idag) hade bort tanken och luftfiltret så råkade det bli hål i bränsleslangen, men vi satte dit ny slang och allt var bra så sett.. Så den läcker inte.

Den är ganska trött på mellanregistret men över 10' varv så skickar den på riktigt bra tycker jag, inte så mycket att jämföra med men...
 
Köpte mig för några dagar sedan en Zx-6r -97a med 2500 mil på mätaren.
Allt är nästan frid och fröjd. Förutom att den drar nästan 1liter /mil.

Var precis ute på en 7mila tur och tankade.. 6.9 liter fick jag i.
Har bytt tändstift och kollat luftfiltret..
Den "blöddrar" inget och verkar gå rent..
Orginaldämparen sitter på och blir riktigt het efter bara några minuters körning.
Funderar på om det kan vara den som är boven i dramat?

Bör jag kika efter ett slipon/bolton kanske?
Några andra övergripande tips?

edit: Är det någon som vill sälja ett slipon/bolton så får ni gärna skicka ett PM.

Kan tillägga att den nu även är svårstartad när den är varm, ångar ut massa bensin ur dämparen.
Drar 97or mycket bränsle över lag annars?
Om det har suttit annan ljuddämpare på någon gång och man har ställt förgasarna efter den och sen gått tillbaka till orginalburken, kan det då ställa till problem? Vill lösa detta nu, så man kan ut och åka!
 
Back
Top