ZX-6r bränsleproblem

LuddeMus

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Hoj
zzr 1100 "Tencred" -93
tjena! var i helgen och köpte en kawa som stått ett bra tag, den var inte vacker när det kommer till gasarna/bränslesystemet, men har gjort rent gasarna och allting. dock är det nått tjall på den där"vakuumventilen", för jag fick igång den.

men enbart nån sekund per gång innan den dog av. öppnade luftburken och såg ganska snabbt att vakuumventilen som sitter framför/under burken har i princip dränkt burken med sås..
är inte säker men antar att det är någon uppdaterad version av tratten som sitter framtill på zzr som går till gasarna och trycker in mer sås ju mer luft som kommer in (luffarturbo typ)?
Det jag är rätt säker på är att den jäkeln inte ska fylla burken med bensin! så, vad lider den av? någon som har nån idé?

Jag vet att ZX9R har vevhusventilationen kopplad från toppen till luftburken. Är det detta du menar?
Det du ser är i såfall olja och då kan du börja med att kolla så att reedbladen som sitter i ventilkåpan är täta.

Nej, det är inte vevhusventilationen. Utan den sitter framför burken.
Den har en vakuumslang kopplad ner till 1ans insug. Det enda jag fått fram om den är att den heter vacuum tap valve på engelska.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!