ZX-6R-tråden

a_xc skrev:
2316588 men den startar inte... startmotorn går inte igång, det ser liksom inte ut som den fått någon smäll, någon som vet vad det kan vara som påverkar?
Du har ju ett antal brytare, kolla vid kopplingshandtaget och sidostödet att de är ok. Har du insprutning har du också en tippsensor som kan ha låst sig.
 
Neutral skrev:
2316609 Du har ju ett antal brytare, kolla vid kopplingshandtaget och sidostödet att de är ok. Har du insprutning har du också en tippsensor som kan ha låst sig.

men om den är i neutral bör den väl gå igång ändå?
vatt nere o kollat nu, vill sig inte alls
 
Här var då en ny Kawa ZX-6R Ägare :) Handlade idag en -05:a, bara ett fel. Man är inte 20 fyllda förän om en månad så ja får inte köra den som den e :( och strypningssatsen som försäljaren ska montera är slut i hela landet så de kan ta en vecka innan jag får den :död
 
Last edited:
Scorpion.SE skrev:
2315393 Hallå alla glada kawa ägare...

Jag kör idag en ER6n, men har tröttnat lite på att det blåser så djävligt i 130+ och den har inte tillräckligt med pulver för min smak...

Så, en ZX6R -06, är det nått att ha?
Inte för nån som inte har körkort.

Om du ändå ska ploga motorväg, varför inte skaffa ett touringlok? Om du tröttnat på ER6 har du nog missat en sak. Att svänga med den...
 
ragge86 skrev:
2316794 Här var då en ny Kawa ZX-6R Ägare :) Handlade idag en -05:a, bara ett fel. Man är inte 20 fyllda förän om en månad så ja får inte köra den som den e :( och strypningssatsen som försäljaren ska montera är slut i hela landet så de kan ta en vecka innan jag får den :död

Hmm asså du kan ju iaf "provköra" lite tycker jag :hihi
 
Thure skrev:
2317185 Hmm asså du kan ju iaf "provköra" lite tycker jag :hihi
klart ja vill :D men dom e lite kinkiga på affären och vill typ inte ge mig den förän dom har dit strypningen :( klart jag får hämta den om ja vill men ja har redan betalat för att få det gjort så det får vänta. lika bra att bli lite van med hojjen förän man har full effekt :hihi

strypningen kommer ändå att tas bort efter nån vecka :D

vet någon eller har nån bilder på strypningen, som ja föstod ska de bara vara nå grej man sätter fast på ecu:n
 
Last edited:
Slängde på ett slipon på cykeln idag. Märkte vid start att choken inte "funkar", cykeln går inte upp i varv som den gjorde med orginalburken utan ligger mycket lägre. Men de går ju på choken och stannar inte men varför har den lägre varv och ska de vara så?
 
2hjul skrev:
2309902 Tjenare.

Har sålt 125an nu. Letar för fullt efter 25 kw. Är sugen på en zx6r eller en gsxr 600. Tänkte på årsmodellen 97-99. Så än så länge är jag helt okuning på 4takts hoj fronten.. Ett slipon är det enbart ljuddämparen det eller. tänkte på en zx6r 97a med en helsvart dämpare som ser original ut och tänkte om det går att byta ut enbart den för ett helsystem lär kosta ganska mkt. det är den på bilden

Om man köper ett helsystem behöver man då bestycka om en 4 takt.

sorry för mina dumma frågor :tungan

Tack Mvh Tomas

Tjena!

Du kanske är sugen på att köpa denna som redan har slipon.....

-97, ca 4000 mil (Har nu 3600 på mätarn men ska på semester om 1 vecka och blir några hundra mil), 25 kw i papprena, stor service gjord 3600 mil, 38000:-
 

Bifogat

  • Kopia av IMG_0396.JPG
    Kopia av IMG_0396.JPG
    132.8 KB · Visningar: 64
dsundelin skrev:
2317379 Slängde på ett slipon på cykeln idag. Märkte vid start att choken inte "funkar", cykeln går inte upp i varv som den gjorde med orginalburken utan ligger mycket lägre. Men de går ju på choken och stannar inte men varför har den lägre varv och ska de vara så?

Annat mottryck i avgassystemet gör motorn får fel bränsleblandning. Insprut brukar kunna justera sig själv(?) men med fuggar så måste du bestyckaom för att hojen skall gå bra.
Jag har orginalsystem men med omstyckade fuggar. Det ger en alldeles för fet blandning i stället. Samma sak fast tvärtom sas.
 
Arne_Duck skrev:
2317552 Annat mottryck i avgassystemet gör motorn får fel bränsleblandning. Insprut brukar kunna justera sig själv(?) men med fuggar så måste du bestyckaom för att hojen skall gå bra.
Jag har orginalsystem men med omstyckade fuggar. Det ger en alldeles för fet blandning i stället. Samma sak fast tvärtom sas.

Japp var de jag funderade på men cykeln i sig går bra. Men jag har inget "bludder" eller ryck vid jämna gas eller acceleraration. Den känns som vanligt att köra enda som sagt som skiljer är att den inte varvar upp lika mkt med choke. Samt att den inte låter lika vass utan mullrar mera. Men de är alltså bestycka om jag måste göra. Lät ju skoj. Har vi för arbetstid på de? Jobbigt att göra?
 
dsundelin skrev:
2317668 Japp var de jag funderade på men cykeln i sig går bra. Men jag har inget "bludder" eller ryck vid jämna gas eller acceleraration. Den känns som vanligt att köra enda som sagt som skiljer är att den inte varvar upp lika mkt med choke. Samt att den inte låter lika vass utan mullrar mera. Men de är alltså bestycka om jag måste göra. Lät ju skoj. Har vi för arbetstid på de? Jobbigt att göra?

MIn går fint förutom på tomgången o man måste kommaihåg att ha högre varv när man skall iväg från rödljusen, det blir ett å annat tjuvstopp...

Jag rekomenderar att lämna in hojen.... latmasken har talat... jag synkade mina endast Hoppas att någon här skall ha en ljuddämpare att sälja mig.
 
Stolt ägare till en Ninja

Efter massa om och men och äntligen klarat uppkörning så blev det dags för en Ninja =)

Köpte den igår en Zx6r -97, riktigt fin inte en enda repa på hojen!! 5000 mil riktigt gööööööt ljud...

Jag undrar nu bara, ibland så har jag lite problem med att starta den. fast än jag kanske har kört i 40 min med den så hoppar den inte igång direkt. Förra ägaren sa att han brukar alltid starta den med chocken. Är det så? eller finns det ngt jag borde kolla upp med den...


*bilder kommer sen*

tack på förhand / Amir
 
Amirooo skrev:
2317879 Efter massa om och men och äntligen klarat uppkörning så blev det dags för en Ninja =)

Köpte den igår en Zx6r -97, riktigt fin inte en enda repa på hojen!! 5000 mil riktigt gööööööt ljud...

Jag undrar nu bara, ibland så har jag lite problem med att starta den. fast än jag kanske har kört i 40 min med den så hoppar den inte igång direkt. Förra ägaren sa att han brukar alltid starta den med chocken. Är det så? eller finns det ngt jag borde kolla upp med den...


*bilder kommer sen*

tack på förhand / Amir



Du menar att den kan vara lite "trögstartad" när den är varm? Har själv likadant, men det är inte värre än att dra lite på rullen när du ska starta den... Lite gas/starta samtidigt.... Voila!

Däremot choke om den stått still i minst en timme och om det är svalt ute... :)
 
Kazim73 skrev:
2318015 Du menar att den kan vara lite "trögstartad" när den är varm? Har själv likadant, men det är inte värre än att dra lite på rullen när du ska starta den... Lite gas/starta samtidigt.... Voila!

Däremot choke om den stått still i minst en timme och om det är svalt ute... :)

Nejdå den är inte trögstartad. Drar upp lite choke och gas så är det liv i den direkt. Det enda jag märkte var att med lika mkt choke och slipon kommer den inte upp i det varv som med orginalburken. Alltså den varvar mera med lika mkt choke fast orginalburk. Men cykeln i övrigt går bra, märker ingen skillnad mot när den var orignal på så sätt att den dör av eller inte har tomgång, tjyvstannar mm. Säkert bara jag som är onödigt orolig. =P

Nä så de var bara choken jag märkte av efter bytet. SÅ tänkte jag skulle kolla lite varför de blev så. =)
 
Last edited:
Letade själv ny ljuddämpare till min 98a. Haft en zx6r 00a innan med slipon och man ska egentligen inte ha mc utan slipon ;)

Letade lite micron-pipor i england och fick reda på av den försäljaren att 98-99 behöver ombestyckas, däremot skulle 00-02 klara sig utan större problem.
Så jag har argt väntat på rätt tillfälle att köpa ny pipa, det blir ju pip-kostanden + ombestyckning...
 
morecore skrev:
2318238 Letade själv ny ljuddämpare till min 98a. Haft en zx6r 00a innan med slipon och man ska egentligen inte ha mc utan slipon ;)

Letade lite micron-pipor i england och fick reda på av den försäljaren att 98-99 behöver ombestyckas, däremot skulle 00-02 klara sig utan större problem.
Så jag har argt väntat på rätt tillfälle att köpa ny pipa, det blir ju pip-kostanden + ombestyckning...

Min är redan ombestyckad.... Men som sagt pipan slängdes av någon tidigare ägares mamma när garaget rensades.... gah! En hel låda med hojgrejor plus att de tappade hojen i garaget.... Vad trött man blir.

Micron ger att fint ljud på -98'an. Så det ä'r en sådan jag i första hand är ute efter.
 
Arne_Duck skrev:
Micron ger att fint ljud på -98'an. Så det ä'r en sådan jag i första hand är ute efter.
Samma här! En handlare på ebay hade nått lager som jag var i kontakt med. 1600kr för ett nytt micron, runt, stål...
Men bor i lycksele nu i sommar och är inte så sugen på att lämna in hojen 12mil härifrån... gör det sen i höst i luleå...
 
så om man köper ett slipon sen går hojen bra ändå då lär man väll inte behöva byta munstycken?
Mvh Tomas

så om man köper ett slipon sen går hojen bra ändå då lär man väll inte behöva byta munstycken? det lär väll inte va som 2takt om man byter till öppetfilter så ska man gå upp imunstycke eller :va
Mvh Tomas
 
Jag ringde på en zx6r 25kw nyss, Han har lagt ut den för 43000kr , han kan max gå ner till 42000. Är en 98ans zx6r 2500mil värd det?

Mvh Tomas
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top