ZX-10R -06 (titan) stulen i Stockholm

miken

Back with a new bike
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
ZX-10R -08
Stulen någon gång idag (20/5) mellan 12:00 och 18:10 vid MC-parkeringen på Hälsingegatan 41 i Stockholm (nära Vanadisplan).
Den är titanfärgad (inte så vanlig).

Regnr: XPH105

Stöldanmäld, så om ni ser den meddela polisen direkt eller mig.
Hittelön utlovas!

Tack på förhand!
/ miken - nu hojlös och urförbannad

Last edited:
Lider med dig broder...
att tjyvjävlarna inte kan låta hojarna vara ifred??
har själv jagat bort pundare från min gata 2 dagar i rad som stått och meckat med pundarbilar..
så nu har jag varnat upp dom iaf så om nån cykel el bil får ett inbrott ska jag banka skiten ur varenda pundare jag ser i området..

"VILKEN RESPONS MAN FÅR MED EN FET SNUTBATONG I HANDEN"!!!

PS/hur var den låst? bröt dom den på plats eller tror du dom baxade in den i en bil?

Lider med dig broder...
Tack, det känns fördjävligt rent ut sagt. Lär ju missa en stor del av sommaren på det här viset.

PS/hur var den låst? bröt dom den på plats eller tror du dom baxade in den i en bil?
Ingen aning, hittade inga spår eller rester så jag gissar att de bara lyft upp den på en lastbil eller liknande.
Det sorgliga är ju att det är mitt i stan och där det passerar folk och bilar hela tiden (mycket kontor runt omkring). Tänk om jag hade kommit ut när de höll på, då hade jag suttit häktad för grov misshandel.

Fan vad illa! Jag bor i porten mittemot den parkeringen och har sett hojen flera gånger! Håller koll på om Jag ser om nån misstänksam är där och snokar igen..
Lider med dig!

Tack, det känns fördjävligt rent ut sagt. Lär ju missa en stor del av sommaren på det här viset.

Ingen aning, hittade inga spår eller rester så jag gissar att de bara lyft upp den på en lastbil eller liknande.
Det sorgliga är ju att det är mitt i stan och där det passerar folk och bilar hela tiden (mycket kontor runt omkring). Tänk om jag hade kommit ut när de höll på, då hade jag suttit häktad för grov misshandel.

ett larm nästa hoj kanske:tummenupp

Hupp, jobbar i närheten oxå, man tror ju man är säker på dagtid där :mad: ...
Förbannelses Förbannelse skall vila över asen. :kulspruta

Hupp, jobbar i närheten oxå, man tror ju man är säker på dagtid där :mad: ...
Förbannelses Förbannelse skall vila över asen. :kulspruta

Då vet du att man inte står säkert där iaf :)
Jag funderar på att sätta upp en lapp vid parkeringen och fråga om någon sett något. Mitt på dagen MÅSTE ju någon sett något.

Jag såg den hojjen igår vid lunch om jag inte missminner mig helt fel, så den borde inte blivit snodd innan 12:15 eller nåt sånt. (Stod parkerad längst ner på MC-Parkeringen åt PrisXtra hållet?). Har en kawa själv som jag brukar parkera där när jag orkar köra till jobbet så det känns helt galet att den kan försvinna där mitt på dagen!!?! Lider med dig

Jag såg den hojjen igår vid lunch om jag inte missminner mig helt fel, så den borde inte blivit snodd innan 12:15 eller nåt sånt. (Stod parkerad längst ner på MC-Parkeringen åt PrisXtra hållet?). Har en kawa själv som jag brukar parkera där när jag orkar köra till jobbet så det känns helt galet att den kan försvinna där mitt på dagen!!?! Lider med dig

Tack så jättemycket för den infon! Då är tidspannet där den blev stulen mindre (kanske någon nytta för polisen kan man hoppas).

Last edited:
Fan va surt!
Jag jobbar nere vid prisextra ungefär.. Brukar luncha i trakterna, och visst fan måste väl folk sett när den snoddes.
Dessvärre är det väl lite typiskt svenskt att inte blanda sej i. Och det hatar jag..

Prova & sätt upp lappar runt omkring där hojen blev stulen & förhoppnings så är det någon som har sett någe .

Hoppas du får tag på båden hojen & tjyvarna .

Det börjar bli vanligt

Jag har haft samma erfarenhet som du fast det inträffade 2005 och på Brunkebergstorg (mellan 09:00 och 11:00). Min ZX-10R försvann bara. Mitt på ljusa dan. Trots att det fanns massor med folk runt omkring.

Jag ringde naturligtvis polisen och gjorde stöldanmälan.

Polisen skickade mig sina papper och där stod det att man saknade spaningstekniska ledtrådar/möjligheter (eller något sånt). D.v.s. man la ner ärendet direkt. Ärendet är därmed att betraktas som ett försäkringsärende.

Tyvärr så är det inte så många av de nyare sporthojarna som hittar tillbaka till sina rättmätiga ägare. Dom går upp i rök.

Så du har nog en karantäntid (ca 2 månader) och så får du en utbetalning från försäkringsbolaget.

Hoppas jag har fel.

Så du har nog en karantäntid (ca 2 månader) och så får du en utbetalning från försäkringsbolaget.

Hoppas jag har fel.

På min försäkring är det 1 månad, men det är förbannat länge känns det som. Kolla bara på hur vädret har varit nu i kväll. Hade jag haft hojen kvar, hade jag kunnat varit ute och cruisa runt :(

Jag frågade han som har kiosken precis vid parkeringen om han sett något, men det hade han inte. Lapparna sätter jag upp imorgon

Last edited:
Det är ju rätt mycket leveranser i detta område, dubbelparkerade skåp och lastbilar huller om buller hela dagarna, tror tyvärr ingen som inte har hoj tittar 2ggr.
Sen om de hugger en kniv i däcket så kan de alltid hänvisa till punka om nån mot förmodan skulle fråga. Finns nått dagis på precis andra sidan vägen där du kanske kan fråga oxå. Jag drar upp en enkel lapp i trappuppgången till vår firma oxå.

Jag hoppas du får en snabb lösning på eländet (vädret kan man ju inte undvika). När jag blev av med min 2005 så köpte jag en 2006 istället :) (som plåster på såren). Så vad sägs om en 2008. Den är är så läcker. Bara som plåster på såren. Då har man något att se fram i emot.

30 dagar är långt. Men börja jaga hojhandlare som är villiga att sälja för bra pris. Nu har du ett bra förhandlingsläge. Du har handen full av kontanter.

Lycka till. :cdevil

På min försäkring är det 1 månad, men det är förbannat länge känns det som. Kolla bara på hur vädret har varit nu i kväll. Hade jag haft hojen kvar, hade jag kunnat varit ute och cruisa runt :(

Jag frågade han som har kiosken precis vid parkeringen om han sett något, men det hade han inte. Lapparna sätter jag upp imorgon

Man är aldrig 100% skyddad när det gäller tjuvar, med lite tur och några goda beslut kan det undvikas, men det är ändå lätt hänt att man blir av med sin hoj och därför har man den stöldförsäkrad. Man betalar en saftig försäkringsavgift och när hojen stjäls så kräver man att försäkringsbolaget sköter sin del av affären. Man förlorar alltid, men förlusten minimeras med hjälp av försäkringen. Att skydda sig helt och hållet är möjligt, men p.g.a. situationen behöver man ibland ta en viss mängd risktagning.

Jag önskar och hoppas att tjuvarna kommer fast, jag känner stort medlidande för din MC förlust!

Försök att se förlusten som att du fick lite mer för försäkringspengarna. Det är ju trots allt så och man kan också passa på och variera hoj/färg i anknytning till det här. Försäkringsbolagen har ju satt en skyhög försäkringspremie på våra hojar för att de ska ha betalförmåga när en hoj stjäls. Som MC ägare i STHLM måste man mer eller mindre budgetera in självrisken i hobbyn. Det är otroligt sorgligt, ett bättre rättssystem skulle signalera bättre signaler. Vi måste hålla ihop och försöka sätta dit så många tjyvar som möjligt...

Last edited:
Må jävulen gnaga på deras ruttna ben. Håller ögona öppna!

Försök att se förlusten som att du fick lite mer för försäkringspengarna. Det är ju trots allt så och man kan också passa på och variera hoj/färg i anknytning till det här. Försäkringsbolagen har ju satt en skyhög försäkringspremie på våra hojar för att de ska ha betalförmåga när en hoj stjäls. Som MC ägare i STHLM måste man mer eller mindre budgetera in självrisken i hobbyn. Det är otroligt sorgligt, ett bättre rättssystem skulle signalera bättre signaler. Vi måste hålla ihop och försöka sätta dit så många tjyvar som möjligt...

Tyvärr så förlorar jag som fan på att den blev stulen. Den är ju bara 1 år gammal och det är ju största värdetappet. Sen så är det 25% självrisk på stöld på min försäkring.
Bästa för mig vore att den återfinns oskadad, men efter så här lång tid känns det som kört :(

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025