ZX-10r 2011 tråden

Jag bytte gixxern mot den nya ZixxeRn
Har fått den för en vecka sen, åkt 150 km med den på gatan, svart färg:
206943_1701529214405_1123186302_31597879_2280538_n.jpg


Ny är den klädd is sportigare kläder:
222139_1730655702549_1123186302_31638996_2675615_n.jpg

har monterat:
Leo Vince GP Pro med katalisator ersättare
och racekåpor som jag också köpte fr england

Var tre dagar i rad på den nya Slovakiaringen. Race varje eftermiddag.

Mina första intryck jämfört mot min K9 1000
original bromsen bättre på kawan, på slovakiaring ingen inmjukning alls trots att jag körde söndag en GP distance Race på 16 varv, altså 40 minuters race. (Slovakiaring är nog den längsta racebana i Europa med 6 km)
chassit är mycket bättre på ZixxeRn, uppför sig mycket lugnare vid hård inbromsning
slirkoppling är hundra gånger bättre på ZixxeRn, här kan jag växla ner även inne i kurvan!!! inga ryck alls, fantastisk.
traction control har jag inte forcerat, vi behöver bli vänner först.
Vad jag inte var nöjd med är mellanregistret. På min k9 var det inga problem att få upp farten fr mellanregistret, men på ZixxeRn händer det inte mycket där nere. Jag hoppas att det blir bättre när den får sin nya tuningboxen imorgon.
Jag saknade jättemycket Quickshifter, men den blir monterat imorgon också.
En högre race visier behövs absolut, original är för lågt, eller jag måste banta jävligt mycket. Jag har hittat högre fr Puig, ska beställas
Men dem tre dagar räckte till att bli småkompisar, så jag putsade igår min personlig best tid till 2:16.55.
Måndag kommer nästa testet på Pannoniaring, då blir det med Quickshifter och ny mapping och förstås jag räknar med att slipa min varvtid även där, ny har jag 2:05

En sak är säkert: det var inte många som körde ifrån på rakorna:
[YOUTUBE-ID]ideoUtadXWM[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]qmtN79RsYWk[/YOUTUBE-ID]

denna race scheibe har jag köpt till ZixxeRn, den är redan monterad, testad blir den under 3 dagar på Hungaroring 6-8 maj

5603w.jpg


Nu börjar jakten på ett vettigt slipon, Yoshi eller Akra är väl det intressanta, med fördel en Yoshi burk. Någon som har tips på bra europeiska handlare ?

jag köpte den på engelska ebay men det var GP Pro fr Leo Vince
C61B07CF3C47439EA9398D90CBE30CB1.jpg


om ni letar efter passande drev, så kan jag meddela att det passar alla fr 2006
originalet är ganska litet 39, så jag köpte aluminium 40 o. 42, bytte framme också till -1
har behållit original kedjan 525
 
Last edited:
Lutar åt ett Akrapovic system för min del, deras katalasytor ersättare verkar perfekt. Yoshimuras halvsystem hade inte bulthål för lambda sensor. Förvisso kanske Akra's 'link pipe' passar med Yoshimura burken...
 
Idag på Slovakiaring:

246751_1811142634672_1123186302_31742724_6162586_n.jpg


246751_1811142474668_1123186302_31742723_5128224_n.jpg


246751_1811142754675_1123186302_31742725_5047190_n.jpg


Race resultat från dagens race där jag blev 8:e

246663_1810702023657_1123186302_31742125_3655133_n.jpg
 
Last edited:
Det där leo vince röret låter inte så burkigt väl ?
har även lagt på decat röret, altså katalisator ersättaren
Jag behöver alla fall ej öronproppar längre
Slovakiaring är en passande bana till ZixxeRn, en riktig highspeed bana:
[YOUTUBE-ID]3fKuEqX-S2E[/YOUTUBE-ID]

min nya kåpa har fått skrap märke
[YOUTUBE-ID]K9coplFn4Sk[/YOUTUBE-ID]
 
Ja Leo Vince verkar billiga i alla fall. Får nog beställa ett sånt sedan o hoppas det inte låter som en cola burk ;)
 
Ja Leo Vince verkar billiga i alla fall. Får nog beställa ett sånt sedan o hoppas det inte låter som en cola burk ;)

Har du kollat Austin racing? men köp inte samma som jag :D

Vi verkar inte många som har 11-an, någon som vet hur många som har blivit sålda i Sverige.
 
Tror det bara är ett par stycken sålda.

Låter inte dom där Austin Racing sjukt högt ? Tänkte kunna åka bana oxo :D
 
Tror det bara är ett par stycken sålda.

Låter inte dom där Austin Racing sjukt högt ? Tänkte kunna åka bana oxo :D

Utan några insatser 110dB vid 6500
Det låter så högt du själv vill, till mitt följde det med 2 olika db-killers.
mitt har funkat på bana utan db-insats.
Blir ganska dovt ljud på låga varv.
 
Är det nån av er som bara kör bana med 11:an?
Det är säkert bara jag
Skulle intressera mig om ni har ändrat drev?
jag ha minus ett fram och +1 (Slovakiaring) eller +3 bak (Brno, Hungaroring och dem flesta andra banor)
 
Bara som glad amatör. Skall till Gelleråsen på lördag och prova lite. Men tippar på att man borde dreva om lite för svenska banor som är lite kortare.
 
Helamatör, ska till Kinnekulle på söndag:yoparty.
Har funderat på större bak, men insåg att den ändå skrämmer skiten ur mig över 10000.:banana
 
Ska till eskilstuna på söndag o åka lite oxo...

Ska bli skoj o se hur lika registret är mot min ZX-9R , än så länge verkar det vara lugnt o fint till 8k rpm sedan kommer 'nu ska du dö' puckeln ;)
 
jag har drevat om rejält, minus ett framme o plus tre bak
Ändå måste jag meddela tyvärr att mellanregistret är tyvärr inte det bästa.
Inne i växellådan är dem första 3 växlarna väldigt långa, jag fattar inte varför. Såna maskiner bygger man väl för bankörning
så om man vill ha hela tiden bra ax då får man inte släppa varvet under 10000, altså som en 600
Men t.ex. jag hatar att ligga djupt inne i kurvan med en skrikande motor under mig. Jag var van från min K9 att jag kan skjuta ut från en kurva även med 6-7000 varv. Det går inte nu
Jag tror att Kawa tekniker har tänkt följande: växellådan är ändå kasettlåda, det tar inte många minuter att ta ut växellådan, o då kan man mixtra o dreva om inne i växellådan o göra 2:an o 3:an kortare
Om jag visste hur man gör så skulle jag nog göra det också.
finns det nån kawamekaniker här???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top