ZX-10R-08 snabbast i jämförelse

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Last edited:
Läste att dem testade hojarna till det ytersta. Nu vet jag inte om det stämmer men i så fall så e det bara ducati kvar o testa.

MCN har testat samma cyklar på samma bana, mycket långsammare tider och annan vinnare:

Honda 1.46.782
Kawasaki 1.46.975
Yamaha 1.48.348
Suzuki 1.48.455

Det som förvånar är att tiderna är så mycket långsammare än de Motociclismo hade, det skiljer nästan 4 sekunder på snabbaste varvet. Dessutom var tiderna mycket jämnare för Motociclismo, 0,9 sek mellan snabbaste och långsammaste. För MCN skiljer det 1,7 sek.

http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=643&Itemid=1

Vet inte säkert men det skulle kunna vara att MCN testade med orginaldäck och Motoc körde på racegummi...

MCN har testat samma cyklar på samma bana, mycket långsammare tider och annan vinnare:

Honda 1.46.782
Kawasaki 1.46.975
Yamaha 1.48.348
Suzuki 1.48.455

Det som förvånar är att tiderna är så mycket långsammare än de Motociclismo hade, det skiljer nästan 4 sekunder på snabbaste varvet. Dessutom var tiderna mycket jämnare för Motociclismo, 0,9 sek mellan snabbaste och långsammaste. För MCN skiljer det 1,7 sek.

http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=643&Itemid=1

Fyra sekunder e ju en del men Jurgen Fuchs e en "ganska" snabb herre.
Så det kanske inte är helt omöjligt att en f.d. 250-åkare i världsklass e lite snabbare än
MCN's duktiga men ändock amatörer...eller?

Fyra sekunder e ju en del men Jurgen Fuchs e en "ganska" snabb herre.
Så det kanske inte är helt omöjligt att en f.d. 250-åkare i världsklass e lite snabbare än
MCN's duktiga men ändock amatörer...eller?

Nej förarens roll är liten, det handlar mer om motorcykeln :tummenupp

Jag vet vilken av de två testerna jag skulle lita på. Man kan ju tro att det där testet kommer i Bike snart också med tanke på http://www.bike.se/blog/ :tummenupp

Men den stora frågan är ju när MCM kommer att köra hojarna. Jag garvade när jag såg att de körde gixxer med potthjälm!:D

Hej! Kan berätta att det var Motorrads testförare Jürgen Fuchs som lade de snabbaste varvtiderna. Testet gjordes i samarbete med spanska Motociclismo på Almeria-banan. Däcken som användes var Michelin Power Race. Vi var själva också nere och körde hojarna med Jerker och Lars på plats. Testet kommer i nästa nummer av svenska Motorrad (nr 3), som ligger ute den 4 mars. /Gerry

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT