ZX 10an svettas olja

HÅKAN BRÅKAN

NU MED LUFFARTURBO
Gick med
29 May 2006
Hoj
Honda xr650r, zx10r niiinja
någon vettig som har ngt förslag? Min zx10r 04 svettas olja från kopplingskåpan, ser ut som det kommer olja vid skruven som även håller fästet till kopplingsviren (främre). Provade att byta packning,samma skit ändå.Provade att ta bort metallpackningen och ersätta med packningsmassa men det är samma sak. Hittar ingen spricka eller dylikt i varken kåpa eller block. Vad gör man? Blir tokig!:va

Den e nog bara lite ansträngd.......
Skämt åtsido,du har ingen bild på eländet ?

Den e nog bara lite ansträngd.......
Skämt åtsido,du har ingen bild på eländet ?

den e ansträngd, det kan jag lova men att den redan skulle vara inkontinent kan jag inte acceptera den är för ung. Jag har ingen bild tyvärr och även om jag hade haft så skulle jag inte kunna lägga in den för jag är bland de okunnigaste på datorer som finns. vet ju inte om det kan vara en liten spricka som inte märks förrän man drar åt skruvarna när man sätter dit kåpan. verkar ju otroligt på en hoj som har gått 370 mil.

den e ansträngd, det kan jag lova men att den redan skulle vara inkontinent kan jag inte acceptera den är för ung. Jag har ingen bild tyvärr och även om jag hade haft så skulle jag inte kunna lägga in den för jag är bland de okunnigaste på datorer som finns. vet ju inte om det kan vara en liten spricka som inte märks förrän man drar åt skruvarna när man sätter dit kåpan. verkar ju otroligt på en hoj som har gått 370 mil.

Ja,det låter lite väl tidigt för läckage.
Nu har jag ju ingen sån framför mig,men kan ju titta hur det ser ut på en,dock tidigast imorrn,dårå.
Har jag nån bra idé så ropar jag hej...........

( om brickan du tog bort är av koppar,kan du få en i aluminium istället,då den komprimeras lättare.
Antar att skruven är en m 6:a ?
Eller är det m 5 ?
Hur som helst,med tanke på var du bor,så hittar du säkert till Rosenhill :)
pm:a så tar jag med brickor vid nästa fikastopp :D )

Last edited:
Ja,det låter lite väl tidigt för läckage.
Nu har jag ju ingen sån framför mig,men kan ju titta hur det ser ut på en,dock tidigast imorrn,dårå.
Har jag nån bra idé så ropar jag hej...........

( om brickan du tog bort är av koppar,kan du få en i aluminium istället,då den komprimeras lättare.
Antar att skruven är en m 6:a ?
Eller är det m 5 ?
Hur som helst,med tanke på var du bor,så hittar du säkert till Rosenhill :)
pm:a så tar jag med brickor vid nästa fikastopp :D )

Det är ingen bricka till skruve utan med metallpackningen menar ja hela packningen til kopplingskåpan men läckaget verkar komma precis där skruven är infäst.Jag bor ju 5 min från rosenhill så du kan få se det live när som helst om du är ute och åker.

har samma med min R1a - 00 .. la den på sidan i 30km tidigare i våras
bytade kopplingskåpan och packningen .. men har kommit ut lite precis runt om , men ser inte exakt var det kommer ifrån ... men man blir lite konfunderad

Får ta bort skiten en 4:de gång och stoppa i ngt i hålet och bryta försiktigt så kanske man ser ngt.:huvet

Mmmm, låter farligt om du inte vet vad du gör:)

Ta en bit plexiglas, borra ett hål lagom stort för din bult (M5/M6).
Lägg plexin mot kåpan och så en mutter och dra åt så kanske du ser om kåpan "delar på sig" :tummenupp
Lycka till!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...