ZTE Blade, android 2.2

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Har gett mig in i smartphone träsket genom att köpa en ZTE Blade :tummenupp

Vill uppdatera till android 2.2. Nån som lyckats och vet hur man gör med en olåst Blade? Hittar bara hur man gör till telefoner med abonnemang, trots en massa google sökningar.

Sonen har en sån, jag har bara förutsatt att man kan använda Telias uppgradering även till olåsta telefoner, men maila och fråga.

Jag trodde i min enfald att alla Androider körde OTA uppdatering som min HTC, ända tills han skaffade sin.

Vem ska jag maila och fråga? Låter på forum som telefonen kan bli låst till telia om man kör deras setup, och det vill jag inte.

Vem ska jag maila och fråga? Låter på forum som telefonen kan bli låst till telia om man kör deras setup, och det vill jag inte.

Maila ZTE och fråga, eller gå in på Swedroids forum kanske?

Jag har ingen aning, sonen har inte tagit sig för att uppdatera sin än heller...

Jag vill också veta! Skaffade mig en sådan igår. Dock är den låst. Vet ingenting om de olika operativsystemen men nyare är väl oftast bäst.

Jag vill också veta! Skaffade mig en sådan igår. Dock är den låst. Vet ingenting om de olika operativsystemen men nyare är väl oftast bäst.

Med det nya kan du köra programmen från minneskortet. Nu blir internminnet fullt ganska snabbt :huvet

Om din är låst till telia eller comviq så är det bara att gå in på ZTEs hemsida och ladda ner uppdateringen.

http://www.ztesweden.se/Exego.aspx?p_id=327

Kan ta en titt på det imorgon, även jag har en ZTE Blade. Har lagt in ett gammalt custom 2.2, men tänker lägga in officiella... vilken dag som helst!

Kan ta en titt på det imorgon, även jag har en ZTE Blade. Har lagt in ett gammalt custom 2.2, men tänker lägga in officiella... vilken dag som helst!

Har du olåst ZTE? Isf väntar jag med spänning på guide och resultat :Bugar

Jag har tele2. Vad ska jag då ta mig till?

Vi sitter i samma båt låter det som. Fast ditt svar finns nånstans i denna tråden (skrev dom i en annan tråd).

Ska ju gå att köra i "custom rom", men just nu har jag inte tid att sätta mig in i hur det fungerar.

Jag som inte vet mkt om sånt här vill ju också uppgradera men har en obunden telefon. Vill ju inte köra tele2´s version och råka låsa skiten till dom.
Kan det hända eller är det bara att dom har lagt in lite appar med länkar till deras tjänster?

Olåst är olåst och har inhandlats just för att inte va bunden till nått.
Nån som uppdaterat och kan berätta vad som hände?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år