Skit i vad tempmätaren visar. Motorn går inte för varmt om det inte kokar över. Se till att där är nivå i systemet och led slangen kylarlocket kräker ur till ett ställe där du ser den. Kräker det inte så är det lugnt.
Har också en ZX10-09 som gick varmt på Anderstorp! Låg på ca 110 grader när jag gick in i depån!
De små kylflänsarna var rejält igensatta så jag fick hem en ny kylare nu! Ska testa i helgen så får vi se om det hjälpte!
Jag tror aldrig jag jag har sett en kylare som behöver bytas med mindre än att den läcker pga kraschskada. Leta fel på andra ställen först...
Flödar vattenpumpen som den skall?
Flödar slangarna som de skall?
Flödar kylaren som den skall?
Flödar blocket som det skall?
Är kylningssystemet rätt luftat?
Är det tillräckligt med vatten i kylningssystemet?
Fungerar termostaten som den skall?
Fungerar temperaturmätaren som den skall?
Är du säker på att 116*c är max operating temperature?
Gerts i Ängelholm kollade pumpen och bytte samt kylvätska i samband med detta så dom delarna utgår jag från att dom är ok.
Hur mår alla slangar? Om en slang kollapsar inuti så kan den ju bli som en backventil, och är den vänd åt fel håll så tar det ju stopp.
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |