ZX-6R-tråden

Trautlüft

Jaha, då blidde man med ZX6R idag. En _väldigt_ fräsch -96. :)
 

Bifogat

  • Bild 075_noreg_small.JPG
    Bild 075_noreg_small.JPG
    106 KB · Visningar: 78
Igår när jag körde hem den (ca 50 min i regn o kallt) så klev inte tempmätaren upp till mitten utan den låg mot det kalla hela tiden. Iofs låg jag på fisvarv hela tiden (mörkt visir, regn o blött väglag). Är detta normalt, månne?
 
Zee skrev:
2427987 Igår när jag körde hem den (ca 50 min i regn o kallt) så klev inte tempmätaren upp till mitten utan den låg mot det kalla hela tiden. Iofs låg jag på fisvarv hela tiden (mörkt visir, regn o blött väglag). Är detta normalt, månne?

Skulle tro det är helt normalt. Vatten kyler väldigt effektivt..... Ta en tur med lite hårdare körning nu när det är uppehåll o kolla.
 
Köpte min för ett par veckor sedan, men har inte upptäckt denna magnefika tråd föräns nu :) Så jag bifogar en bild på min vackra skapelse.
 

Bifogat

  • kawwa.jpg
    kawwa.jpg
    117.2 KB · Visningar: 122
Last edited:
Zee skrev:
2427987 Igår när jag körde hem den (ca 50 min i regn o kallt) så klev inte tempmätaren upp till mitten utan den låg mot det kalla hela tiden. Iofs låg jag på fisvarv hela tiden (mörkt visir, regn o blött väglag). Är detta normalt, månne?
Ja då, väldigt vanlig fråga för de hojarna. Tempmätarens område är det intressanta arbetsområdet och man ska inte tro att det är 0 grader i vänsterkant och att vattnet är kallt bara för att nålen bara går en bit upp. Känn på kylslangarna om du inte tror mig. :)

På bana silvertejpar vi en eller några remsor på kylaren för att få bra temp. Kanske något för dig också? ;)
 
här är en bild på min 05:a, som man äntligen fått tillbaka :)

kawa.JPG
 
Last edited:
Neutral skrev:
2428117 Ja då, väldigt vanlig fråga för de hojarna. Tempmätarens område är det intressanta arbetsområdet och man ska inte tro att det är 0 grader i vänsterkant och att vattnet är kallt bara för att nålen bara går en bit upp. Känn på kylslangarna om du inte tror mig. :)

På bana silvertejpar vi en eller några remsor på kylaren för att få bra temp. Kanske något för dig också? ;)


Jepp, har vatt ute o plågat den på 70-vägar nu och tempen går upp till nära det normala. När jag sen kom in i stan o fiskörde rödljus så gled den upp till preciiis över mittensträcket. Kinesen mao, alles ist in ordnung.
 
Trådlyfter lite ang. däcksval.

Bakan beh. bytas. Sitter Michelin Pilot Road på nu (tror jag, eller Pilot Power). Framtofflan är inte ens under 50% men bak behöver som sagt bytas (~10% kvar typ). Jag vill ju ha ett som håller en 600-700 mil (ska pendla endel), som funkar i vått o torrt samt som ska fixa en och annan bankörning också.


Ev. väntar jag med att byta tills jag får tag i beggade rejsdäck..
..eller det kanske finns att köpa redan nu?

Enligt Hållundan ska det funka att sula på 180-däck på zx6r. Frågan är bara vilket.. Vad säger ni andra?
 
Last edited:
Finns inga bandäck som håller 6-700 mil oavsett om de är begagnade eller nya. Dessutom är de väldigt dåliga i regn.

Jag skulle rekommendera Michelin Pilot Power eller Metzeler Sportec M3. De håller nog länge på din hoj och tål bandagar också.
 
Neutral skrev:
2434288 Finns inga bandäck som håller 6-700 mil oavsett om de är begagnade eller nya. Dessutom är de väldigt dåliga i regn.

Jag skulle rekommendera Michelin Pilot Power eller Metzeler Sportec M3. De håller nog länge på din hoj och tål bandagar också.

Tackar för tipsen.


Fasiken vad svårstartad hojen var imorse. Tog 7-8 startförsök. Blev svettig där för ett ögonblick..
Brukar zx6r vara lite tjurig inför dagens första start? Jag körde i väta/regn igår, kan det ha med det att göra?
 
Zee skrev:
2434929 Tackar för tipsen.


Fasiken vad svårstartad hojen var imorse. Tog 7-8 startförsök. Blev svettig där för ett ögonblick..
Brukar zx6r vara lite tjurig inför dagens första start? Jag körde i väta/regn igår, kan det ha med det att göra?
Bankörda 180/120, alla dagar. Racetech är nog det bästa däck jag kört på.

Beträffande segstartad vet jag inte om det är signifikativt för alla sexor. Min startade alltid. Däremot gick min ruskans dåligt emellanåt då det hade regnat, eller regnade. Misstänker att tändhattar-/kablar var spruckna och väta trängde in den vägen. Möjligt att det är samma på din.

:Ädit: Jag har nog tjört strax under 600 mil med mitt bantjörda Racetech. Det var "nytt" när jag köpte hojen, och jag har inte bytt bakdäck på hela säsongen. Då har jag ändå kört två bandagar, rätt mycket pendel/rakt fram, samt aktiv gatkörning.
 
Last edited:
hållundan skrev:
2434937 Bankörda 180/120, alla dagar. Racetech är nog det bästa däck jag kört på.

Beträffande segstartad vet jag inte om det är signifikativt för alla sexor. Min startade alltid. Däremot gick min ruskans dåligt emellanåt då det hade regnat, eller regnade. Misstänker att tändhattar-/kablar var spruckna och väta trängde in den vägen. Möjligt att det är samma på din.

:Ädit: Jag har nog tjört strax under 600 mil med mitt bantjörda Racetech. Det var "nytt" när jag köpte hojen, och jag har inte bytt bakdäck på hela säsongen. Då har jag ändå kört två bandagar, rätt mycket pendel/rakt fram, samt aktiv gatkörning.

Fan vad bra, Hållis. :tummenupp

Hojen blev hyfsat.. blöt.. igår. Jaja, bara den startar så är jag nöjd.

Ska väl leta lite bankörda 180-tofflor dåro. Alla 17 70/180 passar? Eller är det 55/180?

Hur går Sukkan då? Ryktet går att du ska supermoppefiera dig istället.

/Von Virrat
 
Zee skrev:
2434929 Tackar för tipsen.


Fasiken vad svårstartad hojen var imorse. Tog 7-8 startförsök. Blev svettig där för ett ögonblick..
Brukar zx6r vara lite tjurig inför dagens första start? Jag körde i väta/regn igår, kan det ha med det att göra?
Bytte tändstift på min o det gjorde susen :)
 
Zee skrev:
2434952 Fan vad bra, Hållis. :tummenupp

Hojen blev hyfsat.. blöt.. igår. Jaja, bara den startar så är jag nöjd.

Ska väl leta lite bankörda 180-tofflor dåro. Alla 17 70/180 passar? Eller är det 55/180?

Hur går Sukkan då? Ryktet går att du ska supermoppefiera dig istället.

/Von Virrat
Jo, det kan nog som sagt bero på tändkablaget och väta... Men som du säger, så länger den startar och går på alla fyra ska det la vara grönt. Men testa att byt stift, och kolla kablarna samtidigt.

Nä 70profil är det på framtofflan. 180/55 17" äre som gäller bak. Det går att få på fälgen, kan bli lite tajt om du har huggers och sådant bjäfs. Men det går.

Jag har annonserat suckan, men intresset har varit rätt svalt. Eller ja, de byteserbjudanden jag fått har jag inte kunnat finansiera. Mustard var nog bara någon tillfällig grej. Det lutar mer åt att jag ska tjöpa en banhora (reggad) och tjöra mest bana. Med möjlighet att ställa på för att smiska gata. Jag är less på försäkringspremien här uppe. :3freak
 
hållundan skrev:
2434966Mustard var nog bara någon tillfällig grej.

Puh, var orolig där ett tag. :) Ordning och reda i klassen.

hållundan skrev:
2434966Jag är less på försäkringspremien här uppe. :3freak

Jo, jag vet precis vad du menar. Därför det blidde denna fuleninjan. 7200 pasetas hel/hel på Tennant (av alla ställen). Japp, du läste rätt, hel/hel. Iofs har jag bilen och hemförklotningen också där, kanske därför det blidde så billigt. De andra bolagen skulle ha mist det dubbla för halvförsäkr.

Smakar det så kostar det, men kostar det inte så kan det smaka jäkligt mycket endå. :)
 
hållundan skrev:
2434937 Bankörda 180/120, alla dagar. Racetech är nog det bästa däck jag kört på.

Beträffande segstartad vet jag inte om det är signifikativt för alla sexor. Min startade alltid. Däremot gick min ruskans dåligt emellanåt då det hade regnat, eller regnade. Misstänker att tändhattar-/kablar var spruckna och väta trängde in den vägen. Möjligt att det är samma på din.

:Ädit: Jag har nog tjört strax under 600 mil med mitt bantjörda Racetech. Det var "nytt" när jag köpte hojen, och jag har inte bytt bakdäck på hela säsongen. Då har jag ändå kört två bandagar, rätt mycket pendel/rakt fram, samt aktiv gatkörning.

Se upp med greppet i dina Racetech!:ajjabajja Jag har råkat ut för att ett Racetech framdäck höll "hur länge som hellst". Det beror på att jag kört det varmt upprepade gånger (ca 12 pass på bana) och sedan använt det på gatan.
Efter detta så blev däcket hårt och slets inte mycket. Greppet försämrades avsevärt. Om du har ett Racedäk som håller 600 mil så har dt hänt något med däcket. Det ska inte hålla så länge, ens om du kör lugnt. Kör försiktigt och byt däck snarast.
 
Jocke K skrev:
2435007 Se upp med greppet i dina Racetech!:ajjabajja Jag har råkat ut för att ett Racetech framdäck höll "hur länge som hellst". Det beror på att jag kört det varmt upprepade gånger (ca 12 pass på bana) och sedan använt det på gatan.
Efter detta så blev däcket hårt och slets inte mycket. Greppet försämrades avsevärt. Om du har ett Racedäk som håller 600 mil så har dt hänt något med däcket. Det ska inte hålla så länge, ens om du kör lugnt. Kör försiktigt och byt däck snarast.
Ja, nu är det slut ja...

Är övertygad om att det inte "hänt" något med däcket. Greppet har varit klockrent hela vägen till det skicket det är idag. Men, nu är det som sagt slut och behöver bytas.
 
Hej gott folk! Orkade inte läsa igenom hela tråden, men får man vara med här o leka om man åker ZX-7R ?? =)

Finns lite bilder på den i mitt garage om någon vill se?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top