zr7 motor

Jillo

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2007
Hoj
250cc monster
hej,har en zr7-02motor som sitter på ett projekt som ännu inte är färdigt dock,sitter dock kedja hjul etc på,motorn funkade bra när den monterades ur,men jag får fan inte i 2an när den står still,1an och friläge juckar man lätt i,men ska man upp på 2ans växel så känns det stumt,som sagt detta när motorn är avstängd och hjulen står still,man tycker ju att man borde kunna jucka fram och tillbaka och peta i dom andra växlarna oxå?Inga skador på vare sig växelpetare eller annat:är det så att man måste ha en viss hastighet för att ens kunna växla upp?samt vad är knappen på vänster handtag till som det står PASS på?

"PASS" är ljustuta, dvs. du blinkar med helljuset med den.

Har du testat att snurra bakhjulet lite på friläge innan du lägger i tvåan? Tvåan kan vara lite kärvare än ettan att få i vid stillastående. Ettan kan också vara lite kärvig i och för sig. Ofta hjälper det att rulla någon decimeter på friläge så löser det sig. Testa det.

ok tackar,jo jag har testat att rulla någon decimeter men den känns ändå stum,har bytt ut växel petar mekanismen,den med olika leder etc, mot en som sitter direkt på axeln,vet inte om man på så sätt skulle få mindre kraft eller nått.,den har hängt i en motorlyft utan olja ett par veckor,ska ju inte spela roll.får se om man kan ta loss luckan som sitter bakom drevet och se om något ser skumt ut.har kollat lite på sprängskisser på motorn och det är inget kul att härja i växel lådan på den,dock sitter det ju en del små fjädrar och annat skit som kan gå av tydligen,surt som piss om någon sån gått av,även överväxlings stoppet kan tydligen bråka.MEN skiten funkade innan jag plockade av motorn:huvet

nu funkar det!jag lyfte upp den så hjulet snurrade helt fritt,då gick alla växlar i,tydligen räckte inte den decimetern som man juckade den fram och tillbaka för att få i lägena.

nu funkar det!jag lyfte upp den så hjulet snurrade helt fritt,då gick alla växlar i,tydligen räckte inte den decimetern som man juckade den fram och tillbaka för att få i lägena.

Gött, men hur tusan sitter din växelförare om du monterat bort länkaget och satt växelföraren direkt på utgående axel?????

jag tog som sagt bort org växel petare med tillhörande leder etc,satte sedan dit en annan petare direkt på splinesen på växelpetare axeln,typ som mopeder har.Hade sådan tur att jag hade en liggandes från en kina atv som passade direkt på:)

Back